Originally posted by Jax_KiBez
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
523iA Aaltoileva kiihtyvyys ja liiallinen kulutus
Collapse
X
-
Nyt hyvät naiset ja herrat!
On ehkä löytynyt syypää, nimittäin VANOS ei taidakkaan toimia. Nimittäin lueskelin että vanoksen voi testata niinkin että solenoidista piuha irti ja katsoa mitä tapahtuu, no minulla ei tapahtunut mitään muutosta, täysin samanlailla toimii.
Sitä että miksi INPA sanoo että VANOS menee ON-tilaan silloin kun pitää ja miksi kertoo että sytytysennakko muuttuu, jos kerran VANOS ei toimi? Eikä vikakoodia jumittumisesta tule.
Nyt on vaan sitten epäselvää että mikä vanoksen toimimattomuuden aiheuttaa, sillä nyt kun kuuntelen autoa niin kyllä mielestäni suuttimet naputtaa, joka taas viittaisi nokka-akselin asentotunnistimeen, joka taas on uusi KL-varaosilta hankittu alkuperäisosa, onko näissä uutena ollut viallisia?Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View Postjoka taas viittaisi nokka-akselin asentotunnistimeen, joka taas on uusi KL-varaosilta hankittu alkuperäisosa, onko näissä uutena ollut viallisia?
Onko varmasti alkuperäisosa? Paljon maksoit? Mulle ne viimeks tarjos 64,50€ maksavaa kun orkkista kyselin... voiko olla jos marmorilla tuo maksaa 120€:think
Comment
-
-
98€ muistaakseni maksoin siitä. Ja VDO/Siemens laatikossa, semmonen harmaa laatikko.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostNyt hyvät naiset ja herrat!
On ehkä löytynyt syypää, nimittäin VANOS ei taidakkaan toimia. Nimittäin lueskelin että vanoksen voi testata niinkin että solenoidista piuha irti ja katsoa mitä tapahtuu, no minulla ei tapahtunut mitään muutosta, täysin samanlailla toimii.
Sitä että miksi INPA sanoo että VANOS menee ON-tilaan silloin kun pitää ja miksi kertoo että sytytysennakko muuttuu, jos kerran VANOS ei toimi? Eikä vikakoodia jumittumisesta tule.
Nyt on vaan sitten epäselvää että mikä vanoksen toimimattomuuden aiheuttaa, sillä nyt kun kuuntelen autoa niin kyllä mielestäni suuttimet naputtaa, joka taas viittaisi nokka-akselin asentotunnistimeen, joka taas on uusi KL-varaosilta hankittu alkuperäisosa, onko näissä uutena ollut viallisia?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Siis juuri tällein aiemmin vanosta testasin ja sillä toimii kyllä ja käynti muuttuu kilpa-automaiseksi. Mutta ajossa ei nyt ilmeisesti toimi, syystä tai toisesta.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostSiis juuri tällein aiemmin vanosta testasin ja sillä toimii kyllä ja käynti muuttuu kilpa-automaiseksi. Mutta ajossa ei nyt ilmeisesti toimi, syystä tai toisesta.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostNyt hyvät naiset ja herrat!
On ehkä löytynyt syypää, nimittäin VANOS ei taidakkaan toimia. Nimittäin lueskelin että vanoksen voi testata niinkin että solenoidista piuha irti ja katsoa mitä tapahtuu, no minulla ei tapahtunut mitään muutosta, täysin samanlailla toimii.
Sitä että miksi INPA sanoo että VANOS menee ON-tilaan silloin kun pitää ja miksi kertoo että sytytysennakko muuttuu, jos kerran VANOS ei toimi? Eikä vikakoodia jumittumisesta tule.
Nyt on vaan sitten epäselvää että mikä vanoksen toimimattomuuden aiheuttaa, sillä nyt kun kuuntelen autoa niin kyllä mielestäni suuttimet naputtaa, joka taas viittaisi nokka-akselin asentotunnistimeen, joka taas on uusi KL-varaosilta hankittu alkuperäisosa, onko näissä uutena ollut viallisia?
Mitäs se INPA sanoo nimenomaan nokan asennoksi ? Eikös sen arvo lopulta kerro sen onko vanos päällä vai ei ? Tuota voisi ehkä Testo:lla katsella ja nähdä tarkemmin mitä arvoja se antaa.
Jos tuo Vanos 'ON' arvo meinaa vain sitä, että moottorinohjaus on laittanut virrat vanokselle, mutta ei pysty sitä varmistamaan?
Hyvä kysymys olisi, että miten ecu säätää sytytysennakkoa. Siihen vaikuttaa varmasti nokan asento, onko vanos päällä pois, yms.Last edited by pheno; 12-05-2013, 20:55.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostVanoksen toimintaa itsekin tuossa aiemmin veikkailin.
Mitäs se INPA sanoo nimenomaan nokan asennoksi ? Eikös sen arvo lopulta kerro sen onko vanos päällä vai ei ? Tuota voisi ehkä Testo:lla katsella ja nähdä tarkemmin mitä arvoja se antaa.
Jos tuo Vanos 'ON' arvo meinaa vain sitä, että moottorinohjaus on laittanut virrat vanokselle, mutta ei pysty sitä varmistamaan?
Hyvä kysymys olisi, että miten ecu säätää sytytysennakkoa. Siihen vaikuttaa varmasti nokan asento, onko vanos päällä pois, yms.
Originally posted by janke View PostMites vanoksen solenoidi, että toimiihan se kunnolla? Jos otat sen irti ja kokeilet ravistaa sitä että se neula liikkuu vapaasti? Harvinaista, mutta kaikki pitää testata.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
[QUOTE=Jax_KiBez;3037527]Niin, täytyy huomenna tutkia, että mitä se vanos tarkkaanottaen touhuaa siellä. Sytytysennakonhan näkee inpasta käsittääkseni, mutta näkeekö nokka-akselin asennon? Tai edes testosta?
No varmistetaan asia. Eli pitäisi ensin tietää mikä on tuo .PRG tiedoston nimi, joka on oikea sinun ECU:lle ? Esim. MS410DS1:ssä on status_nw_position, joka oletettavasti palauttaa nokka-akselin asennon. Testo:han käyttää näitä .samoja .prg tiedostoja, mitä INPA:kin. INPA ei vaan aina näytä kaikkia arvoja mitä tuolta löytyy.
Comment
-
-
Viimeksi kun katsoin niin minulla näytti MS410DS3:sta INPA.
Täytyy katsoa tuo arvo aamulla.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Juu, löytyy minultakin. Pitää testata aamulla mitä näyttää.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
On tuolla pari muutakin vanokseen liittyvää arvoa. Harmi vaan, ettei ole ainakaan mulla hajua mitä nämä arvot mahtaa meinata:
Wert Vanos Verstellzeit Frueh
Wert Vanos Verstellzeit Spaet
Wert Vanos VERSTELLWINKEL - Vanoksen säätö "kulma" ?
Jos ehdit/viitsit ottaa muutaman trace-tiedoston, niin saisin tehtyä tuota loggauksta hieman nopeammaksi sun eculle. Eli menusta Debug->Trace. Klikkaa sun ecua, jolloin sinne trace ikkunaan ilmestyy MS410DS3. SItten paina 'run trace'. DebugLogs-hakemistoon ilmestyy tiedosto. Näitä traceja pitäisi ajaa 3 kpl auto käynnissä ja 3 kpl vain virrat päällä.Last edited by pheno; 12-05-2013, 23:26.
Comment
-
-
Tiedoksi pheno että toi uusin versio ei ainakaan mulla toimi, huutaa API init erroria, vanhemmat versiot toimii kyllä.
Sain selville, että ainakin nyt vanos toimii, ja nokka säätyy, samoin sytytysennakko. Silti auto ei miltään tehokkaalta tunnu, paremmalta kuin ilman vanosta mutta silti.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
Comment