memebuy23buy

Jumittuneen viskon mutterin irroitus !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #16
    Mulla oli joku älypää aikoinaan laittanut lukiteliimaa viskon mutteriin kun sen ekan kerran jouduin irrottamaan. Mutta se lähti kyllä pajavasaralla ja kiintoavaimella irti.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by Matula View Post

      Viskon irroitustyökalu on tämän näköinen. Lisäksi tietenkin se lenkki jolla viskon mutteri avataan ja varmistukseksi vielä muistutus vasurikierteistä.
      Tuota ratkaisua on viissiin käytetty kasikoneissa? Ainakin tuossa M62:ssa on tuollainen ratkaisu. Hyvä piirre tuossa on kuitenkin se, ettei tarvita edes tuota työkalua. Yksi normaali lenkkiavain ja leka, niin varmasti aukeaa. M57:ssa sen sijaan toteutus on hieman erilainen ja se kaipaa tuota ohutta lenkkiavainta normaalin avaimen lisäksi, jotta viskon saa kivuttomasti irroitettua.

      Originally posted by Ha2 View Post
      Isompi passaa öljynsuodatinkotelon kanteen?
      Niin vissiin käykin, mutta niitäkin varten aikanaan tuli hommattua hylsy, jolla olen kansia aukonut. Helpompaa se hylsyllä on kuin tuolla lenkkiavaimella. Tosin avaimessa kylläkin luki, että vain viskon avaamiseen. Ei vaan ole tullut vastaan vielä Bemaria, joka vaatisi 36 mm lenkkiavaimen viskon irroitukseen.

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #18
        Omassa edellisessä 530:ssä irtos visko ilman et piti millään edes vastaan. Napakka isku vaan avaimen päähän... aukes jos siinä vaiheessa kun ajattelin et kokeillaan vaan huvikseen ku ei jaksanu toista avainta vielä sovitella.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14578
          • Oulu

          #19
          Ilman pitotyökalua ei ole vielä auennut yhdestäkään visko. Toisaalta eipä tuo pitotyökalu maksanuku alle 20e iipeistä, joten sama oli tilata kun kuitenkin tarvii.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            #20
            Itellä taas päinvastoin, kertaakaan ei oo tarvinnu pitää kiinni, avain vaa kii ja moskaa perään.

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by jukkae View Post
              Itellä taas päinvastoin, kertaakaan ei oo tarvinnu pitää kiinni, avain vaa kii ja moskaa perään.
              Sama. Mutterin saa aina helposti auki kun sitä ei kiristä kuin ihan vähän takaisin laittaessa. Se kun ei pääse itsestään löystymään niin sitä ei tarvii kiristää..

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8282
                • Järvikylä (Nakkila)

                #22
                kerran jouduin pitämään kiinni kun remmi oli poikki, muuten aina lähtenyt pitämättä vastaan. M30, M50, M51, M52 ja M60 kokeiltu. yleensä ensimmäinen irrotus kunkin auton kohdalla ollut vaikein. Edellinen omistaja KIRISTÄNYT viskon paikalleen ilman kuparitahnaa niin on aika tiukka irrottaa mutta lähtee silti (pienempi vasara parempi)
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • JiiP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1734
                  • Tampere

                  #23
                  Lähtee ilman erikoistyökalua irti. Perus vasaralla napakoita iskuja lenkin päähän. Ja ennen iskua löysät käännetty lenkillä pois.

                  Mutta poikkeus sääntöön.. Joskus ei auennut millään niin laitoin pikku lenkin tuohon hihnapyörän yhteen pultin kantaa ja pidin sillä vasten. Eli täysin sama periaate kuin erikoistyökalulla.
                  Official member of BTCF-Sauna Team
                  E46 316i -03
                  Ex:
                  E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                  Comment

                  • -uuno-
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 57
                    • Evijärvi

                    #24
                    Nostellaas pikkusen... elikkä olikos m62:n viskon mutterissa vääränkätinen kierre, eli samoin kuin ainaki m57:ssa?

                    on sitten mutteri tiukassa, mutta ei kehtais kiinni koko aikaa vääntää
                    Last edited by -uuno-; 12-11-2013, 10:08. Reason: tarkennustaa..
                    -E39 530D
                    -Pösö 306 td
                    -Suzuki GSX-R750 RIZLA


                    Ex:
                    -Volvo 440
                    -E34 525i

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14578
                      • Oulu

                      #25
                      Vääränkätinen kierre niissä on. Pitotyökalu on jo maksanut itsensä takasi, kun noita on tullu irrotettua... Lähtee niin näppärästi ilman suuria takomisia.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10114
                        • KVLA

                        #26
                        Originally posted by -uuno- View Post
                        Nostellaas pikkusen... elikkä olikos m62:n viskon mutterissa vääränkätinen kierre, eli samoin kuin ainaki m57:ssa?

                        on sitten mutteri tiukassa, mutta ei kehtais kiinni koko aikaa vääntää
                        Väärän kätinenhän se kierre on,kuten jo mainittiin.Ja vääntämällä se kyllä helposti aukeakkaan.Vaatii yleensä sellaisen terävän napauksen.Tai sitten hyvän lukitustyökalun.

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Tuli tuossa eilen yhdestä E65 730D:stä naputeltua tuo visko irti. Ensiksi suihkuttelin pikkusen irroitusöljyä jotta ruosteet vähän pehmesivät. Tämän jälkeen pari napakkaa iskua siihen päähän.
                          Itsellänikin löytyy tuollainen kiinnipitotyökalu, muttei ainakaan tässä yksilössä ole tuollaisia pultteja mihin sen saisi kiinni. Eikä muuten ole omassanikaan autossa.
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          Working...
                          X