Originally posted by minttu2
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523i -96 automaattivaihteisto ongelma
Collapse
X
-
e90 330d -05
-
-
Originally posted by hopeanuoliJoo mittaus tehdään moottori käynnissä, mutta laatikon lämpötila voi tietysti silti olla mitä hyvänsä. Oikea lämpötila on ZF5HP18:lle 30-50 astetta, eli kun ajat auton huoltoon, on niiden odotettava laatikon jäähtymistä. Laatikkohan on melkoinen murikka, ja jäähtyy hitaasti. Muistan että itse ajoin kesäkuumalla huoltoon, ja öljyt oli vaihdettu noin tunnissa. On selvä että silloin laatikon lämpötila on ollut korkeampi kuin pitäisi, ja niinpä sinne sitten tuli liian vähän öljyä.
Tuon kaavion mukaan mun autossa on A4S 270R mallinen laatikko johon menee minimissään 7,8 litraa öljyä (without torque converter)
8,8 litraa (with torque converter) mitä lieneekään nuo sitten meinaa...mutta soitin sinne paikkaan jossa öljyt on viimeksi vaihdettu tuohon laatikkoon ja sain kuulla että ne ovat laittaneet sinne VAIN 6 litraa öljyä!! Apuva....
Comment
-
-
Niinpä niin... Näin niitä laatikoita hajotetaan. Jos öljyä uupuu tosiaan noin paljon, ei ihme että häikkää tulee. Toivotaan että se vielä tuosta toipuu, mutta siltä varalta ettei, pyydä varmuuden vuoksi vaikka Laakkoselta kirjallinen lausunto öljyn määrästä ja laadusta, ja jos laatikko on entinen niin pistäisin edellisen öljynvaihtajan maksumieheksi remonttiin.e90 330d -05
Comment
-
-
Originally posted by minttu2joo, noista kaavioista ja ohjeista sainkin lisää tietoa tästä systeemistä -->
http://www.peterschmid.com/SD92-113.pdf
http://www.bmwe34.net/e34main/Maint...20Autotrans.pdf
Tuon kaavion mukaan mun autossa on A4S 270R mallinen laatikko johon menee minimissään 7,8 litraa öljyä (without torque converter)
8,8 litraa (with torque converter) mitä lieneekään nuo sitten meinaa...mutta soitin sinne paikkaan jossa öljyt on viimeksi vaihdettu tuohon laatikkoon ja sain kuulla että ne ovat laittaneet sinne VAIN 6 litraa öljyä!! Apuva....
523:sta ei edes myyty jenkeissä. 5HP18:seen mahtuu reilu 10 litraa öljyä josta noin 3 litraa saa ulos normaalin öljynvaihdon yhteydessä. Eli jos sinne on lyöty 6 litraa öljyä, niin siellä on liikaa öljyä. Toinen vaihtoehto on sitten se vakio, laitettu 3 laskutettu 6."Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
There's no one else to take the consequences
See when the day is gone free & the night creeps up on me
I take my B.M.W that's where I wanna be..."
D.A.D. True Believer
Comment
-
-
Originally posted by HöröTaas näitä jenkkisivuja.... eli kyllä sulla on se 5HP18 eikä mikään GM:n laatikko.
523:sta ei edes myyty jenkeissä. 5HP18:seen mahtuu reilu 10 litraa öljyä josta noin 3 litraa saa ulos normaalin öljynvaihdon yhteydessä. Eli jos sinne on lyöty 6 litraa öljyä, niin siellä on liikaa öljyä. Toinen vaihtoehto on sitten se vakio, laitettu 3 laskutettu 6.
Mutta tilanne on nyt se että käytin autoa siellä huollossa ja sieltä uupui 1,5 litraa öljyä! Tilanne korjattiin ja loota pelittää taas normaalisti.
Comment
-
-
Lyökö teiän tomaatti autot suttua jos tallaatte pedaalin pohjaan märällä (ei siis lumisella tai jäisellä) asfaltilla?
Oon tottunu etuvetoisiin manuaali autoihin, ja kanssa on tottunu että heittää ihan tahattomastikin tyhjää. Nyt alla on 325 24v tomaatti ja se ei sudi märälläkään asfaltilla jos renkaat on suorassa. Ihmetyttää vaaa
Comment
-
-
Originally posted by minttu2Mutta tilanne on nyt se että käytin autoa siellä huollossa ja sieltä uupui 1,5 litraa öljyä! Tilanne korjattiin ja loota pelittää taas normaalisti."Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
There's no one else to take the consequences
See when the day is gone free & the night creeps up on me
I take my B.M.W that's where I wanna be..."
D.A.D. True Believer
Comment
-
-
sutiminen
Oon tottunu etuvetoisiin manuaali autoihin, ja kanssa on tottunu että heittää ihan tahattomastikin tyhjää. Nyt alla on 325 24v tomaatti ja se ei sudi märälläkään asfaltilla jos renkaat on suorassa. Ihmetyttää vaaaMitä paremmin rakennettu alusta sitä vähemmän sutii. Ja kyllähän takavetoisessa on yleensä reilusti enemmän pitoa vetävillä pyörillä kuin etusuharissa. Jos märällä lyöt kickdownilla 2 -> 1 jostain kävelyvauhdista niin kait sen silloin pitäis suhata...
ps:Voe sitä voimantunnetta kun 1.3 Corolla sutii valoista lähdettäessä vielä kolmosellakin märällä asfaltilla....
Comment
-
-
Originally posted by WackotSe on sitä alusta geometriaa...Mitä paremmin rakennettu alusta sitä vähemmän sutii. Ja kyllähän takavetoisessa on yleensä reilusti enemmän pitoa vetävillä pyörillä kuin etusuharissa. Jos märällä lyöt kickdownilla 2 -> 1 jostain kävelyvauhdista niin kait sen silloin pitäis suhata...
ps:Voe sitä voimantunnetta kun 1.3 Corolla sutii valoista lähdettäessä vielä kolmosellakin märällä asfaltilla....
Kyllä minä olen sitä mieltä,että etuvetoisen vetävillä pyörillä on enemmin painoa suhteessa takapotkuun.Ja siksi parempi pito kuin takapotkussa.Mene ja tiedä...
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Mihin perustuu sitten se,että takapotkulla päässe huonommin liikkeelle liukkaalla.lumessa tai mäkistartilla kuin etuvedolla?Kun väität,että takapotkussa on YLEENSÄ parempi pito vetävillä pyörillä.
Kyllä minä olen sitä mieltä,että etuvetoisen vetävillä pyörillä on enemmin painoa suhteessa takapotkuun.Ja siksi parempi pito kuin takapotkussa.Mene ja tiedä...
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Mihin perustuu sitten se,että takapotkulla päässe huonommin liikkeelle liukkaalla.lumessa tai mäkistartilla kuin etuvedolla?Kun väität,että takapotkussa on YLEENSÄ parempi pito vetävillä pyörillä.
Kyllä minä olen sitä mieltä,että etuvetoisen vetävillä pyörillä on enemmin painoa suhteessa takapotkuun.Ja siksi parempi pito kuin takapotkussa.Mene ja tiedä...
Comment
-
-
Erona ainakin minulla etuvetoiseen oli se, että etuvetoisella yleensä uskalti ajaa kaasu "pohjassa" ja sutia, kun taas BMW:ssä joko luistonesto leikkaa tehot tai sitten ilman luistonestoa auto kyllä kulkee paremmin kuin etuvetoinen, mutta meno saattaa loppua lyhyeen jos/kun perä lähtee irti...
Automaattivaihteet lisää vielä vaikeusastetta hallintaan ilman luistonestoa.
Mutta ei ne etuvetoisten liikkeellelähdötkään liikennevaloissa aina kovin vakuuttavia ole, kauhea sutiminen kuuluu eikä auto juuri liiku. Ja viime talvena ihmettelin kun oli 2-3 etuvetoista kiinni yhdessä mäessä ja minä vaan ajoin niistä ohi ilman mitään ongelmia. Mutta saattoi nuo tietysti olla autoilijoita joilla oli alla vielä alkuperäiset talvirenkaat 80-luvulta...
Comment
-
-
Ainakin edellinen autoni (etuvetoinen) Celica lähti liukkaalla kuin hauki kaislikosta kun vertaan sitä tämän hetkiseen E36 M3:een(uusilla hkpl4:lla).Vaikka kaasulla joutuikin molemmissa pelaamaan max pidon löytämiseksi.Varmaan kuitenkin väärä topiikki "väitellä" aiheesta...
Perustelunnehan olivat lähes riittävät asiasta.
Comment
-
Comment