Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523iA vm-00 tuoreen omistajan kyselyjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nostalgiaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 57
    • Halikko

    #16
    Originally posted by nostalgiaa View Post
    Moi,

    Muutaman päivän olen ostosta tutkaillut ja muutama kyssäri olisi:

    Kyseessä siis 523iA vm 2000 touring

    Mistä sais kohtuu hintaan laajemman ajotietokoneen pikselivikaan korjausta?

    Miltä nettisivustolta saisi valmistenumerolla listuksen auton varusteista?

    Mistä näkis helpoiten onko ladyssäni automaattinen tason säätö?
    Ajotuntumalla arvioiden sitä ei olisi, mutta on minun ensimmäinen BMW, joten en ole varma.

    Kuinka herkät nuo ksenon umpiot valoineen on vioittumaan, tarkoitan nyt lähinnä tuota käynnistysvaiheen ylös liikkeen toimivuutta.

    Kuskin oven kohdalta kuuluu ajossa suhinaa, mistä kannattas aloittaa vian paikallistaminen? Ei muuten mutta nuoret naiset ei tykkää noista suhinoista kun ajavat tällä.

    Puolen tunnin sivustolla kahlaamisella en näihin löytänyt vastauksia,

    Kiitos jo etukäteen
    Kiitos hyvistä vastauksista.

    Suhinoiksi paljastui huonosti paikallaan ollut peilin kuori.
    Sieltähän ne options kohdasta näkyivät varusteet.
    Kontin pohjalle oli helppo kurkistaa ja todeta ettei tason säätöä ole.

    Jollain olisi ilmeisesti tietoa miten keskikonsolissa olevan automaatti-ilmastoinnin etupaneelin saa irti. Olisin katsonut löytyykö vika sieltä istuimen lämmityksen toimimattomuuteen. Kytkin kun välillä toimii välillä ei.

    Comment

    • BMW_Harrastaja
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 819
      • Oulu area

      #17
      Lähtee, kun nätisti molemmista laidoista kampeaa, esim leveillä meisseleillä. Kattoo vaan ettei väännä liian rajusti.
      BMW driver and owner since 2000.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #18
        Mukiteline pois niin saa takaa työnnettyä käsin sen ilmastoinnin paneelin pois niin ei jää kampeamisesta jälkiä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Mukiteline pois niin saa takaa työnnettyä käsin sen ilmastoinnin paneelin pois niin ei jää kampeamisesta jälkiä.
          Ja mukiteline lähtee avaamalla kaksi ruuvia mukitelineen sisältä. Ruuvin kannat näkyvät alhaalta kun telineen avaa.

          Like so:
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #20
            Originally posted by nostalgiaa View Post
            ...Jollain olisi ilmeisesti tietoa miten keskikonsolissa olevan automaatti-ilmastoinnin etupaneelin saa irti. Olisin katsonut löytyykö vika sieltä istuimen lämmityksen toimimattomuuteen. Kytkin kun välillä toimii välillä ei.
            Veikkaan kyllä, että panelin irroitus ei ongelmaa ratkaise. 95% istuinlämmitinvioista johtuu siitä, että vastuslanka on mennyt poikki jostain kohtaa istuinverhoilun alta. Lanka on hengettömän ohutta ja poikkimenemisherkkyys kasvaa vanhetessaan. Samoin istuimen päällä nojailu esim kyynerpäällä tms terävällä saattaa katkaista vastuslangan.

            Yleensä jos vastus on poikki, lämmitin pysyy päällä vain hetken, ja kytkimen valo sammuu itsekseen. Jos langan katkoksen päät on lähellä toisiaan, saattaa lämmitin tuurilla jossain tilanteissa pysyä päällä jopa kauemminkin.

            Tuolle oli joku tapa testata se, olikohan pitämällä istuinlämmittimen nappi painettuna ja samalla kääntämällä virta-avain I-asentoon. Lämmittimen kytkimen ledin vilkutussekvenssi kertoi mikä on vikana. Kun vaan nyt löytäis jostain sen ohjeen...
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • nostalgiaa
              Bimmer Rookie
              • Apr 2013
              • 57
              • Halikko

              #21
              Originally posted by Havis View Post
              Veikkaan kyllä, että panelin irroitus ei ongelmaa ratkaise. 95% istuinlämmitinvioista johtuu siitä, että vastuslanka on mennyt poikki jostain kohtaa istuinverhoilun alta. Lanka on hengettömän ohutta ja poikkimenemisherkkyys kasvaa vanhetessaan. Samoin istuimen päällä nojailu esim kyynerpäällä tms terävällä saattaa katkaista vastuslangan.

              Yleensä jos vastus on poikki, lämmitin pysyy päällä vain hetken, ja kytkimen valo sammuu itsekseen. Jos langan katkoksen päät on lähellä toisiaan, saattaa lämmitin tuurilla jossain tilanteissa pysyä päällä jopa kauemminkin.

              Tuolle oli joku tapa testata se, olikohan pitämällä istuinlämmittimen nappi painettuna ja samalla kääntämällä virta-avain I-asentoon. Lämmittimen kytkimen ledin vilkutussekvenssi kertoi mikä on vikana. Kun vaan nyt löytäis jostain sen ohjeen...
              Kerro vaan jos löydät testausmenetelmän. Mulla piti välillä istuimenlämmitintä täydellä teholla päällä ja kun kytkintä painoi uudelleen niin sammui kokonaan.

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1838
                • Kotona/Poissa

                #22
                Originally posted by nostalgiaa View Post
                Kerro vaan jos löydät testausmenetelmän. Mulla piti välillä istuimenlämmitintä täydellä teholla päällä ja kun kytkintä painoi uudelleen niin sammui kokonaan.


                Siis nimenomaan tämä kohta: (en tiedä päteekö kaikkiin malleihin, mutta ainakin niihin joissa portaaton tehonsäätö)

                Oman lämmitimen ollessa poikki testi antoi kyllä ihan oikein kolmen vilauksen sarjaa -> vastus poikki. Verhouksen purun ja kahden katkoksen tinaamisen jälkeen on toistaiseksi toiminut. Katkokset näkyi paljaalla silmällä, niistä kohti suojana olleessa ohuessa superlonissa oli pikkuriikkinen ruskea palaneen jälki. Aikaa korjauksesta n. 3v.


                Flash code output is started by following procedure:

                Switch off ignition

                Press and hold the button for seat heating

                Switch on ignition (terminal 15) with button depressed

                Release the button and press it again briefly

                The following faults can be indicated:

                Flashing
                Defect

                Once
                Switch faulty (potentiometer or electronics) or switch overheating due to a short-circuit

                Twice
                Temperature sensor has break or short

                3 times
                All 4 heating elements broken or have a short (probably break or short in wiring harness)
                Last edited by Havis; 23-04-2013, 21:09.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • nostalgiaa
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 57
                  • Halikko

                  #23
                  Originally posted by Havis View Post
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread....tuinl%E4mmitin

                  Siis nimenomaan tämä kohta: (en tiedä päteekö kaikkiin malleihin, mutta ainakin niihin joissa portaaton tehonsäätö)

                  Oman lämmitimen ollessa poikki testi antoi kyllä ihan oikein kolmen vilauksen sarjaa -> vastus poikki. Verhouksen purun ja kahden katkoksen tinaamisen jälkeen on toistaiseksi toiminut. Katkokset näkyi paljaalla silmällä, niistä kohti suojana olleessa ohuessa superlonissa oli pikkuriikkinen ruskea palaneen jälki. Aikaa korjauksesta n. 3v.


                  Flash code output is started by following procedure:

                  Switch off ignition

                  Press and hold the button for seat heating

                  Switch on ignition (terminal 15) with button depressed

                  Release the button and press it again briefly

                  The following faults can be indicated:

                  Flashing
                  Defect

                  Once
                  Switch faulty (potentiometer or electronics) or switch overheating due to a short-circuit

                  Twice
                  Temperature sensor has break or short

                  3 times
                  All 4 heating elements broken or have a short (probably break or short in wiring harness)
                  Mykkänä pysyy merkkivalot kuin nunna häissä.
                  Täytyy vissiin kattoa sen paneelin alle kuiteski.

                  Käytin tänään auton nesteiden tsekkauksessa. Perän ja ohjaustehostimen öljyt oli mallia keskieurooppa. Perän öljyt meni heti vaihtoon ja ohjaustehostimeen vaihtuu syksyllä.

                  Mites tuo jäähdyttimen vähäinen vuoto edestä katsoen vasemmalla alhaalla. Tihkuttaa niin vähän että lisään 1 dl/500 km. Jos kyllästyn lisäilyyn, niin mistä mahtas saada alkuperäisen ja uuden BMW syylärin paisuntasäiliöineen kohtuuhinnalla?
                  Last edited by nostalgiaa; 24-04-2013, 20:02.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #24
                    Originally posted by nostalgiaa View Post
                    Mykkänä pysyy merkkivalot kuin nunna häissä.
                    Täytyy vissiin kattoa sen paneelin alle kuiteski.

                    Käytin tänään auton nesteiden tsekkauksessa. Perän ja ohjaustehostimen öljyt oli mallia keskieurooppa. Perän öljyt mein heti vaihtoon ja ohjaustehostimeen vaihtuu syksyllä.

                    Mites tuo jäähdyttimen vähäinen vuoto edestä katoen vasemmalla alhaalla. Tihkuttaa niin vähän että lisään 1 dl/500 km. Jos kyllästyn lisäilyyn, niin mistä mahtas saada alkuperäisen ja uuden BMW syylärin paisuntasäiliöineen kohtuuhinnalla?
                    luullakseni Behr olisi orrkis toimittaja.. paria mallia tyrkyttää, ilmeisesti sinkku ja tuplavanos ovat eri mallin jäähdyttimellä :think

                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • nostalgiaa
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 57
                      • Halikko

                      #25
                      Originally posted by peto2 View Post
                      luullakseni Behr olisi orrkis toimittaja.. paria mallia tyrkyttää, ilmeisesti sinkku ja tuplavanos ovat eri mallin jäähdyttimellä :think

                      http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat...temCondition=3
                      Juu kyllä noilla tiedoilla jo löytyy ja paisarin kun ottaa vielä nii pari satikkaa on levällään.

                      Comment

                      • nostalgiaa
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 57
                        • Halikko

                        #26
                        Originally posted by nostalgiaa View Post
                        Juu kyllä noilla tiedoilla jo löytyy ja paisarin kun ottaa vielä nii pari satikkaa on levällään.
                        Juu no nää on näitä aloittelijan toilauksia. Olin laittanut liikaa nestettä jolloin se tuli hukkaputkesta pihalle, joka lorottaa sen juuri tuonne vasemmalle alas. Eli mitään oikeaa vuotoa ei ole. Eilen just olin baanalla 500 km:n matkan eikä ollut hävinnyt mitään.

                        Istuimen lämmitin on hajonnut vastuslangoista. Näin dunkyn testeri näytti.

                        Eli kenellä tiedossa halpa ja hyvä verhoilija joka vois kuskin penkin purkaa ja laittaa kasaan niin saa uudet vastuslangat tuonne sisälle?

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by nostalgiaa View Post
                          Juu no nää on näitä aloittelijan toilauksia. Olin laittanut liikaa nestettä jolloin se tuli hukkaputkesta pihalle, joka lorottaa sen juuri tuonne vasemmalle alas. Eli mitään oikeaa vuotoa ei ole. Eilen just olin baanalla 500 km:n matkan eikä ollut hävinnyt mitään.

                          Istuimen lämmitin on hajonnut vastuslangoista. Näin dunkyn testeri näytti.

                          Eli kenellä tiedossa halpa ja hyvä verhoilija joka vois kuskin penkin purkaa ja laittaa kasaan niin saa uudet vastuslangat tuonne sisälle?
                          Helpoin ja halvin vaihtaa koko penkki.

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            #28
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Helpoin ja halvin vaihtaa koko penkki.
                            No ei ainakaan merkkiliikkeestä uusi penkki todellakaan ole halvin vaihtoehto! Ja on melko onnellinen sattuma jos purkaamosta tms löytyis verhoilultaan ehyt istuin samalla kuosilla kuin entinenkin. Ja kuka takaa että sen lämmitin toimii. Eikä nekään ilmaisia ole.

                            Eiköhän lähes joka paikkakunnalla ole sellainen verhoilija joka osaa myös irrottaa & kiinnittää auton istuinverhoilun. On samalla todennäköisesti paras henkilö sen lämmitinelementin vaihtamiselle.
                            Last edited by Havis; 27-04-2013, 13:13.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Originally posted by Havis View Post
                              No ei ainakaan merkkiliikkeestä uusi penkki todellakaan ole halvin vaihtoehto! Ja on melko onnellinen sattuma jos purkaamosta tms löytyis verhoilultaan ehyt istuin samalla kuosilla kuin entinenkin. Ja kuka takaa että sen lämmitin toimii. Eikä nekään ilmaisia ole.

                              Eiköhän lähes joka paikkakunnalla ole sellainen verhoilija joka osaa myös irrottaa & kiinnittää auton istuinverhoilun. On samalla todennäköisesti paras henkilö sen lämmitinelementin vaihtamiselle.
                              Niin, merkkiliikkeestä kannattaa kaikki ostaa.

                              Ebaystä löytyy sopiva penkki tai koko sisusta muutamalla kympillä/satasella.

                              Joka paikkakunnalta ei löydy verhoilijaa joka edes koskee auton penkkeihin saati irroittaa ja ompelee lämmitysvastuksen takaisin. Täällä kyselin useammalta ja vain yksi olisi tehnyt, muutaman satasen olisi maksanut.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #30
                                Edit: ei mitään sittenkään, jokainen etsikööt itse penkkinsä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎