pitoa
Tossa Rapis jo vähän vastasikin tohon juttuun. Pistin tohon viestiin että YLEENSÄ, koska eri pinnoilla on vähän eri juttu, mutta ainakin asfaltilla juttu on noin. Eniten tuo pito ero korostuu liikkeellä lähdöissä, takavedossa kun nostaa kytkimen niin perä ikäänkuin "lyö" / imee asfalttiin ja silloin alkaa löytymään sitä pitoa. Etuvedossa keula (yleensä) nousee/kevenee ja renkaat alkaa sutaamaan. 100 heppasella normi etuvedolla on yleensä pito-ongelmia lähetettäessä ja 100 heppasella takavedolla (hyvä alustainen/bmw) ei oikein tahdo saada pitoa murtumaan kunnolla/oikealla tavalla.
Alkp. aiheeseen liittyen 192 heppaa, takaveto ja automaatti = ei kovin paljon sutia kun on niin reilusti pitoa. Sama yhtälö mutta etuveto on (yleensä) yhtä sutia... ja tämä kaikki hyvin "karrikoiden".....
Mihin perustuu sitten se,että takapotkulla päässe huonommin liikkeelle liukkaalla.lumessa tai mäkistartilla kuin etuvedolla?Kun väität,että takapotkussa on YLEENSÄ parempi pito vetävillä pyörillä.
Keulan nousu kiihdytettäessä vie "painoa" pois etuakselilta etuvetoisessa, kun takapotkussa se taasen lisää "painoa" vetäville pyörille. Kunnon alustalla ero tietysti pienenee.
Alkp. aiheeseen liittyen 192 heppaa, takaveto ja automaatti = ei kovin paljon sutia kun on niin reilusti pitoa. Sama yhtälö mutta etuveto on (yleensä) yhtä sutia... ja tämä kaikki hyvin "karrikoiden".....

Comment