Originally posted by 6power
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmastointi
Collapse
X
-
Originally posted by Tuonela View PostPistäis ilmastoinnin huolto tehdä, paljon tuohon menee kylmäainetta?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostPistäis ilmastoinnin huolto tehdä, paljon tuohon menee kylmäainetta?
Ellet sitten ajatellut tehdä hommaa itse..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostSittenhän se selviää kun viet huoltoon ja täyttävät järjestelmän. Ei sitä määrää etukäteen ole tarvetta selvittää.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKyllä se lukema on ihan hyvä olla selvillä ja se kannattaa kertoa sille kesäharjoittelijalle joka kuitenkin valitsee väärän vuosimallin ja meinaa laittaa 500g liikaa ainetta...
Jos huollossa ei asiaa osata on syytä siirtyä toiseen huoltopaikkaan. Siitähän ne asentajat tykkää kun asiakkaat tulee joka käänteessä kädestä pitäen neuvomaan ammatti-ihmisiä Eiköhän ne siellä huollossa asian paremmin tiedä kuinkeksiverto asiakas.
Toki jos oikean määrän tietää on toimenpidettä helpompi seurata.
Omasta -96:sesta sain viime kesän ilmastointihuollosta seuraavanlaisen lapun:
Talteenotettu kaasu: 1010g
Talteenotettu öljy: 93cc
Alipaineistus: 25min
Täytetty öljy: 15cc
Täytetty kylmäaine: 1210g
Edellinen huolto oli tehty 07 kesällä, joten 5 vuodessa aineen kato 200g. Ei paha minusta.Last edited by Havis; 30-06-2013, 19:31."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEikai se täyttö määrämittaisena tehdä, vaan ensin järjestelmästä imetään vanhat aineet pois ja sitten sinne kai laitetaan sen verran kun menee jotta paine nousee oikealle tasolle. Luulisin. Ne jotka tietää faktat korjatkoon.
Jos huollossa ei asiaa osata on syytä siirtyä toiseen huoltopaikkaan. Siitähän ne asentajat tykkää kun asiakkaat tulee joka käänteessä kädestä pitäen neuvomaan ammatti-ihmisiä
Toki jos oikean määrän tietää on toimenpidettä helpompi seurata.
Omasta -96:sesta sain viime kesän ilmastointihuollosta seuraavanlaisen lapun:
Talteenotettu kaasu: 1010g
Talteenotettu öljy: 93cc
Alipaineistus: 25min
Täytetty öljy: 15cc
Täytetty kylmäaine: 1210g
Edellinen huolto oli tehty 07 kesällä, joten 5 vuodessa aineen kato 200g. Ei paha minusta.
Koneeseen näpytetään määrä jota sinne laitetaan ja kone hoitaa lopun lähes automattisesti.
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEikai se täyttö määrämittaisena tehdä, vaan ensin järjestelmästä imetään vanhat aineet pois ja sitten sinne kai laitetaan sen verran kun menee jotta paine nousee oikealle tasolle. Luulisin. Ne jotka tietää faktat korjatkoon.
Jos huollossa ei asiaa osata on syytä siirtyä toiseen huoltopaikkaan. Siitähän ne asentajat tykkää kun asiakkaat tulee joka käänteessä kädestä pitäen neuvomaan ammatti-ihmisiä
Toki jos oikean määrän tietää on toimenpidettä helpompi seurata.
Omasta -96:sesta sain viime kesän ilmastointihuollosta seuraavanlaisen lapun:
Talteenotettu kaasu: 1010g
Talteenotettu öljy: 93cc
Alipaineistus: 25min
Täytetty öljy: 15cc
Täytetty kylmäaine: 1210g
Edellinen huolto oli tehty 07 kesällä, joten 5 vuodessa aineen kato 200g. Ei paha minusta.
Tyhjennetty
00.585g
talteenotettu öljy
0000 ml
Alipaineaika
10:00min
vuototesti
Ei vuotoja
Täytetty
01.250g
Eikös tuonne pitäisi mennä 02.250g:thinkLast edited by janke; 30-06-2013, 19:41.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEikai se täyttö määrämittaisena tehdä, vaan ensin järjestelmästä imetään vanhat aineet pois ja sitten sinne kai laitetaan sen verran kun menee jotta paine nousee oikealle tasolle. Luulisin. Ne jotka tietää faktat korjatkoon.
Jos huollossa ei asiaa osata on syytä siirtyä toiseen huoltopaikkaan. Siitähän ne asentajat tykkää kun asiakkaat tulee joka käänteessä kädestä pitäen neuvomaan ammatti-ihmisiä Eiköhän ne siellä huollossa asian paremmin tiedä kuinkeksiverto asiakas.
Ne rengasliikkeen asentajat eivät ole mitään autoilmastoinnin ammattilaisia, he vain valitsevat koneen valikosta automallin ja painavat nappia. Mutta on hienoa, että sinulla yhä on luottamusta huoltopalveluihin. Minä olen luopunut toivosta lähes kaikessa autoon liittyvässä palvelussa. Mitään kun ei tehdä kunnolla.
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMä huollatin perjantaina Motonetin pihassa jollain suomea kiertävällä Tmi Vipunen nimisellä kaiffarilla :think
Tyhjennetty
00.585g
talteenotettu öljy
0000 ml
Alipaineaika
10:00min
vuototesti
Ei vuotoja
Täytetty
01.250g
Eikös tuonne pitäisi mennä 02.250g:think
Ainakin hätänen alipaineistus.
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMä huollatin perjantaina Motonetin pihassa jollain suomea kiertävällä Tmi Vipunen nimisellä kaiffarilla :think
Tyhjennetty
00.585g
talteenotettu öljy
0000 ml
Alipaineaika
10:00min
vuototesti
Ei vuotoja
Täytetty
01.250g
Eikös tuonne pitäisi mennä 02.250g:think
Originally posted by TJJ View PostJossain aataminaikaisissa systeemeissä tehtiin noin, muuttuvatilavuuksisissa kompuroissa (E39:ssä on jo sellainen) pitää aine punnita ja laittaa juuri oikea määrä (+-10g).E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Nuo teidän muutaman ilmoittaneen kylmäaineen tilavuus määrät ihmetyttää kun käytin seinäjoen käyttöautolla (merkkihuolto) huollossa niin sain tämmöset lukemat. Mikäs tässä nyt sit mättää?:think
Talteenotto:
kylmäaine 710g
Öljy 17ml
Tyhjiöpumppaus:
19 min
12 mb
Öljyntäyttö:
27 ml
Uv-täyttö:
7ml
Ilmast. Täyttö:
740g
Ja lopussa lukee: "Kaikki mittausarvot ovat vain vertailuarvoja."Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostPunnita? Kerrotko lisää? Se onko ajoneuvossa muuttuvatilavuuksinen kompressori, ei vaikuta mitenkään normaaliin täyttöhuoltoon. Tarkastetaan täyttömäärä auton tarrasta / korjaamotietokannasta, ja huoltolaitteesta riippuen syötetään määrä, tai tarkastetaan auton tiedoilla automaattisesti tuleva määrä ja tarvittaessa muutetaan sitä.
Tarrasta tarkistetaan, mutta tuossa vanhassa systeemissähän pystyi tarvittaessa myös lisäämään ainetta kun täytön aikana katsoi mittareista paineet kohdalleen. Muuttuvatilavuuksisessa pitäisi aina tyhjentää systeemi ennen täyttöä jotta määrän saa oikeaksi. Ja sitten kun joku pässi on kolhinut laitetta ja sotkenut vaa'an, tapahtuu ihmeellisiä asioita...
Comment
-
Comment