Eli lämmityslaitteen kenno on jo jonkin aikaa vuotanut, kun tuntuu puskevan niin trooppista ilmaa jos ilmastointi ei ole päällä. Mutta itse asiaan, eli mistäs noita lämmityslaitteen kennoja saisi halvalla? Paikallisesta Fixus liikkeestä ei löytynyt, motonetissä en käy ja netistä olen yrittänyt etsiä mutta ei ole silmään sattunut. Onko mahdollisesti jotain muuta mitä kannattaisi samalla vaihtaa tuon kennon kanssa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
523 -99 Kenno vuotaa, mistä uutta?
Collapse
X
-
Originally posted by Maki1 View PostEli lämmityslaitteen kenno on jo jonkin aikaa vuotanut, kun tuntuu puskevan niin trooppista ilmaa jos ilmastointi ei ole päällä. Mutta itse asiaan, eli mistäs noita lämmityslaitteen kennoja saisi halvalla? Paikallisesta Fixus liikkeestä ei löytynyt, motonetissä en käy ja netistä olen yrittänyt etsiä mutta ei ole silmään sattunut. Onko mahdollisesti jotain muuta mitä kannattaisi samalla vaihtaa tuon kennon kanssa?"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
-
-
Originally posted by Havis View PostTarkoitat siis että puhallusilma on kuumaa ja kosteaa? Miten paljon jäähdytysnestettä katoaa? Sisällä varmaan raju glykolin tuoksu? Jos glykoli ei tuoksu eikä nestettä katoa ei kenno vuoda vaan syy on jossain muussa.Atm:
E61 530d Black Sapphire Metallic
Ex:
Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
E32 740iaL Sterlingsilber
E36 323 Touring
E39 523 Touring
Farkku Omega Ekotekki
Farkku Omega 2,5Td
BMW E32 730i Alpinweiß II
Honda Accord
Sunny N13
Mazda 323 1.3 "50hp"
Comment
-
-
Originally posted by Maki1 View PostKyllä se tuo kenno on, aiemminkin törmännyt samanlaisiin oireisiin kaverin e36:ssa. Eipä tuo ole kuukauden aikana nesteitä hävittänyt niin että olisin huomannut. Ja trooppisuudella tarkoitin lähinnä kosteaa, ei kuumaa. Ja lasejahan tuo vetää huuruun ilman ilmastointia, se unohtui mainita.
Kyllä kuukaudessa luulisi nestevuodon jo näkyvän myös paisarin pinnan tasossakin. Tuosta siis voisi päätellä ettei sulla ole merkittävää nestevuotoa jos kerran nestettä ei katoa, näin siis minun logiikalla ajateltuna.
Kokeile laittaa lämmönsäätö minimiin -> vesiventtiilit menee kiinni -> nestettä ei kierrä kennossa. Jos huurteet katoaa tällä tempulla myös ilman ilmastoinnin päällelaittoa niin saattaa se kenno sitten vuotaakin.
Mutta ihan arvailupohjalla ei kennoa ensimmäisenä kannata alkaa vaihtaa, on sen verran hankala askare. Tarkista ettei matot ole märkiä alapuolelta -> joku ovi vuotanut vettä.
Kyllä kennovuodossa se glykoli pitäisi selvästi pistää nenään. Ei siitä oikein voi erehtyä.Last edited by Havis; 10-07-2013, 22:26."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Ei ole sisäilmankierto päällä eikä ole märkiä mattojakaan. Ilmansuodattimien kotelot olen katsonut läpi ja katsonut ettei ole tukoksia tms letkuissa. Kyllä itse kallistun vahvasti tuon kennon puoleen.Atm:
Ex:
E36 323 Touring
E39 523 Touring
Farkku Omega Ekotekki
Farkku Omega 2,5Td
Honda Accord
Sunny N13
Mazda 323 1.3 "50hp"
Comment
-
-
Originally posted by Maki1 View PostEi ole sisäilmankierto päällä eikä ole märkiä mattojakaan. Ilmansuodattimien kotelot olen katsonut läpi ja katsonut ettei ole tukoksia tms letkuissa. Kyllä itse kallistun vahvasti tuon kennon puoleen.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Jahas eli takaa puuttui joku tyhjennysroppu ja oli läpi reikä mistä nosti kosteutta kabiiniin. Lattiamatto ei niinkään ollut märkä vaan oli ylemmä seinämille nostanut kosteuden.Atm:
Ex:
E36 323 Touring
E39 523 Touring
Farkku Omega Ekotekki
Farkku Omega 2,5Td
Honda Accord
Sunny N13
Mazda 323 1.3 "50hp"