Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ei pysy käynnissä

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EOL
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 175
    • Kankaanpää, Finland

    #31
    Originally posted by turbopuusti View Post
    Tuo tehonrajoitus ilmeisesti liittyy luistoneston toimintaan. Eikös näissä vanhemmissa ole kaksi "kaasuläppää", toista niistä käyttää DSC kun haluaa rajoittaa tehoja luiston huomatessaan. Jos se läppä jumittaa niin tod näk pitäisi tulla myös vikakoodi luistonestosta. Toimiiko se?
    No joo eipä tosta Carsoftista näytä apua olevan joten kyl se nyt unohdetaan.

    Niin elikkäs tehonrajoitus läppä liittyy juurikin luistoneston toimintaan ja itsellä se lyhyt vaijeri siinä moottorin etuosassa jumitti ja aiheutti tuon kyseisen vian että auto sammuili tyhjäkäynniltä. Nyt ainakin on toiminut ihan ok toistaiseksi joten toivotaan et vika oli siinä. Ja omassa autossani on juurikin kaksi läppää eli tehonrajoitusläppä ja sit toi kaasuläppä.

    Comment

    • EOL
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 175
      • Kankaanpää, Finland

      #32
      Pientä päivitystä eli vika ei tuosta korjaantunut vaikka auto jonkin aikaa toimi ihan normaalisti mutta kyllä se nyt taas on sammunut tyhjäkäynniltä muutaman kerran ja välillä kun auton laittaa käyntiin kierrokset soutaa aika paljon mut kyl se sit tasaantuu.

      No ostin tuollaisen iCarsoftin i910 scannerin ja sain seuraavat koodit
      8B Activation, map cooling ja 73 hot film mass air flow sensor

      Eka on ilmeisesti joku termari jossain onko aiheellinen korjata ja onko tuosta nyt maffi sit rikki?
      Mitä kuuluu ilmamassamittarin ilmamäärän olla kun luetaan live dataa tyhjäkäynnillä?

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Siis miksi nokan asentotunnistinta ei ole vaihdettu jos=kun vika todennäköisimmin on siinä? Entä imuvuodot?

        Comment

        • EOL
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 175
          • Kankaanpää, Finland

          #34
          Originally posted by Hemi View Post
          Siis miksi nokan asentotunnistinta ei ole vaihdettu jos=kun vika todennäköisimmin on siinä? Entä imuvuodot?
          No ei ole sitä tullut vaihdettua kunnei ole vikakoodeja tullut siihen suuntaan, mutta ehkäpä se täytyy siitä vaihtaa eiks se ole tuossa maffin haitariputken takana moottorissa kiinni?
          Mitenkäs noi imuvuodot pystyis järkevästi tarkastamaan varmaan joku konsti siihen on?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by EOL View Post
            No ei ole sitä tullut vaihdettua kunnei ole vikakoodeja tullut siihen suuntaan, mutta ehkäpä se täytyy siitä vaihtaa eiks se ole tuossa maffin haitariputken takana moottorissa kiinni?
            Mitenkäs noi imuvuodot pystyis järkevästi tarkastamaan varmaan joku konsti siihen on?
            Niin...eli oikeastaan mikään muu kuin nokan asentiotunnistin ja imuvuoto ei sammuta M52/M52TU konetta vauhdista.
            Nokan asentitunnistin ei useinkaan anna minkäänlaista vikakoodia itsestään, vaan kaikki tulevat koodit ovat seurausta nokan hetkittäisestä "häröilystä".
            Onko massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki oikeasti irroitettu ja tarkastettu murtumien löytämiseksi?

            Comment

            • EOL
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 175
              • Kankaanpää, Finland

              #36
              Originally posted by Hemi View Post
              Niin...eli oikeastaan mikään muu kuin nokan asentiotunnistin ja imuvuoto ei sammuta M52/M52TU konetta vauhdista.
              Nokan asentitunnistin ei useinkaan anna minkäänlaista vikakoodia itsestään, vaan kaikki tulevat koodit ovat seurausta nokan hetkittäisestä "häröilystä".
              Onko massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki oikeasti irroitettu ja tarkastettu murtumien löytämiseksi?
              Ahaa okei aina sitä oppii uutta joten täytyypä sit tilata toi tunnistin ja vaihtaa se.
              Niin ja eiks tuossa 540 ole M62 kone?
              Letkua ei ole irroitettu paikaltaan joten ehkä se täytyy myös tutkia tarkemmin. Tyhjäkäynti venttiilin putsailin eikös sen luistin kuulu siel sisällä liikkua kun kädessä heiluttelee?
              Venttiilikopan tiiviste hiukan tihkuaa apukuskin sieltä ohjaamon alakulmasta huomasin vaan kun tuli savua, koska tipahti pakosarjan päälle.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                Originally posted by EOL View Post
                Venttiilikopan tiiviste hiukan tihkuaa apukuskin sieltä ohjaamon alakulmasta huomasin vaan kun tuli savua, koska tipahti pakosarjan päälle.
                Myöskään venttiilikopan tiivisteet ei saa vuotaa yhtään(imuvuoto).

                Comment

                • EOL
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 175
                  • Kankaanpää, Finland

                  #38
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Myöskään venttiilikopan tiivisteet ei saa vuotaa yhtään(imuvuoto).
                  Joo eihän ne vuotaa saa täytyy tarkistaa kireys kun itse ne tos muutama kuukausi sitten vaihdoin ja hyvin se siel näyttäs olevan.
                  Mut kyseinen sammumis vika oli jo ennen tiivisteen vaihtoa.
                  Imuvuotojen osalta mitä kannattaa tarkistaa se haitariletku maffile entä muuta?
                  Mut kiitoksia neuvoista.

                  Comment

                  Working...
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎