Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530da vm 2000 menettää tyhjäkäynnin kiihdytyksen jälkeen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |parsakaali|
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 997

    #16
    Originally posted by Gurko View Post
    Pientä lisäystä tilanteeseen. 2,4 ja 6 sylintereiden suutinten kiinnitysten pinnapulteista kolme poikki kannen tasalta. Mikähän piru niitäkin on katkonut? tuon takia yhden suuttimen vaihtoon on mennyt jo jokunen päivä. No hyvä että paljastuu uudesta autosta kaikki viat heti alkuun.
    Olisiko yritetty irroittaa ja siinä on tulos? Oliko suuttimet sökönä?

    Comment

    • Gurko
      Newbiemmer
      • Mar 2010
      • 27
      • Finland

      #17
      Originally posted by |parsakaali| View Post
      Olisiko yritetty irroittaa ja siinä on tulos? Oliko suuttimet sökönä?
      ¨
      Ilmeisesti 6 sylinterin suutin on sökö. Laitoin reilu viikko sitten tosiaan tuon auton valtuutettuun bmw huoltoon vikaselosteen kera, jossa mainitsin että 6 sylinterin suuttin antaa korjaus arvoksi +10 ja muut 2-4 miinuksella ja saman kertoi huollon testerikin.

      Nyt ne on viikon vaihtanut suutinta (joka on tökännyt siihen että porata pitäs katkenneet pinnapultit irti muttei onnistu jos ei saa muitakin suuttimia irti mistä ne on poikki)tänään soittivat vielä että uusi suutinkin on väärä. Minä hain heille bosch huollosta suuttimen ihan auton rungon numeron mukaan ja kaikki täsmäs varaosanumeroita myöten bmw huollon mukaan, mutta nyt se uusi on sittenkin kuulema ihan liian pitkä paikoilleen eikä se clappikaan mahdu paikalleen mikä suutinta piteleee paikoillaa. Alan menettää toivoni :(


      Nuo 2 ja 4 sylinterin suuttimet pitäs saada irti ehjänä ja se ei kuulema onnistu heidän ulosvetäjällään. Tai onnistuu mutta suutin on sen jälkeen entinen. Nyt ootellaan sitten suutinta ruotsista ties kuinka kauan että saadaan auto käytettyä lämpimäksi josko lähtis paremmin suuttimet irti. Marmorin hinta suuttimille oli 475€, ihanan kallista.

      Comment

      • Gurko
        Newbiemmer
        • Mar 2010
        • 27
        • Finland

        #18
        Bemari noudettu huollosta ja tyhjäkäynti ongelmat ovat poissa, mutta edelleen on vetoja hukassa. Mahtaneekohan johtua maffista? sitä kun ei ehkä ole dde:lle koodattu. Boschin 0 928 400 468 tilalle tuli nykyinen vastaava malli 0928400527. Joku oli siis vaihtanut jo joskus aiemmin uuden tyyppisen anturin mutten tietenkään voi tietää onko koodattu...paska homma. Edelleen siis kuylkee paremmin ilman maffin piuhaa.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #19
          Diagnostiikkasoftalla voi kurkata DDE:n softanumeron, jonka perusteella voi tarkistaa, onko päivitetty.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Gurko
            Newbiemmer
            • Mar 2010
            • 27
            • Finland

            #20
            Originally posted by Clavurion View Post
            Diagnostiikkasoftalla voi kurkata DDE:n softanumeron, jonka perusteella voi tarkistaa, onko päivitetty.
            No yritän saada jonku lukemaan tuon dde:n ohjelmaversion. Tuo tehottomuus tuntuu siinä 2800-3000 rpm alueella eniten. Nyt tämä kosla sentään jo vaihtaa isoimmankin pykälän kuin oikein hehekuttaa urku auki. Paljonko tämän vehkeen kuuluis saada ruokaa täydellä kaasulla noin 140 vaudissa? mulla syöttää noin 22l maffin kera ja ilman maffia jonkin verran enemmän eli noin 26l.

            Comment

            • Gurko
              Newbiemmer
              • Mar 2010
              • 27
              • Finland

              #21
              Ohjelma versio 1.61 oli dde:llä. Osaatko Clavurion sanoa onko tämä softa tuolle 527 loppuselle maffille sopiva?

              Comment

              • Gurko
                Newbiemmer
                • Mar 2010
                • 27
                • Finland

                #22
                No niin nyt ollaan niin lähellä saada tästä pelistä kulkeva että tohti jo korkata. Enään ei paljoa uuvu kulku on sama ilman maffia ja maffin kera ja se ilmeiseti johtuu vanhasta softa versiosta dde:llä. Selvityöstä kiitokset Clavurionille.

                Comment

                • Gurko
                  Newbiemmer
                  • Mar 2010
                  • 27
                  • Finland

                  #23
                  Ja niin taas alkoi hytkyminen. Nyt näyttäis olevan vuorossa nelosen suutin. Suuttimien korjausrvot on ihan ok +1 ja -1 sisällä, mutta kun ottaa kunnon kiihdytykseen niin nelonen jää +10 arvoon noin viideksi minuutiksi, jonka jälkeen korjaantuu pikku hiljaa. Samalla lailla meni viime kesänä 6 sylinterin suutin.

                  Kokeilin ajella pari tankillista rl-2 litkulla, mutta ei autttanu tuohon vaivaan. Mikä noissa suuttimissa oikein on kun tuolla lailla juntturoivat? Kannattaisko vielä ajella Fortella vai suosiolla suutin irti?
                  Attached Files

                  Comment

                  • Gurko
                    Newbiemmer
                    • Mar 2010
                    • 27
                    • Finland

                    #24
                    Tässä ois vielä kuumasta koneesta suuttimien korjausarvot ennen täyskaasukiihdytystä. Ajelin vielä kokeeksi Forten litkut läpi suuttimista sekotettuna 2 litraan diisseliä, ei vaikutusta.
                    Attached Files

                    Comment

                    • Gurko
                      Newbiemmer
                      • Mar 2010
                      • 27
                      • Finland

                      #25
                      No mitä mieltä raati on? olisko syytä vaihtaa molemmat suuttimet nelonen ja ja vitonen? Tuo vitonen käy välillä +2+3 arvoilla, vaikka tuossa liitteessä sattuikin olemaan noin hyvällä tuulella.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎