Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - Hammastankoasiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by Tome View Post
    oottahan muuten tietosia siitä että noita hammastankoja tulis aika-ajoin rasvata.. Vois aika moni tanko jäähä vaihtamatta välyksien takia jos ois aikanaan rasvailtu.
    Mitäs meinasit rasvata siitä? Sisuskalut on öljykylvyssä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Tome View Post
      oottahan muuten tietosia siitä että noita hammastankoja tulis aika-ajoin rasvata.. Vois aika moni tanko jäähä vaihtamatta välyksien takia jos ois aikanaan rasvailtu.
      Nyt on sieniretkellä tullut kanttarellin tilalle jotain muuta?

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by Tome View Post
        oottahan muuten tietosia siitä että noita hammastankoja tulis aika-ajoin rasvata.. Vois aika moni tanko jäähä vaihtamatta välyksien takia jos ois aikanaan rasvailtu.
        Joo. Samaan hengenvetoon, kolmeyseissä myös kampuran laakeriliuskat pitäisi voidella määrävälein.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Cell View Post
          Mitäs meinasit rasvata siitä? Sisuskalut on öljykylvyssä.
          Voisihan siitä rasvata ne liukuputket ja hammastetun kohdan.

          Mutta: käsittääkseni tuota liukupintaa ei saisi rasvata, tarvike/korjatut hammastangot toki ovat rasvassa, mutta alkuperäisessä on jonkinlainen kestovoitelu. BMW:llä on siihen teflon-pohjainen, liuotinpohjaista maalia muistuttava aine spray-pullossa. Se tosin on tarkoitettu yhden tyyppivian korjaamiseen, mutta siinä nyt kuitenkin ilmenee kuinka tuon osan "rasvaus" tehdään.
          E39 528iA

          Comment

          • Tome
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 548
            • Joensuu

            Originally posted by petrolhead View Post
            Joo. Samaan hengenvetoon, kolmeyseissä myös kampuran laakeriliuskat pitäisi voidella määrävälein.
            No no pojat, vitsit sikseen. Johan tuo TIS:kin käskee laittamaan vassua tangon hammastettuun osaan. Mikäs vittu muu sieltä kuluu kun hammastankoa liikuttavan hammasrattaan hampaat/itse tangon hammastus ja kuskin puolen päätyhela? Siinä säätöruuvin levyssä on muuten kumitulppa sitä rasvausta varten, hyvin meni vassu hampaille kun siitä laitoin. Vai on nää hammasosat öljykylvyssä, mitenhän vitussa ne on tiivistäny tuon ettei tuu öljyt pihalle?

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Tome View Post
              No no pojat, vitsit sikseen. Johan tuo TIS:kin käskee laittamaan vassua tangon hammastettuun osaan. Mikäs vittu muu sieltä kuluu kun hammastankoa liikuttavan hammasrattaan hampaat/itse tangon hammastus ja kuskin puolen päätyhela? Siinä säätöruuvin levyssä on muuten kumitulppa sitä rasvausta varten, hyvin meni vassu hampaille kun siitä laitoin. Vai on nää hammasosat öljykylvyssä, mitenhän vitussa ne on tiivistäny tuon ettei tuu öljyt pihalle?
              en tiiä pitäiskö mutta hammastettuun osaan laitoin tujauksen vaseliinia kun vaihdoin raidetankojen sisäpäät, oli aivan kuiva.. en oikeen jaksa uskoa että rasvasta haittaa tuolla on
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Tome
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 548
                • Joensuu

                Originally posted by peto2 View Post
                en tiiä pitäiskö mutta hammastettuun osaan laitoin tujauksen vaseliinia kun vaihdoin raidetankojen sisäpäät, oli aivan kuiva.. en oikeen jaksa uskoa että rasvasta haittaa tuolla on
                100tkm taas menty viime rasvauksesta eikä hammastangossa pienintäkään välystä. Oiskoha pitäny jättää rasvaamatta että pääsis vaihtamaan ohjausvaihdetta?

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  Jaa vaskua. Moon siinä ymmärryksessä, että nuo hammastangon ulkopuoliset osat (haitarikumin sisällä) rasvataan vain korroosion ehkäisemiseksi. Korroosio purastessaan tankoa, rikkoo stefan ja tuo Cell:n mainitsema öljykylpy pakenee asfaltille. Ma tietty voin ja saan olla väärässäkin
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Eikös raidetangon nivelen kuulu lukittua kunnolla sinne navan holkkiin, kun sen sinne käsin voimallisesti työntää? Ei saanut vanhaa niveltä irti ilman rälläkkää, kun pyöri nivel mutterin mukana ja asentaessa sama homma:think
                    Onko muilla e39 omistajilla ollut vastaavaa tapausta, että noi ripustuksien holkit on jostain syystä väleytynyt?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Yleensä lukittuu, ei aina. Mutta onhan siinä akselin päässä se kuusiokoloavaimen paikka juuri tuota varten jotta saat pidettyä sitä kiinni kun kiristät mutterin.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Yleensä lukittuu, ei aina. Mutta onhan siinä akselin päässä se kuusiokoloavaimen paikka juuri tuota varten jotta saat pidettyä sitä kiinni kun kiristät mutterin.
                        Vanhassa ei ollut kuusiokoloavaimen paikkaa, eikä uudessa? Nämä varret olivatkin tarvikkeita. Pomppasi vain katsastuksesta, kun vasen nivel oli väljä. Olihan noilla ajettu ~100tkm että sinänsä kohtuu suoritus tarvikkeella. Kävin hakemassa Motonetisä heti uudet ja vaihdoin tuon väljän, että saan tänään käydä konttorilla näyttämässä.
                        Ajattelin vain, että oliko tuo nivelen holkki väleytynyt niin pahaksi, että se antoi siitä periksi, mutta ei tainnut näin olla.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Wildchild
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2016
                          • 251
                          • Päijät-Häme

                          Jos auto on varustettu servotronic hammastangolla, pitäisikö se näkyä esimerkiksi varustelistassa? Pitäisi korjaussarja tilata omaan autoon mutta on näköjään väliä onko servotronic vai ei :think
                          Bmw 525iA -02

                          Comment

                          • asis
                            BTCF Member
                            • Mar 2009
                            • 1138
                            • Joensuu

                            Originally posted by Wildchild View Post
                            Jos auto on varustettu servotronic hammastangolla, pitäisikö se näkyä esimerkiksi varustelistassa? Pitäisi korjaussarja tilata omaan autoon mutta on näköjään väliä onko servotronic vai ei :think
                            Näkyyhän se, ellei ole joku viitsinyt retrofitata.
                            E39 540iA M-Sport Imolarot II
                            E36 323i touring
                            Volvo V70 2.4D mk3
                            Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                            Honda Civic 1.4 4d ES
                            Chevy Caprice Classic
                            ex:
                            E32 730iA
                            E39 528i Calypsorot metallic
                            E36 325i x2

                            Comment

                            • Wildchild
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2016
                              • 251
                              • Päijät-Häme

                              Originally posted by asis View Post
                              Näkyyhän se, ellei ole joku viitsinyt retrofitata.

                              Ok. Omassa ei varustelistassa erikseen näkynyt, joten tuskin onkaan.
                              Bmw 525iA -02

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Servotronic olemassaolon kyllä tietää kun paikallaan kääntää rattia.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎