memebuy23buy

e39 tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • landw
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 37
    • hanko

    e39 tyhjäkäynti

    vm 98 e39 528i. mitkä pitäis olla normaali tyhjäkäynti kierrokset ? kylmällä koneella on sen 600 kierrosta mut kun kone lämpenee niin on 1200. onko normaalia ? pitäis käydä leimaamassa ja luulen että on tuo tyhjäkäynti liian korkealla.
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #2
    Originally posted by landw View Post
    vm 98 e39 528i. mitkä pitäis olla normaali tyhjäkäynti kierrokset ? kylmällä koneella on sen 600 kierrosta mut kun kone lämpenee niin on 1200. onko normaalia ? pitäis käydä leimaamassa ja luulen että on tuo tyhjäkäynti liian korkealla.
    Imuvuotoja tai/ja tyhjäkäyntiventtiili likainen. :think
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • landw
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 37
      • hanko

      #3
      imuvuotoja ei löytynyt. Pitääkö sen tyhjäkäyntiventtiilin liikkua paljonkin ? Putsattiin sitä mut ei tuntunut liikkuvan paljoa

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Ei nyt paljoa, mutta luistin pitää liikkua siten, että koko aukon suu on auki. Kokonaan kiinni luistin ei kuulu mennäkkään.
        Oireet viittaa kyllä aika selkeästi lisäilmaluistiin.

        Meneekö kaasuläppä kunnolla kiinni, vai kantaako kaasuvaijeri?
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • landw
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 37
          • hanko

          #5
          kaasuläppä meni kiinni. Vaijerista säädettiin tyhjäkäyntiä vähän. Kun Se oli löysällä niin tyhjäkäynti oli jotain 200 kierrosta. Se venttiili ei auennut kokonaan eli siitä vissiin sit ahistaa ?

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Kaasuläpän kuuluukin mennä kiinni ja vaijeri pitää olla tyhjäkäynnillä hieman löysällä. Tyhjäkäyntiä ei saa säätää siitä vaijerista. (ymmärrän kyllä jos autoa piti pystyä käyttää)
            Muuttuuko tyhjäkäynti, jos irroitat massamittarin?

            Tietokoneella näkisi nopeastikin vian aiheuttajan...
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • landw
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 37
              • hanko

              #7
              no säädettiin siitä vaijerista. Haittaako Se jotenki jos siitä säätää ? En ole kokeillu irroittaa massamittaria. Antaako Se vikakoodia jos Se johtuu siitä että tyhjäkäyntiventtiili ei aukea kokonaan ?

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by landw View Post
                no säädettiin siitä vaijerista. Haittaako Se jotenki jos siitä säätää ? En ole kokeillu irroittaa massamittaria. Antaako Se vikakoodia jos Se johtuu siitä että tyhjäkäyntiventtiili ei aukea kokonaan ?
                Haittaa ainakin siten että ei mene enään moottori jarrutukselle.
                Moottorinohjaus luulee että kaasua on vähän päällä kokoajan ja bensan kulutus nousee.

                Automaatti vaihteetkin voivat olla hieman sekaisin tuon jälkeen.

                Sitä nyt ei ole tarkoitettu olemaan noin.
                Tyhjäkäyntiventtiili on tyhjäkäyntiä varten.

                Comment

                • landw
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 37
                  • hanko

                  #9
                  Okei. Antaako Se vikakoodia jos Se tyhjäkäyntiventtiilin läppä ei aukea kokonaan ? Kannattaako käydä ottaa vikakoodit tai vaan ottaa Se venttiili irti taas ?

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by landw View Post
                    Okei. Antaako Se vikakoodia jos Se tyhjäkäyntiventtiilin läppä ei aukea kokonaan ? Kannattaako käydä ottaa vikakoodit tai vaan ottaa Se venttiili irti taas ?
                    Muistelisin että ei tule koodia icv:ltä, mutta kannattaa se ottaa vielä irti ja puhdistaa ihan kiiltäväksi se luisti ja vaikka vähän ase-öljyä perään.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • 6power
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 254
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by landw View Post
                      vm 98 e39 528i. mitkä pitäis olla normaali tyhjäkäynti kierrokset ? kylmällä koneella on sen 600 kierrosta mut kun kone lämpenee niin on 1200. onko normaalia ? pitäis käydä leimaamassa ja luulen että on tuo tyhjäkäynti liian korkealla.
                      Katsastuksessa max kierrosluku saa olla 1000r/min

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1845
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by landw View Post
                        vm 98 e39 528i. mitkä pitäis olla normaali tyhjäkäynti kierrokset ? kylmällä koneella on sen 600 kierrosta mut kun kone lämpenee niin on 1200. onko normaalia ? pitäis käydä leimaamassa ja luulen että on tuo tyhjäkäynti liian korkealla.
                        750 +-50 rpm. Jos tyhjäkäynti ei ole noissa rajoissa on vikaa esim tyhjäkäyntimoottorissa, imuvuotoa tms. Ne on korjattava eikä yritettävä kikkailla kaasuvaijerin kireydellä.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • landw
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 37
                          • hanko

                          #13
                          eli tyhjäkäyntimoottorin läppä oli mennyt yli sen "rajan". Kun väänsi takaisin päin niin meni paikalleen ja nyt liikkuu vapaasti. Pitääkö sen kaasuvaijerin olla ihan löysä? Kun nyt Pitäis Se saada kohilleen

                          Comment

                          • landw
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 37
                            • hanko

                            #14
                            ja se vielä että nyt lämpimällä koneella tyhjäkäynti 650-700 mutta kylmällä joku 200-400. käy kyllä nätisti mutta liian matalalla. kun laittaa vaihteen päälle niin tipppuu kierrokset tosi alas että just ja just pysyy käynnissä

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              #15
                              Oikein perinteiset imuvuodon oireet. Omassa oli ihan samat oireet ja ne loppuivat vain imuvuodot korjaamalla.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              Working...
                              X