Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540ia ja apuja tarvis.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hulttio
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 77

    e39 540ia ja apuja tarvis.

    tuli haettua tuossa tuolta ruottinmaalta 97 vuosimallin 540:nen. huomasin sitte ajaessa että takkaa kuuluu välilä semmonen tasanen jyrinä, vähän niinkö sielä ois joku pumppu mikä huutas. muttako auto on sedani niin se ei ainakkaan niitten ilmajousien pumppu voi olla vai onko niitä laitettu näihin sedaneihin. sitte ajon aikana tasasella kaasulla ajettaessa tuntus että se ei tiä pitäskö vaihtaa pienempää vaihetta vai mitä tehä sen laatiko. onko laatikon öljyvähissä vai vaihontarpeesa vai missä se kiikastaa. eikä siinä vielä kaikki, liikennevaloihin ko pysähty niin sytty öljynvalo ja se sammu ko pikkusen nosti kierroksia. huomasin sitte että ko pysähtyy niin kierrokset tippuu alas ja se vilkuttaa sitä öljynvaloa sitte ko tyhjäkäyntikierrokset nousee normaaliin niin se valoki heittää vilkkumasta.

    pikaista apua tarvisin ja kiitos etukäteen sen avun antajille
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Eiköhän se öljypumppu kannata kiristää ennenkuin leipoo kiinni kokonaan, irtoilevat kiinityksestään.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Hulttio
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 77

      #3
      Originally posted by Supa View Post
      Eiköhän se öljypumppu kannata kiristää ennenkuin leipoo kiinni kokonaan, irtoilevat kiinityksestään.

      tuo se kävi mullaki mielessä, että se on se öljypumppu kohta sielä öljypöhjala pötköllään. alkaa ko se tällä kyseisellä tavala vikohmaan että nyt ois pumppu löysälä. häätyy vissiin varata paikallisseen nyrkkipaijaan aika öljynvaihtoon ja pumpun pulttien tarkastukseen, voiko niihin laittaa liimaa niihin pultteihin.
      miten se tuon ihmeen nykimisenkans, voiko vika olla vaikka perässä että sielä ei olis kaikki hyvin ja se tuntus sitte semmoselta että se vika on laatikossa. auttasko öljynvaihto perrään tai joku muu vastaava.
      Last edited by Hulttio; 28-06-2013, 10:12.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Kyllä mä olen kierrelukitteella laittanut ne kiinni kunhan putsaa öljystä kierteet ensin.
        Ja tarkastakaa että pultit jotka pitää pumpun puolikkaita kiinni ovat myös kireellä.
        Ja ketjun kireys kannattaa samalla säätää.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Hulttio
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 77

          #5
          voiko se ajoittainen "jurraaminen" kuulua bensapumpusta. että jos pumppu alkaa olleen lopussa niin se ei taho saaha tarpeeks bensaa että se pieni nykiminen johtuu siitä. ko semmosessa hyvin hyvin loivassa alamäessä se ns nykiminen katos.
          aikasta hakuammuntaa, mutta kaikkea kannattaa kokkeilla

          semmonen lissäys että nyt se jo herjas öljynpainetta ja käski samuttaa moottorin.
          Last edited by Hulttio; 28-06-2013, 14:22.

          Comment

          • Hulttio
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 77

            #6
            eikö kellään ole antaa vihjettä tuole tympeälle pikkunykimiselle tasakaasula ajettaessa ja sille ikävälle "jurraamiselle". että onko nykimisen syy laatikossa vaiko alkaako kipinäpätkiä tasakaasula ja herrää henkiin ko polokassee vähänroheammin. asentotunnistinvika voiko olla kampi tai nokka. apuja nyt tarttis.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10080
              • KVLA

              #7
              Jos se bensapumppu tosiaan valittaa siellä tankissa takapenkin alla,niin kannattaa kiireesti uusia.Kyllä se meno voi loppua piankin.Vaihda se nyt ensin,niin ihmetellään sitten lisää sitä nykimistä.

              Ps.Oma ex. 540 lopetti tasakaasulla nypyttämisen,kun siirryin käyttämään 98okt bensaa.
              Last edited by Heguli 31; 30-06-2013, 21:29.

              Comment

              • Playboy69
                Newbiemmer
                • Jun 2013
                • 4
                • Valkeakoski

                #8
                Onko ohjauskulma-anturilla mitään tekemistä ohjaustehostimen kanssa ??

                Eli autona on e39 540 -99. Abs ongelmaa tarkoessa eteen tuli yllättäen myös vikakoodi - steering angle sensor- (61) 97 . Absi ongelma on edelleen ratkaisematta mutta samalla autossa on ollut nyt ohjaustehostimessa sanomista. Se on TODELLA jäykkä ja vaikka iso ukko olenkin tuntuu että parkkeerauksesta ei tuu mittää ja nahkat ratista menee rullalle

                Kun käsittääkseni tuo sensori lukee ohjauspyörän liikkeitä niin antaako se sitten samalla käskyä nostaa moottorista hieman kierroksia nimittäin nyt kierrokset eivät hievahdakkaan vaikka kuinka yritän tempoa. Emännän on aivan turha lähtee ton kaa mihinkään. Ja käsittääkseni tuo sensori nyt ei ole ihan yleisimmistä vaivoista kun aikoinaan näitä samoja sivuja lueskelin kylläkin eri nimellä..

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Playboy69 View Post
                  Eli autona on e39 540 -99. Abs ongelmaa tarkoessa eteen tuli yllättäen myös vikakoodi - steering angle sensor- (61) 97 . Absi ongelma on edelleen ratkaisematta mutta samalla autossa on ollut nyt ohjaustehostimessa sanomista. Se on TODELLA jäykkä ja vaikka iso ukko olenkin tuntuu että parkkeerauksesta ei tuu mittää ja nahkat ratista menee rullalle

                  Kun käsittääkseni tuo sensori lukee ohjauspyörän liikkeitä niin antaako se sitten samalla käskyä nostaa moottorista hieman kierroksia nimittäin nyt kierrokset eivät hievahdakkaan vaikka kuinka yritän tempoa. Emännän on aivan turha lähtee ton kaa mihinkään. Ja käsittääkseni tuo sensori nyt ei ole ihan yleisimmistä vaivoista kun aikoinaan näitä samoja sivuja lueskelin kylläkin eri nimellä..
                  Onkos tuossa servotronik?
                  Onko öljyä tarpeeksi?

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Nopeustieto taitaa vain puuttua mikä tulee abseilta servotronicille.
                    Ohjauskulma-anturilla ei ole tuon kanssa tekemistä.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Hulttio
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 77

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Jos se bensapumppu tosiaan valittaa siellä tankissa takapenkin alla,niin kannattaa kiireesti uusia.Kyllä se meno voi loppua piankin.Vaihda se nyt ensin,niin ihmetellään sitten lisää sitä nykimistä.

                      Ps.Oma ex. 540 lopetti tasakaasulla nypyttämisen,kun siirryin käyttämään 98okt bensaa.
                      98 ruukaan aina laittaa. tuo bensapumpun vaihto ei se halvin mahollinen vian poistamis yritys tieten ole, tätä pientä nykimistä ei tosiaan tapahu ko tasakaasula ajettaessa. ja sillon ehkä vähän tehostetummin ko on pienimuotonen ylämäki ja joutuu hivenen lissään kaasua että vauhti pyssyy samana. tännään vien auton öljynvaihtoon jossa samala tarkistettaan se öljypumppu että son kunnola kiini, jos se loppus se öljynmerkkivalon vilkutus ja öljynpaine herjaukset joita ilmenee vain tyhjäkäynnilä pienen ajon jälkeen. mutta tuohon jurraamisseen mikä kuuluu takkaa vänkärinpuolelta tasasin välein ajaessa ei taija olla muuta syytä ko se bensapumppu. oon joskus kuullu että se bensapumppu on näissä vehkeissä kans yks mikä tuppaa menemään helpommin ko muissa. onko tämä kuulemani väite faktaa vai fiktiota.

                      Comment

                      • JD
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1194
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Hulttio View Post
                        oon joskus kuullu että se bensapumppu on näissä vehkeissä kans yks mikä tuppaa menemään helpommin ko muissa. onko tämä kuulemani väite faktaa vai fiktiota.
                        Arvailupiirien harrastamaa pelkkää puppua. E39 käyttää samaa pumppua kaikissa bensamalleissa.
                        Ja jos yleisemmin haluaa vertailla niin 10-15 vuotta on pitkä ikä pyörivälle osalle nykykäyttöelinkaarimaailmassa, isommilla käyttötunneilla vielä pidempi ikä...

                        Siitä saa aina hyvät essonbaarijutut kun joku kuulee moneen 20v. autoon vaihdetun bensapumpun eikä toisen pihan 6v. ikäisiin ole vaihdettu kuin vasta kahteen, ne tietää heti että siinä 20 v. automerkissä on tyyppivika - bensapumput ei kestä...
                        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                        Comment

                        • Hulttio
                          Bimmer Rookie
                          • May 2004
                          • 77

                          #13
                          Originally posted by JD View Post
                          Arvailupiirien harrastamaa pelkkää puppua. E39 käyttää samaa pumppua kaikissa bensamalleissa.
                          Ja jos yleisemmin haluaa vertailla niin 10-15 vuotta on pitkä ikä pyörivälle osalle nykykäyttöelinkaarimaailmassa, isommilla käyttötunneilla vielä pidempi ikä...

                          Siitä saa aina hyvät essonbaarijutut kun joku kuulee moneen 20v. autoon vaihdetun bensapumpun eikä toisen pihan 6v. ikäisiin ole vaihdettu kuin vasta kahteen, ne tietää heti että siinä 20 v. automerkissä on tyyppivika - bensapumput ei kestä...

                          eikösse nuissa autoissa yleensäkki taho olla että etu ja takarekisterikilven välissä kaikki on kuluvia osia. mistäkhään tuota pumppua kannattis lähteä kyseleen, oli muistaakseni merkkiliikkeessä yli 400 euroa. romuttamoltahan sais tieten mutta nekki on niitä käytettyjä. että elinikä niiläli voi olla kans aika lyhyt. tai jos on tuuria niin voihan se kestää pitkäänki, jos vaihtas vieläkö se tällä nykypumpula pellaa vaikka vähän meinaa ulissakki. saattaa alkaa kirraan sitte jos sippaa tienposkeen, ja se matka loppuu siihen ommaan pikkunäppäryytheen.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10080
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by Hulttio View Post
                            eikösse nuissa autoissa yleensäkki taho olla että etu ja takarekisterikilven välissä kaikki on kuluvia osia. mistäkhään tuota pumppua kannattis lähteä kyseleen, oli muistaakseni merkkiliikkeessä yli 400 euroa. romuttamoltahan sais tieten mutta nekki on niitä käytettyjä. että elinikä niiläli voi olla kans aika lyhyt. tai jos on tuuria niin voihan se kestää pitkäänki, jos vaihtas vieläkö se tällä nykypumpula pellaa vaikka vähän meinaa ulissakki. saattaa alkaa kirraan sitte jos sippaa tienposkeen, ja se matka loppuu siihen ommaan pikkunäppäryytheen.
                            Omaan ex.540:iin tilasin oem pumppua vastaavan Pierburgin ihan paikallisesta tarvikeliikkeestä.Muuten sama pumppu,vain Bmw:n logo puuttui.Maksoi reilusti alle puolet merkkarin hinnasta.Saksasta tilaamalla vieläkin edullisemmin.Kaikki halpispumput voit suosiolla unohtaa.Tulee vain ongelmia.

                            Comment

                            • Hulttio
                              Bimmer Rookie
                              • May 2004
                              • 77

                              #15
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Omaan ex.540:iin tilasin oem pumppua vastaavan Pierburgin ihan paikallisesta tarvikeliikkeestä.Muuten sama pumppu,vain Bmw:n logo puuttui.Maksoi reilusti alle puolet merkkarin hinnasta.Saksasta tilaamalla vieläkin edullisemmin.Kaikki halpispumput voit suosiolla unohtaa.Tulee vain ongelmia.
                              minä kiitän tästä tiedosta, jospa käyn sitte jättämässä tillauksen vetähmään

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎