Originally posted by aripaa
View Post
e39 540ia ja apuja tarvis.
Collapse
X
-
no ompa kiva, nyt päivänpääle ko kävin ajeleen niin ei herjanu ennää sitä painetta. että pittää kokkeilla huomena uuestaan käyä ajeleen että alkaako se herjaan. vai ottiko aikansa että auto tottu uusiin öljyihin ja siihen että öljypumppu on kunnola kiiniOriginally posted by Supa View PostEi johdu öljyistä.
tai sitte ei. vai oisko se kuuluisa valohoito auttanu, emmä aliarvioi sen tehoa
Comment
-
Minä käytin ex. 540:ssä just noita öljyjä.Toimi ilman ongelmia niin kauan,kun auto minulla oli.Joten ei varmastikkaan johdu öljystä,kuten Supa tuossa jo kirjoittikin.Itse kuitenkin vaihtaisin varmuudeksi tuon öljynpaineanturin,kun on halpa ja helppo osa uusia.Originally posted by Hulttio View Postsiihen laitettiin magnatec 5W40 öjyt. .Last edited by Heguli 31; 03-07-2013, 22:31.
Comment
-
Aivan hyvin voi olla myös sedanissa ilmajouset takana. Katso onko varapyöräkotelossa kompura.Originally posted by Hulttio View Posttuli haettua tuossa tuolta ruottinmaalta 97 vuosimallin 540:nen. huomasin sitte ajaessa että takkaa kuuluu välilä semmonen tasanen jyrinä, vähän niinkö sielä ois joku pumppu mikä huutas. muttako auto on sedani niin se ei ainakkaan niitten ilmajousien pumppu voi olla vai onko niitä laitettu näihin sedaneihin.)ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
tässä se anturi vissiin majaileen sielä öljynsuodatin kotelossa? joku johoila varustettu mutikka sielä minusta oli.Originally posted by Heguli 31 View PostMinä käytin ex. 540:ssä just noita öljyjä.Toimi ilman ongelmia niin kauan,kun auto minulla oli.Joten ei varmastikkaan johdu öljystä,kuten Supa tuossa jo kirjoittikin.Itse kuitenkin vaihtaisin varmuudeksi tuon öljynpaineanturin,kun on halpa ja helppo osa uusia.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...91&hg=11&fg=30
osa numero 24
Comment
-
-
Rätti alle ja vaihto "lennossa".Ei sieltä montaa lusikallista ehdi tulla ulos,kun vaihtaa kylmällä koneella.Originally posted by Hulttio View Postpaikalisella varaosamyyjälä oli kyseinen osa hintaa oli 10e, mutta varmasti se tieten vääränlainen on. se kannattaa tieten jollaki imasta se suodatinkotelo ensinä tyhjäks ennenko alkaa vaihtaan ettei se mene sotkemiseks.
Comment
-
no anturin hain ja vääränlainenhan se vittu tietenki oli, no huomena jos kokkeilis uuestaan. eipä se kyllä ole nyt sitä öljynpainetta etes vikonu, mutta jos varmuutenvuoksi vaihtais. nyt vois sitte alkaa irrottaan sen huohotinventtiilin ja putsaan sen ja samala huitasis tankiin se puhistus aineen jos sain sen pienen nykimisen pois tasakaasula ajettaessa.Originally posted by Heguli 31 View PostRätti alle ja vaihto "lennossa".Ei sieltä montaa lusikallista ehdi tulla ulos,kun vaihtaa kylmällä koneella.
Comment
-
jaha, taas yritti vilkuttaa öljyvaloa mutta vasta tyhjäkäynnilä ja kun kone on kunnola lämmin. vois pikkuhiljaa lyä hanskat tiskiin tuon öljyvalonkans, saapi kohta minunpuolesta vilkkua ko se tapahtuu vain tyhjäkäynnilä. jospa laskis öljyä vähemmäks ko soli se paikallinen vanhankansan korjaamo äijä hulauttanu 8litraa öljyä eikä 7,5litraa niinkö ohjekirja sannoo. ja se tasakaasula ajettaessa tapahtuva nykiminen alkaa kans kohta tympiin. kiihyttäessä ei ilmene nykimistä vain ja ainoastaan tasakaasula ko aijaa, niin ja sillon myös ilmenee ko pyrkiipitähmään vauhin samassa ko aijaa pieneen ylämäkkeen.
Comment
-
no empä mie tieten saanu sitä vaihettua. mutta tuli tuossa perjantaina käytyä semmonen 600km autoilu lenkki ja se öljyvalo ei vilkahtanu ko yhenkerran ko pysähyin liikennevaloihin. seki oli enimmäkseen vain semmonen osittainen väläys. että tiä sitte tuostaki. mutta sen huomasin että se varsin tympiä nykiminen on pahimmillaan 80-120 välilä. siihen nykimisseen liitty aina se jurraus ja siihen reagoi samala kierroslukumittariki pienellä heittelyllä. sitte ko vauhin nosti 140 yläpuolele niin se nykiminen ikäänkuin loppu, liekkö luulotautia vai mitä. nyt aattelin alkaa sen bensapumpun uusihmaan jos auttas siihen nykimisseen tai ainaki siihen jurraukseen. oisko kellään iteaa mikä muu siihen vois vaikuttaa. ja tuo vakionoppeudensäädin alko värkkään tällä reissula joka samala järjesti semmosen veretseisauttavanhetken siinä samala. moottoritieltä ko käännyin semmoselle pienemmälle tiele ja ei niin hyväle tiele ja laithautin sen vakionoppeudensäätimen pääle niin se otatti vitunmoisen kiihytyksen ja hölläsi taas sitä se veivasi eikä asettunu sinä aikana mitä kehtasin oottaa. kyse ei ollu mistään pikkukiihytyksestä vaan se pykäls ihan reilusti pienemmälle. onko kellään ollu tapahtunu tämmöstä.Originally posted by Heguli 31 View PostNo saitko sitä oikeanlaista anturia sinne vaihdettua?
Comment
Comment