memebuy23buy

e39 530d suuttimenkorjausarvot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by lurkki3 View Post
    kertooko tuo korjausarvo nyt tuosta nakutuksesta tai suuttimen kusemisesta mitään?luotanko siihen että nyt tuo 2 suutin on vaihdon tarpeessa vai meneekö ihan arpomiseksi että mikä suutin aiheuttaa tuon nakutuksen kylmänä vedättäessä?
    tarkotus ois rueta suutinta kokeileen irti.
    Oletko tehnyt jo sen paluuvuototestin?

    Kyllä minä ainakin noilla korjausarvoilla suuttimen vaihtaisin. Itellänikin suutin nakuttaa hivenen. Korjausarvot ovat toki vielä ok.

    Red Line RL-2: sella oman auton suuttimien korjausarvot ovat pudonneet huomattavasti. Samoin myös nakutuksen ääni on vaimentunut.
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • lurkki3
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 657
      • ylivieska

      #17
      en ole tehnyt.suutinta irroittaessa katkesi liukuvasarasta kierre osa lujassa meinaa olla suutin.eikai se ohivuoto paluupuolelle sitä läkätystä/nakutusta ainoastaan vedättäessä tee..auto käy hyvin eikä tarvi startata pitkään niin en usko että ohivuotoa hirveesti ainakaan on.jumittaako tuossa suuttimessa nyt sitte kärki tai jotain...mutta ääni on kuitenki häiritsevä ja pelko siitä että menee vielä mäntäkin.kylmänä läkätys/nakutus aivan selvää...lämpinä sen kuulee just ja just kun ikkuna auki vedättää isolla vaihteella pikkukierroksilla
      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
      Bagged e32
      Ex E61 525d m-sport -06
      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

      Comment

      • dutch79
        Newbiemmer
        • Jun 2011
        • 18
        • jyväskylä

        #18
        Muutaman suuttimen vaihtaneena ja huollattaneena sanosin että kannattaa huollattaa, ja varautua siihen että sitä ei voikkaan huoltaa/korjata noilla oireilla.

        Kuulemma niistä kuoleutuu joku jousi sieltä sisältä jota ei voi vaihtaa ja siitä usein aiheutuu tuo kylmänä/osakaasulla nakuttava ääni.

        Jos en ihan väärin muista niin irtosuuttimen tarkastus makso 20-30€ ja huolto 120€kpl ilman kärkien vaihtoa kun viimeksi nuitten kans jumppasin.

        Comment

        • lurkki3
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 657
          • ylivieska

          #19
          no mutta täytyykö se "nakuttava" suutin arpoa noista kuudesta vai luottaako noihin korjausarvohin?autossa ei mitään muuta käyntivikaa kuin tuo nakutus/läkätys kylmänä joka vaimenee moottorin hieman lämmettyä.
          Last edited by lurkki3; 29-07-2013, 21:43.
          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
          Bagged e32
          Ex E61 525d m-sport -06
          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

          Comment

          • dutch79
            Newbiemmer
            • Jun 2011
            • 18
            • jyväskylä

            #20
            No tuota, mun muistaakseni ne nakutukset on aikalailla seurannu korjausarvoja ja tukea havainnoille olen hakenu ruuvarin varrella kuuntelemalla suuttimen päästä ja suuttimen rungosta, kyllähän sieltä monenlaista mekkalaa kuuluu mutta pitäis sieltä erojakin löytyä.

            Comment

            • lurkki3
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 657
              • ylivieska

              #21
              onnistuko tuo paluuvuodon testaus ihan 1cm halkasialtaan olevilla kirkkailla letkun pätkillä?ilmeisesti autoa ei pidä käyntiin laittaa?nyt on tehty sellanen liukuvasara että lähtee suutin tai runko hajoaa
              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
              Bagged e32
              Ex E61 525d m-sport -06
              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #22
                Originally posted by lurkki3 View Post
                onnistuko tuo paluuvuodon testaus ihan 1cm halkasialtaan olevilla kirkkailla letkun pätkillä?ilmeisesti autoa ei pidä käyntiin laittaa?nyt on tehty sellanen liukuvasara että lähtee suutin tai runko hajoaa
                Meinaatko saada liukuvasaraan enempi tehoa kuin tässä?



                Ja eikös toi paluuvuodon testaus tapahdu käynnissä, ja joku paluuletku piti lutata ja ja? :think

                Saattaa suutin olla joskus aika tiukassa... http://www.youtube.com/watch?v=XwZOTf8vYhE
                Last edited by Bmw Dreamer; 01-08-2013, 21:33.
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2016
                  • Kangasala

                  #23
                  Originally posted by lurkki3 View Post
                  onnistuko tuo paluuvuodon testaus ihan 1cm halkasialtaan olevilla kirkkailla letkun pätkillä?ilmeisesti autoa ei pidä käyntiin laittaa?nyt on tehty sellanen liukuvasara että lähtee suutin tai runko hajoaa
                  Eli tarkoitat, että sokat pois/paluuputket irti ja tuo letku tulisi ikään kuin natsan ulkokehälle ja kokoat ne letkut sitten pystyyn? Onnistuu varmaan niinkin, ehkä. Lukkotongit ykkös-suuttimen paluuletkun tulopuolelle ja pyörittelemään, moottori saa/pitää käynnistyä. Mikäli eroja suuttimien välillä ei meinaa tulla, nosta hieman kierroksia
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • lurkki3
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 657
                    • ylivieska

                    #24
                    Originally posted by schwarze View Post
                    Eli tarkoitat, että sokat pois/paluuputket irti ja tuo letku tulisi ikään kuin natsan ulkokehälle ja kokoat ne letkut sitten pystyyn?
                    juuri näin
                    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                    Bagged e32
                    Ex E61 525d m-sport -06
                    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                    Comment

                    • lurkki3
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 657
                      • ylivieska

                      #25
                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Meinaatko saada liukuvasaraan enempi tehoa kuin tässä?



                      Ja eikös toi paluuvuodon testaus tapahdu käynnissä, ja joku paluuletku piti lutata ja ja? :think

                      Saattaa suutin olla joskus aika tiukassa... http://www.youtube.com/watch?v=XwZOTf8vYhE
                      tiedän että saattaa olla kiinni.itellä 340tkm mittarissa ja alkuperäiset siittimet...ainakaan sillä pienemmällä liukuvasaralla (jonka rikoin)ei hievahtanutkaan suutin.
                      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                      Bagged e32
                      Ex E61 525d m-sport -06
                      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2016
                        • Kangasala

                        #26
                        Originally posted by lurkki3 View Post
                        tiedän että saattaa olla kiinni.itellä 340tkm mittarissa ja alkuperäiset siittimet...ainakaan sillä pienemmällä liukuvasaralla (jonka rikoin)ei hievahtanutkaan suutin.
                        Kyllä nuo Dreamerin "worst scenario" klipit voi kyllä ohittaa, kun tietää mitä tekee ;-) Liukuvasaran adapteriholkki/suuttimeen kannattaa sorvauttaa kierrenousultaan hieman"ohi", että holkki on välyksettömästi kiinni suuttimessa. Liukuvasaraa käytetään mennen/tullen, painopiste tullen
                        Toi vanhempi suutinmalli on kyllä melko useasti reippaasti kiinni, johtuen luultavasti suuttimen erilaisesta runkorakenteesta.
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by schwarze View Post
                          Toi vanhempi suutinmalli on kyllä melko useasti reippaasti kiinni, johtuen luultavasti suuttimen erilaisesta runkorakenteesta.
                          Eikös noista puutu se suuttimen rungon yläosan o-rengas. Kaikki muju ja kosteus pääsee koko matkalta suuttimen rungon ja kannen väliin.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2016
                            • Kangasala

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Eikös noista puutu se suuttimen rungon yläosan o-rengas. Kaikki muju ja kosteus pääsee koko matkalta suuttimen rungon ja kannen väliin.
                            Jep, -047 suuttimissa se o-rengas ainakin on. Muut sovitteet on mittaamatta, joten lukitaan vastaus
                            OT:Tiedän kyllä miltä kannesta tuntuu, kun suutinta vedetään irti. Multa vedettiin sääriluusta gross kempf taannoin Eli ei tunnu miltään ja lähtee liukuvasaralla
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by schwarze View Post
                              Jep, -047 suuttimissa se o-rengas ainakin on. Muut sovitteet on mittaamatta, joten lukitaan vastaus
                              OT:Tiedän kyllä miltä kannesta tuntuu, kun suutinta vedetään irti. Multa vedettiin sääriluusta gross kempf taannoin Eli ei tunnu miltään ja lähtee liukuvasaralla
                              Ai ydinnaulaa pukkasi. Laitetaanko tilalle Ilizarovin ulkoinen fiksaattori ja katsotaan, kuinka luukalvo naukuu hoosiannaa ilman liukuvasaraakin?
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • schwarze
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 2016
                                • Kangasala

                                #30
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Ai ydinnaulaa pukkasi. Laitetaanko tilalle Ilizarovin ulkoinen fiksaattori ja katsotaan, kuinka luukalvo naukuu hoosiannaa ilman liukuvasaraakin?
                                Huh, ei kiitos Oulun Mengele
                                Last edited by schwarze; 02-08-2013, 01:51.
                                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                                Comment

                                Working...
                                X