Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d:hen kova vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lurkki3
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 657
    • ylivieska

    #16
    Originally posted by JMTN View Post
    Kunnossa oleva kaksoimassa ja oikeanlainen softa, niin kestää. Eli 2000rpm jälkeen vasta nostaa sitä vääntökäyrää. Itsellä on maksimi vääntö 2600 - 3000rpm matkalla 668nm. 2000rpm vain 500nm, eikä vauhtipyörä jurise ollenkaan.
    aika paljon kestää vääntöjä.oisko tuossa m57n koneessa jo erikaksoismassa kestävyydeltään?
    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
    Bagged e32
    Ex E61 525d m-sport -06
    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #17
      Originally posted by lurkki3 View Post
      tuo startinkehän vaihtohan onnistuu vaikka vanhasta kaksoismassasta...ja voihan sitä sorvissa pyöräyttää hieman pois jos todella tiukaksi menee
      No onnistuu juu, ja ilman sorvaustakin jos erot on pelkässä kehässä ja ite vaihtipyörä ois saman halkaisijainen.
      Ja sorvilla tietty nii
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • lurkki3
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 657
        • ylivieska

        #18
        blingfactoryltä tuli s-postia että vanha kaksoismassapyörä malliksi niin tekevät uuden pyörän ja hintaa 350e-500e.onhan näitä e39 530 diisseleitä kuulo puheitten mukaan tehtykkin monta isommalla turbolla ja 535d suuttimilla mutta kukaan ei osaa sanoa millä kytkinpaketilla näitä toteutettu kun kerta hieman yli 300hv ovat penkittäneet.
        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
        Bagged e32
        Ex E61 525d m-sport -06
        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #19
          meenaakko päässä 300hp m57 koneella mikä ei ole n-pohjainen?? eikö niissä lopu voima tulo 280hp melkeen kaikissa. vai onko tiedossa 300hp m57??

          kun lastulla saa sen n.250hp, niin tulee aika kalliit 30hp, kun pitää ostaa suutimet, vaihtaa turbo ja putkisto + cuuleri, kytkin..
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • JMTN
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 338
            • Haukipudas

            #20
            Originally posted by lurkki3 View Post
            aika paljon kestää vääntöjä.oisko tuossa m57n koneessa jo erikaksoismassa kestävyydeltään?
            sama kuin 160kw 530d.ssä
            Laita suoraan e90 sarjalaisen 180kw kaksoismassa. Itsellä on tämä ja kestää, toki kaiken saa tahallaan rikottua.
            BMW e91 320d -08
            ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
            ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
            ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
            Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

            Comment

            • lurkki3
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 657
              • ylivieska

              #21
              Originally posted by jmp2002 View Post
              meenaakko päässä 300hp m57 koneella mikä ei ole n-pohjainen?? eikö niissä lopu voima tulo 280hp melkeen kaikissa. vai onko tiedossa 300hp m57??

              kun lastulla saa sen n.250hp, niin tulee aika kalliit 30hp, kun pitää ostaa suutimet, vaihtaa turbo ja putkisto + cuuleri, kytkin..
              onhan ne kalliit hevosvoimat mutta minkäs teet tyytyväinen olisin siihen 280hv. suutimien ja turbon vaihdolla haetaan myös sitä että saadaan se vetoalue tuonne loppupäähänkin...kun vakio suuttimilla se kaikki hyöty saadaan enempi alakierroksille kun taas yläpää jää vajaaksi.
              Last edited by lurkki3; 26-06-2013, 19:21.
              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
              Bagged e32
              Ex E61 525d m-sport -06
              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

              Comment

              • lurkki3
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 657
                • ylivieska

                #22
                näin kerrottiin täälä foorumilla..pisti vain kerran silmään....uskoo kuka tahtoo

                (Kyllä, kaverilla oli 306hv M57 530d:ssä.
                535d suuttimet, 330d ahdin, isompi cooleri ja tyhjä putki.

                Toisella kaverilla e46 330d (tosin M57n) 535d suuttimilla, tyhjällä putkella ja ohjelmalla 316hv/740nm.
                Tällä autolla oli ajettu himpun vajaa 400tkm ja alkuperäinen kaksoismassavauhtipyörä levisi jo kotimatkalla penkistä.)
                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                Bagged e32
                Ex E61 525d m-sport -06
                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                Comment

                • Fastpiksu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 1571
                  • Kajaani-Paltamo

                  #23
                  Ylempi viesti on minun kirjoittamani, ja olen omin silmin nähnyt penkkilaput kyseisestä 306hv m57:sta. Vääntöjä en valitettavasti muista.

                  Siinä autossa kesti kyllä uusi vakio vauhtipyörä ja uusi kytkin nuo tehot ja väännöt. Tottakai sitä pitää sitten jären kanssa polkee.
                  Jos jotakuta kiinnostaa, niin privalla tavoittaa.
                  Chevrolet Express van
                  Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                  E36 325i group F

                  Ex:
                  e34 525i
                  e34 525tds "superturbo"
                  e39 530d M-Sport

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by JMTN View Post
                    sama kuin 160kw 530d.ssä
                    Laita suoraan e90 sarjalaisen 180kw kaksoismassa. Itsellä on tämä ja kestää, toki kaiken saa tahallaan rikottua.
                    samallahan siihen kannattaa laittaa kytkinki ja asetelma, ainakin Utajärven ltr-racing poika sano et sil on vakio e91 330d 300hp/700nm eikä mitään ongelmia..


                    Originally posted by Fastpiksu View Post
                    Ylempi viesti on minun kirjoittamani, ja olen omin silmin nähnyt penkkilaput kyseisestä 306hv m57:sta. Vääntöjä en valitettavasti muista.

                    Siinä autossa kesti kyllä uusi vakio vauhtipyörä ja uusi kytkin nuo tehot ja väännöt. Tottakai sitä pitää sitten jären kanssa polkee.
                    Jos jotakuta kiinnostaa, niin privalla tavoittaa.
                    Onko auton kanteen tehty muutoksia vai vain putkisto, cooleri, turbo, suuttimet..
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • lurkki3
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 657
                      • ylivieska

                      #25
                      Originally posted by jmp2002 View Post
                      samallahan siihen kannattaa laittaa kytkinki ja asetelma, ainakin Utajärven ltr-racing poika sano et sil on vakio e91 330d 300hp/700nm eikä mitään ongelmia..


                      taispa olla että 6-lovisessa askissa mikä esim e46 on tihee hampainen kytkinakseli ja tässä vanhemmassa sama 10 boorinen mikä ollut 80 luvulta lähtien en sitte tiedä jos niitä sekottelis että e91 kaksoismassa ja asetelma, ja toi e39 kytkin levy koska sen boori sopii tohon omaan vaihdelaatikkoon
                      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                      Bagged e32
                      Ex E61 525d m-sport -06
                      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                      Comment

                      • Fastpiksu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2010
                        • 1571
                        • Kajaani-Paltamo

                        #26
                        Originally posted by jmp2002 View Post
                        samallahan siihen kannattaa laittaa kytkinki ja asetelma, ainakin Utajärven ltr-racing poika sano et sil on vakio e91 330d 300hp/700nm eikä mitään ongelmia..



                        Onko auton kanteen tehty muutoksia vai vain putkisto, cooleri, turbo, suuttimet..
                        Ei. Suora 3" putkisto ilman ainuttakaan pönttöä, 330d ahdin, 535d suuttimet, ohjelma ja melkosen reilun kokoinen välijäähdytin.
                        Chevrolet Express van
                        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                        E36 325i group F

                        Ex:
                        e34 525i
                        e34 525tds "superturbo"
                        e39 530d M-Sport

                        Comment

                        • lurkki3
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 657
                          • ylivieska

                          #27
                          oispa mukava tietää meneekö tuo e90 180kw massapyörä heittämällä m57 moottoriin vai onkohan noissa kokoeroja/startin kehän eroja...?
                          tutulla oli bemarin koneella olevassa 2.5tds omegassa uusi e39 m5 massapyörä ja kytkin,siitäkin penkitettiin yli 300hv ja 700nm ja piti siinäkin kytkin eikä massapyörä pohjannut.eli aika suhteellista on noi kestävyydet.kaippa ne kaikki kestää sen aikansa mutta eihän sitä viitsi joka vuosi ostaa uutta massapyörää ja vaihtaa.rupee ottaan lompakon päälle.
                          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                          Bagged e32
                          Ex E61 525d m-sport -06
                          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #28
                            Laatikkohan on paljon halvempi uusia
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5727
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Originally posted by Supa View Post
                              Laatikkohan on paljon halvempi uusia
                              meenaakko et heti porsii kovalla vauhtiksella?
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              • M325i
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 1529
                                • Etelä-pohjanmaa

                                #30
                                Originally posted by lurkki3 View Post
                                oispa mukava tietää meneekö tuo e90 180kw massapyörä heittämällä m57 moottoriin vai onkohan noissa kokoeroja/startin kehän eroja...?
                                tutulla oli bemarin koneella olevassa 2.5tds omegassa uusi e39 m5 massapyörä ja kytkin,siitäkin penkitettiin yli 300hv ja 700nm ja piti siinäkin kytkin eikä massapyörä pohjannut.eli aika suhteellista on noi kestävyydet.kaippa ne kaikki kestää sen aikansa mutta eihän sitä viitsi joka vuosi ostaa uutta massapyörää ja vaihtaa.rupee ottaan lompakon päälle.

                                Ainakin startit on M57 ja M57n eri varaosanumeroilla,joten voi olla kehässä eroa.
                                Kytkinlevy ei tuskin sovi ainakaan 6V E90 koska boori on erilainen 6v laatikossa.
                                E30 ja E46 ///M

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎