Originally posted by Tome
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 - Hammastankoasiaa
Collapse
X
-
Originally posted by Tome View Postoottahan muuten tietosia siitä että noita hammastankoja tulis aika-ajoin rasvata.. Vois aika moni tanko jäähä vaihtamatta välyksien takia jos ois aikanaan rasvailtu.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMitäs meinasit rasvata siitä? Sisuskalut on öljykylvyssä.
Mutta: käsittääkseni tuota liukupintaa ei saisi rasvata, tarvike/korjatut hammastangot toki ovat rasvassa, mutta alkuperäisessä on jonkinlainen kestovoitelu. BMW:llä on siihen teflon-pohjainen, liuotinpohjaista maalia muistuttava aine spray-pullossa. Se tosin on tarkoitettu yhden tyyppivian korjaamiseen, mutta siinä nyt kuitenkin ilmenee kuinka tuon osan "rasvaus" tehdään.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJoo. Samaan hengenvetoon, kolmeyseissä myös kampuran laakeriliuskat pitäisi voidella määrävälein.
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostNo no pojat, vitsit sikseen. Johan tuo TIS:kin käskee laittamaan vassua tangon hammastettuun osaan. Mikäs vittu muu sieltä kuluu kun hammastankoa liikuttavan hammasrattaan hampaat/itse tangon hammastus ja kuskin puolen päätyhela? Siinä säätöruuvin levyssä on muuten kumitulppa sitä rasvausta varten, hyvin meni vassu hampaille kun siitä laitoin. Vai on nää hammasosat öljykylvyssä, mitenhän vitussa ne on tiivistäny tuon ettei tuu öljyt pihalle?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Posten tiiä pitäiskö mutta hammastettuun osaan laitoin tujauksen vaseliinia kun vaihdoin raidetankojen sisäpäät, oli aivan kuiva.. en oikeen jaksa uskoa että rasvasta haittaa tuolla on
Comment
-
-
Jaa vaskua. Moon siinä ymmärryksessä, että nuo hammastangon ulkopuoliset osat (haitarikumin sisällä) rasvataan vain korroosion ehkäisemiseksi. Korroosio purastessaan tankoa, rikkoo stefan ja tuo Cell:n mainitsema öljykylpy pakenee asfaltille. Ma tietty voin ja saan olla väärässäkinExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Eikös raidetangon nivelen kuulu lukittua kunnolla sinne navan holkkiin, kun sen sinne käsin voimallisesti työntää? Ei saanut vanhaa niveltä irti ilman rälläkkää, kun pyöri nivel mutterin mukana ja asentaessa sama homma:think
Onko muilla e39 omistajilla ollut vastaavaa tapausta, että noi ripustuksien holkit on jostain syystä väleytynyt?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostYleensä lukittuu, ei aina. Mutta onhan siinä akselin päässä se kuusiokoloavaimen paikka juuri tuota varten jotta saat pidettyä sitä kiinni kun kiristät mutterin.
Ajattelin vain, että oliko tuo nivelen holkki väleytynyt niin pahaksi, että se antoi siitä periksi, mutta ei tainnut näin olla.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Wildchild View PostJos auto on varustettu servotronic hammastangolla, pitäisikö se näkyä esimerkiksi varustelistassa? Pitäisi korjaussarja tilata omaan autoon mutta on näköjään väliä onko servotronic vai ei :thinkE39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Servotronic olemassaolon kyllä tietää kun paikallaan kääntää rattia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment