Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #46
    Originally posted by walde View Post
    Nämä nakkikioskit ovat kyllä melkoisia veijareita. Kuinkahan monella on edes Tukesin luvat kunnossa. Kymmenen minuutin alipaineistus aivan yhtä tyhjän kanssa (1/3 ehdottomasta miniajasta), eikä konella suoritettu vuototesti kerro järjestelmän tiiviydestä yhtään mitään. Oikea määrä on sentään saatu täytettyä.




    Punnita? Kerrotko lisää? Se onko ajoneuvossa muuttuvatilavuuksinen kompressori, ei vaikuta mitenkään normaaliin täyttöhuoltoon. Tarkastetaan täyttömäärä auton tarrasta / korjaamotietokannasta, ja huoltolaitteesta riippuen syötetään määrä, tai tarkastetaan auton tiedoilla automaattisesti tuleva määrä ja tarvittaessa muutetaan sitä.
    Tuossa koko operaatiossa meni 45min joten en tiedä/muista pitääkö toi 10min kutinsa:think Laite oli joku Robinair xxx. Tiesin riskin tuossa täytössä, mutta halpa hinta sai retkahtamaan
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      #47
      Originally posted by Tuonela View Post
      Eipä löydy...

      Pitäis työpaikalla tehdä ihan ite tuo huolto, kun nyt vain tietäis tuon oikean kylmäainemäärän.
      530d:ssä ainetta on 750g, onko tässä bensavehkeessä sitten sama määrä?
      Ainakin '02 525i:ssä on 750g.

      Comment

      • walde
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 947
        • Melkein Espoo

        #48
        Originally posted by TJJ View Post
        Punnitaan, sillä vaakahan siinä täyttölaitteessa on. Siis se punnitsee täyttölaitteen kylmäainepullon ainemäärää. Toki se on täysautomaattinen prosessi jos niin haluaa.

        Tarrasta tarkistetaan, mutta tuossa vanhassa systeemissähän pystyi tarvittaessa myös lisäämään ainetta kun täytön aikana katsoi mittareista paineet kohdalleen. Muuttuvatilavuuksisessa pitäisi aina tyhjentää systeemi ennen täyttöä jotta määrän saa oikeaksi. Ja sitten kun joku pässi on kolhinut laitetta ja sotkenut vaa'an, tapahtuu ihmeellisiä asioita...
        Tottakai kylmäainepullolle on vaaka, mutta ihan samalla tavalla se täyttöprosessi tapahtuu, oli kompura sitten solenoidivetoinen tai pulssisuhdeohjattu

        Nykyaikaisissa huoltolaitteissa on lähes poikkeuksetta tärinän/kuljetuksen kestävät vaa'at, ja niihin on tarve tehdä ainoastaan tarkastukalibronti määräajoin.
        Toki vanhoja paskasilvereitä saattaa vielä rekitervaamoilla olla, eriasia sitten kuka haluaa ajoneuvonsa tällaiseen paikkaan ilmastoinnin huoltoon / diagnoosiin viedä.
        Last edited by walde; 30-06-2013, 21:58.
        E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
        F20 LCI2 118dA M-Sport '19

        Comment

        • 6power
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 254
          • Tampere

          #49
          no niin ilmastointi huolto tehty..ei siitä kyllä ääneen mitään apua ollu..mut tulipahan toi lievä ylitäyttö hoidettua. Kyl se ääni taitaa tulla siitä kompuran magneettihihnapyörästä...ei jaksa enää kunnolla vetää tyhjä käynnillä magneettia..sit ku hieman nostaa kierroksia niin se rahiseva/kaliseva ääni loppuu.

          Onko kukaan vaihtanut tuota pelkää magneettihihnapyörää kompuraan..millanen jobi se olis?

          Esim. toi http://www.ebay.de/itm/Klimakompress...item3f2634a98d

          Tai onko kellään tietoa millasia kompuroita olis dasis merkkiset?

          Esim toi http://www.ebay.de/itm/KLIMAKOMPRESS...item56573e667e

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎