Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 purkaa akkua...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #16
    Soittele Mikron..
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2171
      • Himas

      #17
      Mitä muuta apukuskin ovelle pitää tehdä, kuin lukita salpa, että saa auton luulemaan oven olevan kiinni ja lukossa? Tää pihtivirtamittari taitaa olla joku lelu kun ampeerit vilistää vaikkei mittais mitään.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • merbau
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 130
        • Pälkäne

        #18
        Originally posted by mikron View Post
        Mitä muuta apukuskin ovelle pitää tehdä, kuin lukita salpa, että saa auton luulemaan oven olevan kiinni ja lukossa? Tää pihtivirtamittari taitaa olla joku lelu kun ampeerit vilistää vaikkei mittais mitään.
        Törmäsin itse samaan. En selvitellyt asiaa aikoinaan tarkemmin, mutta paras arvaukseni oli (ja on) että varashälyttimen sisätilan tutka ei mene unille, vaan skannailee ja reagoi liikkeeseen.

        Hanskalokeron sulakkeet jäivät tuolloin mittaamatta ko. syyn vuoksi. Vika onneksi löytyi silloin muualta (flekti).
        540iA -00 M-sport
        Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2171
          • Himas

          #19
          Originally posted by suppari View Post
          Soittele Mikron..
          Vastailes viestiin, ei uskalla soittaa jos sul on vaikka pää kipee.

          Originally posted by merbau View Post
          Törmäsin itse samaan. En selvitellyt asiaa aikoinaan tarkemmin, mutta paras arvaukseni oli (ja on) että varashälyttimen sisätilan tutka ei mene unille, vaan skannailee ja reagoi liikkeeseen.

          Hanskalokeron sulakkeet jäivät tuolloin mittaamatta ko. syyn vuoksi. Vika onneksi löytyi silloin muualta (flekti).
          Miten selvitit että vika oli flektissä?

          Varashälyyttimestä saa sisätutkan/liikkeentunnistimen pois päältä kun painaa ovien lukitus nappulaa uudelleen pitkään sen jälkeen kun on lukinnut ovet. Taustapeilin punainen led palaa silloin hetken yhtäjaksoisesti.

          Kun apparin oven salvan naksauttaa "ovi kiinni" -asentoon ja sen jälkeen laitan kaukoavaimesta ovet lukkoon, ei sisävalot sammu niinkuin normaalisti kun kaikki ovet on kiinni ja laittaa ovet lukkoon.

          Onko tuolla oven salvassa joku mikrokytkin joka pitäisi saada painettua?
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • merbau
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 130
            • Pälkäne

            #20
            Originally posted by mikron View Post
            Miten selvitit että vika oli flektissä?

            Varashälyyttimestä saa sisätutkan/liikkeentunnistimen pois päältä kun painaa ovien lukitus nappulaa uudelleen pitkään sen jälkeen kun on lukinnut ovet. Taustapeilin punainen led palaa silloin hetken yhtäjaksoisesti.

            Kun apparin oven salvan naksauttaa "ovi kiinni" -asentoon ja sen jälkeen laitan kaukoavaimesta ovet lukkoon, ei sisävalot sammu niinkuin normaalisti kun kaikki ovet on kiinni ja laittaa ovet lukkoon.

            Onko tuolla oven salvassa joku mikrokytkin joka pitäisi saada painettua?
            Nappasin flektin liittimen irti nokalta, virran kulutus lakkasi. Minulla on PWM:llä ohjattu flekti (auto valm. 11/99).

            Tuo tutkan deaktivointi oli kyllä tuolloin tiedossa, mutta hämärsti muistelen että se ei auttanut tai en vaan osannut (pihtivirtamittarin lukema heilui). Muisti voi vähän pätkiä tässä, kun oli rinnakkain aika monta vianselvittelypolkua tuolloin.

            Lukon salvassa auton puolella on mikrokytkin sisäpuolella sitä lenkkiä. Kytkin painuu sisään autoa kohti.
            540iA -00 M-sport
            Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Auto menee unille vaikka kaikki ovet olis auki...
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2171
                • Himas

                #22
                Originally posted by peto2 View Post
                Auto menee unille vaikka kaikki ovet olis auki...
                Auto menee unille, ainakin hanskalokeron valo sammuu.

                Mutta! Kun mittaan takakontissa jännitettä pihtivirtamittarilla, niin hanskalokeron valo syttyy? Miksi? Kaksi kertaa nyt tehnyt saman ja kohta menen kolmatta kertaa yrittämään. Kaikki ovet on lukittuna, takakontin luukun lukko laitettu lukitusasentoon meisselillä, etuoven mikro teljetty kiinni asentoon. Miten toi auto voi sytyttää hanskalokeron valon kun laitan mittarin akun kaapelin ympärille koskematta mihinkään?

                EDIT: No niin sisätutka se on joka valon sytyttää. Pitää söörtsiä millä sen saa kokonaan pois päältä, luulin että himmenee kun painaa avaimen lukitusnapista lukituksen jälkeen toiseen kertaan pitkään.
                Last edited by mikron; 08-01-2015, 19:18.
                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  Älä laita ovia lukkoon...
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2171
                    • Himas

                    #24
                    Originally posted by peto2 View Post
                    Älä laita ovia lukkoon...
                    Joo ja hommaa kunnon virtamittari. Ei tolla tee yhtään mitään tässä hommassa.
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • Jape4x4
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2014
                      • 16
                      • Päijät-Häme

                      #25
                      Täällä akunpurkuun syynä oli että puolet johtosarjasta poikki sieltä takakontinluukun sisältä.
                      E30
                      E36
                      E39

                      Comment

                      • merbau
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 130
                        • Pälkäne

                        #26
                        Originally posted by mikron View Post
                        EDIT: No niin sisätutka se on joka valon sytyttää. Pitää söörtsiä millä sen saa kokonaan pois päältä, luulin että himmenee kun painaa avaimen lukitusnapista lukituksen jälkeen toiseen kertaan pitkään.
                        Mitä jos koittaisit löytää sisätutkan/varashälyttimen sulakkeen ja poistat sen tutkimusten ajaksi niin saat tutkan pois häiritsemästä. Tämän jälkeen jatkat diagnoosia normaalisti.

                        Originally posted by peto2 View Post
                        Älä laita ovia lukkoon...
                        Oliko tämä tieto vai vaan heitto?
                        540iA -00 M-sport
                        Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #27
                          Originally posted by merbau View Post
                          Mitä jos koittaisit löytää sisätutkan/varashälyttimen sulakkeen ja poistat sen tutkimusten ajaksi niin saat tutkan pois häiritsemästä. Tämän jälkeen jatkat diagnoosia normaalisti.



                          Oliko tämä tieto vai vaan heitto?
                          Meinaatko että auto ei mene unille ja tyhjentää akun jos ei laita ovia lukkoon?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • merbau
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 130
                            • Pälkäne

                            #28
                            Meinaan että jättääkö tutkan pois jos ei laita lukkoon.
                            540iA -00 M-sport
                            Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                            Comment

                            • mikron
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2171
                              • Himas

                              #29
                              Salavalikon kautta nähtynä latausjännite on 13.7V tyhjäkäynnillä ja ajossa. Jos tuota näyttää vielä suoraan akun navoista mitattuna, onko tuo riittävä?
                              F11 530dA xDrive M-sport -13
                              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                              Ex: E38 740iA -98
                              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                              Ex: E39 523i -96
                              Ex: E34 520i -89

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by mikron View Post
                                Salavalikon kautta nähtynä latausjännite on 13.7V tyhjäkäynnillä ja ajossa. Jos tuota näyttää vielä suoraan akun navoista mitattuna, onko tuo riittävä?
                                Salavalikko näyttää yleensä ~0.5V vähemmän kuin todellinen. 13.7V navoista mitattuna ei ole riittävä.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎