Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i -96 automaattivaihteisto ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #31
    pitoa

    Mihin perustuu sitten se,että takapotkulla päässe huonommin liikkeelle liukkaalla.lumessa tai mäkistartilla kuin etuvedolla?Kun väität,että takapotkussa on YLEENSÄ parempi pito vetävillä pyörillä.
    Keulan nousu kiihdytettäessä vie "painoa" pois etuakselilta etuvetoisessa, kun takapotkussa se taasen lisää "painoa" vetäville pyörille. Kunnon alustalla ero tietysti pienenee.
    Tossa Rapis jo vähän vastasikin tohon juttuun. Pistin tohon viestiin että YLEENSÄ, koska eri pinnoilla on vähän eri juttu, mutta ainakin asfaltilla juttu on noin. Eniten tuo pito ero korostuu liikkeellä lähdöissä, takavedossa kun nostaa kytkimen niin perä ikäänkuin "lyö" / imee asfalttiin ja silloin alkaa löytymään sitä pitoa. Etuvedossa keula (yleensä) nousee/kevenee ja renkaat alkaa sutaamaan. 100 heppasella normi etuvedolla on yleensä pito-ongelmia lähetettäessä ja 100 heppasella takavedolla (hyvä alustainen/bmw) ei oikein tahdo saada pitoa murtumaan kunnolla/oikealla tavalla.

    Alkp. aiheeseen liittyen 192 heppaa, takaveto ja automaatti = ei kovin paljon sutia kun on niin reilusti pitoa. Sama yhtälö mutta etuveto on (yleensä) yhtä sutia... ja tämä kaikki hyvin "karrikoiden".....

    Comment

    • antteri
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 222
      • Tampere

      #32
      Poistettu
      Last edited by antteri; 25-09-2011, 22:11.

      Comment

      • ArcDucK
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 97
        • espoo, kivenlahti

        #33
        bensiini 523ia -96 tomaatin vaihde arvonta onkelma

        TErmos

        tämä aihe ei nyt alunperin koske minun ongelmaa mutta koska modet varmasti tuhoaisi uuden niin pakko se on tässä yrittää ongelmaa kysellä.!

        elikkäs 523ia -96 bensiini. laatikon mallia en tiedä mutta ikiöljyt on edelleenkin alkuperäiset laatikossa.!

        Uusin vitsaus jota tuo harrastaa noin puolet ajoajasta viimeiset 200km.

        kaupunkiajossa ei rauhallista "taloudellista" kiihdytystä saa tehtyä kunnolla, laatikko arpoo uutta vaihdetta todella huonosti sisään. Eli jyrrää isoilla kierroksilla vaikka kiihdytystä tekisi tasaisella. kun vaihde sitten vaihtuu on nykäys varsin selkeä.

        isossa kaasutuksessa se arpoo vaihteet ihan kivasti, tosin nykäys on niissäkin varsin selkeä. kun sitten vauhti vaikka 80km/h ja vakkari päälle. ajaa auto mielummin 2000rpm kun 1500rpm. eli ei suostu millään iskemään tuota 5 vaihdetta sisään.! ei niin tasaista suoraa löydy että tuo tiputtaisi yhden isommalle. kuusamossa kävin ja siellä se vielä kivasti ajeli 80-90 km/h ja vaihde kivasti 5. ja vasta jyrkässä ylämäessä tartti pudottaa neloselle että sai pidettyä vauhdin samassa.!

        alamäessä tuntee selvästi sellaista "nykivää" jarruttelua. tosi vaimeaa mutta silti pää nuokkuu jos rennosti oleilee.

        sama että vaikka ajelee tasaisella ja vakionopeudensäädin päällä niin 1700-2000 kierrokset ja mittarin eko näyttää 10-14 litraa. kun toimiessan ajaa 1400-1500 kierrosta ja eko tuolla 4-6 litran kieppeillä, sit ylämäkeen nousee kulutus 8-10 litraa mutta ei se vaihdetta vitoseltä sielläkään "aikaisemmin" pudottanut.!

        renkaat on ihan vakiot. 205/65/15.

        mistä hitosta tossa on kyse. kyllähän tuo noinkin kulkee mutta taloudellisuus on poissa ja huono moottorin äänieristys tekee hulluksi kun moottori murisee jatkuvasti.!

        apuuva. kilsoja on 208 tuhatta

        Comment

        • johnrock
          Newbiemmer
          • Sep 2010
          • 1
          • Jyväskylä

          #34
          E36 325i -94 automaattivaihteisto härö

          Pieniä vaihteisto-ongelmia olis: automaatti on hieman haluton vaihtamaan suuremmalle kylmänä ja nimenomaan vitoselle. Mahtaisko olla öljyn- vai laatikonvaihdon aika?

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10057
            • KVLA

            #35
            Originally posted by johnrock View Post
            Pieniä vaihteisto-ongelmia olis: automaatti on hieman haluton vaihtamaan suuremmalle kylmänä ja nimenomaan vitoselle. Mahtaisko olla öljyn- vai laatikonvaihdon aika?
            Aloita helpoimmasta,eli öljymäärän tarkastamisesta.

            Comment

            • Plihal
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 65
              • Seinäjoki

              #36
              Originally posted by johnrock View Post
              Pieniä vaihteisto-ongelmia olis: automaatti on hieman haluton vaihtamaan suuremmalle kylmänä ja nimenomaan vitoselle. Mahtaisko olla öljyn- vai laatikonvaihdon aika?
              Ihan normaalia tuo on, kylmänä vaihtaa 2500 kierroksen tietämissä,
              vitoselle vaihtaa vasta kun öljyt ovat lämmenneet "tarpeeksi".
              Jos kerran lämpösenä toimii ok, ei tarvi huolestua.
              BMW E39

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #37
                Originally posted by Plihal View Post
                Ihan normaalia tuo on, kylmänä vaihtaa 2500 kierroksen tietämissä,
                vitoselle vaihtaa vasta kun öljyt ovat lämmenneet "tarpeeksi".
                Jos kerran lämpösenä toimii ok, ei tarvi huolestua.
                ja paskat.. vaihteet vaihtuvat ihan normaalisti mutta turbiini ei lukkiudu ennen kuin kone on lämmin.. samaten jos käyt esim. tankkaamassa ja sammutat auton niin turbiini lukkiutuu vasta parin minuutin ajon jälkeen..
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎