Noniin, tutkimukset jatkuneet. MAF-vian sulkisin pois, toimii samanlailla kanssa ja ilman, toki ilman vähän tehottomampi, mutta samat puutuneisuudet löytyy. Ja muiden ilmeinneiden ominaisuuksien takia uskon muuhun kuin MAF-vikaan.
Uusia ominaisuuksia vialle löysin, kylmänä, eli heti kun ns. pihasta lähtee niin tehot tuntuisi olevan, kiihtyminen hyvää. Mutta koneen lämmettyä puutuminen alkaa, tämähän voisi viitata lambdoihin, mutta mielestäni puutumien alkaa ennen kuin auto saavuttaa täyden käyntilämmön.
Sitten tuossa kiihtymisessä seurasin lambdoja niin heti kun viimeinen kunnon tehopiikki alkaa, on juuri se hetki kun lambdat siirtyy open looppiin 5trpm jälkeen kaasupohjassa. Eli heti kun lambda-info hylätään niin auto ryntää eteenpäin.
Sitten löytyi muita mielenkiintoisia, rupesin tutkimaan suutintukkia, jos vaikka löytyisi vinkkiä että olisi jotain vikana, laskin paineita pois päädyn venttiilistä, niin bensaa tuli on/off tyylillä, ja ihan kuin olisi ilmaa välissä, kun suhinaa kuulu aina ennen seuraavaa bensatippaa, vähän niinkuin samanlailla pärsi kuin olisi puutarhaletku täynnä vettä ja sitä tyhjentää toisesta päästä paineella, vesi ja ilma sekoittuvat ja rupee pärskimään. Auto ei kuitenkaan kuse bensaa mistään, mistä ilma sinne pääsisi?
Sitten tuossa MAF:fin tutkimisessa, kun katselin kulutusta ltr/h salavalikosta niin kaasu pohjassa tuossa 3-5trpm välissä se seilasi välillä ylös-alas, notkahteli kevyesti, kun mentiin yli 5trpm niin asettui aika tarkkaa 52ltr/h kävi hetkellisesti korkeammallakin.
En huomannut verrata ltr/h lukemaa ja maffin kg/h että olisiko kulutetun ilman ja bensiinin suhde missään suhteessa keskenään.
Toivottavasti joku keksisi kikka kolmosen millä selvitän vian, ainahan voisi vaan kaikki osat mitä keksii, mutta en halua summamutikassa turhaa rahaa kuluttaa vaan selvittää missä vika on, varsinkaan kun sitä rahaa ei ole ihan tollein vaan tuhlattavaksi.
Edit: Ei vaikutakaan kylmän ja kuuman koneen ero
Yhtä tussu kun uudestaan kylmänä kiihdyttelin
Uusia ominaisuuksia vialle löysin, kylmänä, eli heti kun ns. pihasta lähtee niin tehot tuntuisi olevan, kiihtyminen hyvää. Mutta koneen lämmettyä puutuminen alkaa, tämähän voisi viitata lambdoihin, mutta mielestäni puutumien alkaa ennen kuin auto saavuttaa täyden käyntilämmön.
Sitten tuossa kiihtymisessä seurasin lambdoja niin heti kun viimeinen kunnon tehopiikki alkaa, on juuri se hetki kun lambdat siirtyy open looppiin 5trpm jälkeen kaasupohjassa. Eli heti kun lambda-info hylätään niin auto ryntää eteenpäin.
Sitten löytyi muita mielenkiintoisia, rupesin tutkimaan suutintukkia, jos vaikka löytyisi vinkkiä että olisi jotain vikana, laskin paineita pois päädyn venttiilistä, niin bensaa tuli on/off tyylillä, ja ihan kuin olisi ilmaa välissä, kun suhinaa kuulu aina ennen seuraavaa bensatippaa, vähän niinkuin samanlailla pärsi kuin olisi puutarhaletku täynnä vettä ja sitä tyhjentää toisesta päästä paineella, vesi ja ilma sekoittuvat ja rupee pärskimään. Auto ei kuitenkaan kuse bensaa mistään, mistä ilma sinne pääsisi?
Sitten tuossa MAF:fin tutkimisessa, kun katselin kulutusta ltr/h salavalikosta niin kaasu pohjassa tuossa 3-5trpm välissä se seilasi välillä ylös-alas, notkahteli kevyesti, kun mentiin yli 5trpm niin asettui aika tarkkaa 52ltr/h kävi hetkellisesti korkeammallakin.
En huomannut verrata ltr/h lukemaa ja maffin kg/h että olisiko kulutetun ilman ja bensiinin suhde missään suhteessa keskenään.
Toivottavasti joku keksisi kikka kolmosen millä selvitän vian, ainahan voisi vaan kaikki osat mitä keksii, mutta en halua summamutikassa turhaa rahaa kuluttaa vaan selvittää missä vika on, varsinkaan kun sitä rahaa ei ole ihan tollein vaan tuhlattavaksi.
Edit: Ei vaikutakaan kylmän ja kuuman koneen ero
Yhtä tussu kun uudestaan kylmänä kiihdyttelin
Comment