Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 purkaa akkua...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    #31
    Navoista mitattuna kahdella eri mittarilla 13.90-14.00V tyhjäkäynnillä. Kai se riitää?
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #32
      Originally posted by mikron View Post
      Navoista mitattuna kahdella eri mittarilla 13.90-14.00V tyhjäkäynnillä. Kai se riitää?
      Mitä näyttää kierroksilla, oliko akku täynnä? Koita samalla laittaa kuormaa, eli takalasinlämmitin, penkinlämmittimet, sumuvalot, pitkät jne. jne. Jännitteen pitäisi olla välillä 13,8-14,4V. Eli on riittävä, mutta korkeammastakaan ei olisi haittaa, koska korkeampi jännite lataa akun varsinkin pakkasella nopeammin täyteen.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #33
        Itellä samaa vikaa -98 540i. Uus siili ja uus akku. 2-3 päivää ja startti sanoo nak nak nak. Miinus kenkä irti ja yleismittari amppeeri puoli kengän ja navan välii näyttää.aluks 8.01 sit pari minsaa putoo 1.98 ja 16 min päästä 0.02. Eli ei oo kulutusta mut silti purkautuu. Kohta alkaaa v*tuttaa
        Mikä neuvoksi
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2717
          • .fi

          #34
          Originally posted by Bmw_e30 View Post
          Itellä samaa vikaa -98 540i. Uus siili ja uus akku. 2-3 päivää ja startti sanoo nak nak nak. Miinus kenkä irti ja yleismittari amppeeri puoli kengän ja navan välii näyttää.aluks 8.01 sit pari minsaa putoo 1.98 ja 16 min päästä 0.02. Eli ei oo kulutusta mut silti purkautuu. Kohta alkaaa v*tuttaa
          Mikä neuvoksi
          Oli sama tilanne ex-e39 kanssa, joskin eri moottorilla, mutta laturin vaihdolla siitä selvisin.
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • Bmw_e30
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1260
            • joutseno

            #35
            Originally posted by aae30 View Post
            Oli sama tilanne ex-e39 kanssa, joskin eri moottorilla, mutta laturin vaihdolla siitä selvisin.
            Oliko toho mitää perusteita miks laturi vaihdettiin. Vai oliki iha arviolta. Luulisha toi laturin ja startin purkaus näkyy amppeeri mittaris. Vai pitääkö ne mitata konehuoneesta?

            Siis jos esim laturi tai startti purkais
            Last edited by Bmw_e30; 14-01-2015, 11:38.
            ex 325i -85 325i
            325i soupe -92 325i

            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #36
              Originally posted by Bmw_e30 View Post
              Oliko toho mitää perusteita miks laturi vaihdettiin. Vai oliki iha arviolta. Luulisha toi laturin ja startin purkaus näkyy amppeeri mittaris. Vai pitääkö ne mitata konehuoneesta?

              Siis jos esim laturi tai starri purkais
              Lataako tarpeeksi?

              Ettei ole akku tyhjä sen takia?

              Comment

              • Bmw_e30
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1260
                • joutseno

                #37
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Lataako tarpeeksi?

                Ettei ole akku tyhjä sen takia?
                Lataa 14v eli sekin on ok
                ex 325i -85 325i
                325i soupe -92 325i

                Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #38
                  Originally posted by Bmw_e30 View Post
                  Itellä samaa vikaa -98 540i. Uus siili ja uus akku. 2-3 päivää ja startti sanoo nak nak nak. Miinus kenkä irti ja yleismittari amppeeri puoli kengän ja navan välii näyttää.aluks 8.01 sit pari minsaa putoo 1.98 ja 16 min päästä 0.02. Eli ei oo kulutusta mut silti purkautuu. Kohta alkaaa v*tuttaa
                  Mikä neuvoksi
                  Mittaa se jännite tyhjäkäynnillä ja sitten kierroksilla. Laita kuormaa reilusti eli kaikki valot lämmittimet jne päälle. Eihän tuossa nyt paljon muuta vaihtoehtoa ole kuin, että ei lataa kunnolla, purkaa akkua seisoessaan tai akku ei ole kunnossa. Uusi akkukin voi olla viallinen. Minkä mittaista matkaa ajelet yleensä? Pätkäajossa ei välttämättä ehdi akku latautua kunnolla pakkasilla.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #39
                    Originally posted by Bmw_e30 View Post
                    Lataa 14v eli sekin on ok
                    Olisikohan niin ettei aina siirry unille.

                    Ei tule mitään ovi auki valituksia matkalla tms?

                    Comment

                    • Bmw_e30
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1260
                      • joutseno

                      #40
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Mittaa se jännite tyhjäkäynnillä ja sitten kierroksilla. Laita kuormaa reilusti eli kaikki valot lämmittimet jne päälle. Eihän tuossa nyt paljon muuta vaihtoehtoa ole kuin, että ei lataa kunnolla, purkaa akkua seisoessaan tai akku ei ole kunnossa. Uusi akkukin voi olla viallinen. Minkä mittaista matkaa ajelet yleensä? Pätkäajossa ei välttämättä ehdi akku latautua kunnolla pakkasilla.
                      täydet kuormat päällä 12.7-13.4
                      joskus putoo tyhjäkäynnil kans toho 12.7 kaasunkanssa aina lataa 13.7 - 14.00

                      jotenki vois luulla et laturis ois jotai häikkää
                      ex 325i -85 325i
                      325i soupe -92 325i

                      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #41
                        Originally posted by Bmw_e30 View Post
                        täydet kuormat päällä 12.7-13.4
                        joskus putoo tyhjäkäynnil kans toho 12.7 kaasunkanssa aina lataa 13.7 - 14.00

                        jotenki vois luulla et laturis ois jotai häikkää
                        No luulisi olevan...

                        Kyllä tuolla jo akkun saa joskus tyhjäksi.
                        Normaalisti latauksen pitää pysyä siinä 14 nurkilla tyhjäkäynnilläkin kuormalla kokoajan
                        Last edited by Muurahainen; 14-01-2015, 17:10.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #42
                          Originally posted by Bmw_e30 View Post
                          täydet kuormat päällä 12.7-13.4
                          joskus putoo tyhjäkäynnil kans toho 12.7 kaasunkanssa aina lataa 13.7 - 14.00

                          jotenki vois luulla et laturis ois jotai häikkää
                          Ei ole laturi ihan kunnossa enää. Jännitteen pitäisi olla aina vähintään se 13.8V. Aiheuttaa varsinkin talvella ongelmia kun muutenkin pakkasella auton akku latautuu huonosti. Eli vaihda se laturi ensimmäisenä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • ahistaa
                            Newbiemmer
                            • Feb 2011
                            • 27
                            • suomi

                            #43
                            Itsellä 525d vm.2001

                            Kovempien pakkasten jälkeen auto ei lähtenyt enään niin terävästi käyntiin mitä ennen, ja nyt tänään sitten ei edes luvannut lähteä käyntiin. Apusähköllä auton sain käyntiin ja laturi lykkäsi auton käydessä runsaasti yli 14 volttia akulle. Akku 2 vuotta vanha ja nestepinnat sun muut ihan ok.

                            Voiko vika olla hantin oven avaus mottorissa kun sain pakkasilla auton sulamaan ja sitten jouduin ajamaan sen ulos pakkaseen tästä seurasi se että oven moottori hirtti jotenkin kiinni. Pahaa surinaa piti pitemmän aikaa (ehkä jopa toista tuntia) ja en saanut sitä loppumaan muutakuin akunkengän irroittamalla. Mottori ei sen jälkeen ole puhunut mitään eikä oven avaus tappi liiku enään muutakuin manuaalisesti.

                            Eli akku on nyt latauksessa hantin oven liitin on irti ja huomenna otan auton taas käyttöön ja seuraan kuinka akun jännite muuttuilee normaali ajossa ja levossa. Ovia en meinaa pistää ollenkaan lukkoon nyt muutamaan päivään.

                            Olisiko jollain ideoita ehdotuksia tähän keissiin.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #44
                              Originally posted by ahistaa View Post
                              Itsellä 525d vm.2001

                              Kovempien pakkasten jälkeen auto ei lähtenyt enään niin terävästi käyntiin mitä ennen, ja nyt tänään sitten ei edes luvannut lähteä käyntiin. Apusähköllä auton sain käyntiin ja laturi lykkäsi auton käydessä runsaasti yli 14 volttia akulle. Akku 2 vuotta vanha ja nestepinnat sun muut ihan ok.

                              Voiko vika olla hantin oven avaus mottorissa kun sain pakkasilla auton sulamaan ja sitten jouduin ajamaan sen ulos pakkaseen tästä seurasi se että oven moottori hirtti jotenkin kiinni. Pahaa surinaa piti pitemmän aikaa (ehkä jopa toista tuntia) ja en saanut sitä loppumaan muutakuin akunkengän irroittamalla. Mottori ei sen jälkeen ole puhunut mitään eikä oven avaus tappi liiku enään muutakuin manuaalisesti.

                              Eli akku on nyt latauksessa hantin oven liitin on irti ja huomenna otan auton taas käyttöön ja seuraan kuinka akun jännite muuttuilee normaali ajossa ja levossa. Ovia en meinaa pistää ollenkaan lukkoon nyt muutamaan päivään.

                              Olisiko jollain ideoita ehdotuksia tähän keissiin.
                              Lyijyakut ei tykkää jos pääsevät tyhjenemään. Käy teettämässä akulle kuormitustesti. Muuten sen akun kuntoa on mahdoton arvioida. Se, että akulla on ikää 2v ei takaa mitään sen kunnosta.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • ahistaa
                                Newbiemmer
                                • Feb 2011
                                • 27
                                • suomi

                                #45
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Lyijyakut ei tykkää jos pääsevät tyhjenemään. Käy teettämässä akulle kuormitustesti. Muuten sen akun kuntoa on mahdoton arvioida. Se, että akulla on ikää 2v ei takaa mitään sen kunnosta.

                                Joo tuo täytyy kanssa käydä tekemässä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎