Nämä nakkikioskit ovat kyllä melkoisia veijareita. Kuinkahan monella on edes Tukesin luvat kunnossa. Kymmenen minuutin alipaineistus aivan yhtä tyhjän kanssa (1/3 ehdottomasta miniajasta), eikä konella suoritettu vuototesti kerro järjestelmän tiiviydestä yhtään mitään. Oikea määrä on sentään saatu täytettyä.
Punnita? Kerrotko lisää? Se onko ajoneuvossa muuttuvatilavuuksinen kompressori, ei vaikuta mitenkään normaaliin täyttöhuoltoon. Tarkastetaan täyttömäärä auton tarrasta / korjaamotietokannasta, ja huoltolaitteesta riippuen syötetään määrä, tai tarkastetaan auton tiedoilla automaattisesti tuleva määrä ja tarvittaessa muutetaan sitä.
Tuossa koko operaatiossa meni 45min joten en tiedä/muista pitääkö toi 10min kutinsa:think Laite oli joku Robinair xxx. Tiesin riskin tuossa täytössä, mutta halpa hinta sai retkahtamaan
Pitäis työpaikalla tehdä ihan ite tuo huolto, kun nyt vain tietäis tuon oikean kylmäainemäärän.
530d:ssä ainetta on 750g, onko tässä bensavehkeessä sitten sama määrä?
Punnitaan, sillä vaakahan siinä täyttölaitteessa on. Siis se punnitsee täyttölaitteen kylmäainepullon ainemäärää. Toki se on täysautomaattinen prosessi jos niin haluaa.
Tarrasta tarkistetaan, mutta tuossa vanhassa systeemissähän pystyi tarvittaessa myös lisäämään ainetta kun täytön aikana katsoi mittareista paineet kohdalleen. Muuttuvatilavuuksisessa pitäisi aina tyhjentää systeemi ennen täyttöä jotta määrän saa oikeaksi. Ja sitten kun joku pässi on kolhinut laitetta ja sotkenut vaa'an, tapahtuu ihmeellisiä asioita...
Tottakai kylmäainepullolle on vaaka, mutta ihan samalla tavalla se täyttöprosessi tapahtuu, oli kompura sitten solenoidivetoinen tai pulssisuhdeohjattu
Nykyaikaisissa huoltolaitteissa on lähes poikkeuksetta tärinän/kuljetuksen kestävät vaa'at, ja niihin on tarve tehdä ainoastaan tarkastukalibronti määräajoin.
Toki vanhoja paskasilvereitä saattaa vielä rekitervaamoilla olla, eriasia sitten kuka haluaa ajoneuvonsa tällaiseen paikkaan ilmastoinnin huoltoon / diagnoosiin viedä.
no niin ilmastointi huolto tehty..ei siitä kyllä ääneen mitään apua ollu..mut tulipahan toi lievä ylitäyttö hoidettua. Kyl se ääni taitaa tulla siitä kompuran magneettihihnapyörästä...ei jaksa enää kunnolla vetää tyhjä käynnillä magneettia..sit ku hieman nostaa kierroksia niin se rahiseva/kaliseva ääni loppuu.
Onko kukaan vaihtanut tuota pelkää magneettihihnapyörää kompuraan..millanen jobi se olis?
Comment