Announcement

Collapse
No announcement yet.

523 -99 Kenno vuotaa, mistä uutta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maki1
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 151
    • Kuopio

    523 -99 Kenno vuotaa, mistä uutta?

    Eli lämmityslaitteen kenno on jo jonkin aikaa vuotanut, kun tuntuu puskevan niin trooppista ilmaa jos ilmastointi ei ole päällä. Mutta itse asiaan, eli mistäs noita lämmityslaitteen kennoja saisi halvalla? Paikallisesta Fixus liikkeestä ei löytynyt, motonetissä en käy ja netistä olen yrittänyt etsiä mutta ei ole silmään sattunut. Onko mahdollisesti jotain muuta mitä kannattaisi samalla vaihtaa tuon kennon kanssa?
    Atm:

    E61 530d Black Sapphire Metallic
    Ex:

    Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
    E32 740iaL Sterlingsilber
    E36 323 Touring
    E39 523 Touring
    Farkku Omega Ekotekki
    Farkku Omega 2,5Td
    BMW
    E32 730i Alpinweiß II
    Honda Accord
    Sunny N13
    Mazda 323 1.3 "50hp"
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1836
    • Kotona/Poissa

    #2
    Originally posted by Maki1 View Post
    Eli lämmityslaitteen kenno on jo jonkin aikaa vuotanut, kun tuntuu puskevan niin trooppista ilmaa jos ilmastointi ei ole päällä. Mutta itse asiaan, eli mistäs noita lämmityslaitteen kennoja saisi halvalla? Paikallisesta Fixus liikkeestä ei löytynyt, motonetissä en käy ja netistä olen yrittänyt etsiä mutta ei ole silmään sattunut. Onko mahdollisesti jotain muuta mitä kannattaisi samalla vaihtaa tuon kennon kanssa?
    Tarkoitat siis että puhallusilma on kuumaa ja kosteaa? Miten paljon jäähdytysnestettä katoaa? Sisällä varmaan raju glykolin tuoksu? Jos glykoli ei tuoksu eikä nestettä katoa ei kenno vuoda vaan syy on jossain muussa.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Maki1
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 151
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by Havis View Post
      Tarkoitat siis että puhallusilma on kuumaa ja kosteaa? Miten paljon jäähdytysnestettä katoaa? Sisällä varmaan raju glykolin tuoksu? Jos glykoli ei tuoksu eikä nestettä katoa ei kenno vuoda vaan syy on jossain muussa.
      Kyllä se tuo kenno on, aiemminkin törmännyt samanlaisiin oireisiin kaverin e36:ssa. Eipä tuo ole kuukauden aikana nesteitä hävittänyt niin että olisin huomannut. Ja trooppisuudella tarkoitin lähinnä kosteaa, ei kuumaa. Ja lasejahan tuo vetää huuruun ilman ilmastointia, se unohtui mainita.
      Atm:

      E61 530d Black Sapphire Metallic
      Ex:

      Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
      E32 740iaL Sterlingsilber
      E36 323 Touring
      E39 523 Touring
      Farkku Omega Ekotekki
      Farkku Omega 2,5Td
      BMW
      E32 730i Alpinweiß II
      Honda Accord
      Sunny N13
      Mazda 323 1.3 "50hp"

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1836
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by Maki1 View Post
        Kyllä se tuo kenno on, aiemminkin törmännyt samanlaisiin oireisiin kaverin e36:ssa. Eipä tuo ole kuukauden aikana nesteitä hävittänyt niin että olisin huomannut. Ja trooppisuudella tarkoitin lähinnä kosteaa, ei kuumaa. Ja lasejahan tuo vetää huuruun ilman ilmastointia, se unohtui mainita.
        Ettei sulla ole vahingossa se sisäilmakierto päällä (tai automaatti-ilmastoinnin tapauksessa automaattisisäkiertoasennossa)?

        Kyllä kuukaudessa luulisi nestevuodon jo näkyvän myös paisarin pinnan tasossakin. Tuosta siis voisi päätellä ettei sulla ole merkittävää nestevuotoa jos kerran nestettä ei katoa, näin siis minun logiikalla ajateltuna.

        Kokeile laittaa lämmönsäätö minimiin -> vesiventtiilit menee kiinni -> nestettä ei kierrä kennossa. Jos huurteet katoaa tällä tempulla myös ilman ilmastoinnin päällelaittoa niin saattaa se kenno sitten vuotaakin.

        Mutta ihan arvailupohjalla ei kennoa ensimmäisenä kannata alkaa vaihtaa, on sen verran hankala askare. Tarkista ettei matot ole märkiä alapuolelta -> joku ovi vuotanut vettä.

        Kyllä kennovuodossa se glykoli pitäisi selvästi pistää nenään. Ei siitä oikein voi erehtyä.
        Last edited by Havis; 10-07-2013, 22:26.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Maki1
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 151
          • Kuopio

          #5
          Ei ole sisäilmankierto päällä eikä ole märkiä mattojakaan. Ilmansuodattimien kotelot olen katsonut läpi ja katsonut ettei ole tukoksia tms letkuissa. Kyllä itse kallistun vahvasti tuon kennon puoleen.
          Atm:

          E61 530d Black Sapphire Metallic
          Ex:

          Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
          E32 740iaL Sterlingsilber
          E36 323 Touring
          E39 523 Touring
          Farkku Omega Ekotekki
          Farkku Omega 2,5Td
          BMW
          E32 730i Alpinweiß II
          Honda Accord
          Sunny N13
          Mazda 323 1.3 "50hp"

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Maki1 View Post
            Ei ole sisäilmankierto päällä eikä ole märkiä mattojakaan. Ilmansuodattimien kotelot olen katsonut läpi ja katsonut ettei ole tukoksia tms letkuissa. Kyllä itse kallistun vahvasti tuon kennon puoleen.
            kyllä mä sanon että kyseessä on kondessivesi. ilmastoinnin kenno kerää itseensä jäätä ja kun sammutat ilmastoinnin, jää sulaa ja haihtuu ilman mukana sisäilmaan ja kyllä kosteaa ilmaa tulee vaikka seuraavana päivänä jos pysähdytty ilmatointi päällä.. ajappa 5-10 min ilman ilmastointia, kenno kuivuu ja lakkaa puhaltamasta kosteaa
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Maki1
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 151
              • Kuopio

              #7
              Jahas eli takaa puuttui joku tyhjennysroppu ja oli läpi reikä mistä nosti kosteutta kabiiniin. Lattiamatto ei niinkään ollut märkä vaan oli ylemmä seinämille nostanut kosteuden.
              Atm:

              E61 530d Black Sapphire Metallic
              Ex:

              Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
              E32 740iaL Sterlingsilber
              E36 323 Touring
              E39 523 Touring
              Farkku Omega Ekotekki
              Farkku Omega 2,5Td
              BMW
              E32 730i Alpinweiß II
              Honda Accord
              Sunny N13
              Mazda 323 1.3 "50hp"

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎