Announcement

Collapse
No announcement yet.

NEUVOJA KAIVATAAN, 530d -01 ei käynnisty<--rail paine liian pieni. ONGELMA RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #16
    Vaatii tosiaan painetta sellaiset reilut 100 bar, että suuttimet aukeavat (paine riittää voittamaan neulaa sulkevan jousivoiman). Varmista vaikka INPA:n live-datalla, että siirtopaine on yli 3 bar. Rail-paineen osalta se näyttää 0 bar, jos se on alle ~10 bar, eli ainoastaan siirtopaineen verran. Vaikka kaikissa suuttimissa olisi reilusti ohivuotoa, niin tuskin rail-paine jäisi alle tuon ja näyttäisi nollaa. Varsin erikoista olisi myös se jos pumpun perässä oleva painesäädin tai sen o-renkaat olisivat sopivasti juuri nyt pettäneet. Myöskään rail-paineanturi ei tuota oikein selitä. Siinä korkeapainepumpulla on tuloletkun yhteen pohjalla jousikuormitteinen "takaiskuventtiili/kuristin", joka jostain syystä voi jumittaa tällaisen isomman remontin yhteydessä (jousi nr.11). Eli irrota korkeapainepumpulta tuloletku ja sopivalla tapilla painelet sitä jousitettua lautasta, että varmasti liikkuu.

    Varmistetaan nyt vielä sen verran, että sinulla oli räjäytyskuva suuttimesta, että ne yläpäät tuli varmasti kasattua oikein?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • syltty
      Newbiemmer
      • Jun 2013
      • 29
      • tampere

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Vaatii tosiaan painetta sellaiset reilut 100 bar, että suuttimet aukeavat (paine riittää voittamaan neulaa sulkevan jousivoiman). Varmista vaikka INPA:n live-datalla, että siirtopaine on yli 3 bar. Rail-paineen osalta se näyttää 0 bar, jos se on alle ~10 bar, eli ainoastaan siirtopaineen verran. Vaikka kaikissa suuttimissa olisi reilusti ohivuotoa, niin tuskin rail-paine jäisi alle tuon ja näyttäisi nollaa. Varsin erikoista olisi myös se jos pumpun perässä oleva painesäädin tai sen o-renkaat olisivat sopivasti juuri nyt pettäneet. Myöskään rail-paineanturi ei tuota oikein selitä. Siinä korkeapainepumpulla on tuloletkun yhteen pohjalla jousikuormitteinen "takaiskuventtiili/kuristin", joka jostain syystä voi jumittaa tällaisen isomman remontin yhteydessä (jousi nr.11). Eli irrota korkeapainepumpulta tuloletku ja sopivalla tapilla painelet sitä jousitettua lautasta, että varmasti liikkuu.

      Varmistetaan nyt vielä sen verran, että sinulla oli räjäytyskuva suuttimesta, että ne yläpäät tuli varmasti kasattua oikein?
      joo olen samaa mieltä noista o-renkaista(vaikkakin päälleppeäin niin likaisena oli liittimet, että hyvin oliski voinu vuota.. mutta kun aijemmin käynnisty kuin unelma..

      Kun löi virrat päälle niin näytti rail-paineeksi 3.jotain bar..(eli siirtopumpun paine)

      Ei mulla mitään räjäytys kuvia ollut, mutta kun irroitin suuttimet uudestansa purin/kasasin ne henkilön kanssa joka oli omaan autoonsa tehnyt vastaavan rempan..

      Niin ja tuosta takaisin iskuventtiilistä en ollutkaan kuullut mitään joten sen otan huomenna työn alle, Iso kiitos siis vinkistä! niin ja siitäkin että vahvistit ettei alhainen rail paine johdu suuttimien vuodosta!

      otin korkeapainepumpun päästä liittimen tänään irti ja mittasin että kun virrat löi päälle niin toiseen napaan tuli 12 volttia ja toiseen joku reilu 3 volttia.. starttaus ei vaikuttanut jännitteisiin.. Eli pumpun releet ilmeisesti toimii??

      Startatessa jännite lasku reiluun 10 volttiin, eikös tuon nyt kuitenkin pitäisi olla ihan riittävä auton elektroniikallekkin?

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #18
        Originally posted by syltty View Post
        niin ja siitäkin että vahvistit ettei alhainen rail paine johdu suuttimien vuodosta!
        En nyt tuosta päätäni pantiksi laita, mutta pidän silti epätodennäköisenä. Tullut vastaan esim. tapaus, jossa yhden suuttimen sisäinen tiivistys oli aivan tuhannen palasina (päästi penkissä kaikki paineet suoraan paluulinjaan), niin siitä huolimatta startatessa rail-paine oli jotain 50 bar luokkaa (ei tokikaan lähtenyt käyntiin). Vuoto näkyi myös niin, että jo pelkästään siirtopaine näkyi saman tien ohivuotolinjassa. Tuon samanhan voit tehdä pelkästään jättämällä kokeeksi ohivuotolinjat suuttimien päältä irti ja virrat 2-asentoon.

        Tuossa ensimmäisessä viestissä kyselit siitä suuttimen rungosta. Se rungon yläosahan on pelkkä holkki, joka on varsinaisen rungon päällä ja siis pääsee liikkumaan siinä sallien lämpölaajenemiseron kannen ja suuttimen välillä.
        Last edited by Clavurion; 15-07-2013, 23:51.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #19
          Olen ilmeisesti tästä autosta lukenut vikakoodit ja tutkinut livedataa. Kuulostaa ainakin tutulta tapaukselta...

          Osallistun tähän sen verran, että siirtopaine on virrat päällä ~3,7bar ja startatessa ~3,5bar. Rail paine virrat päällä 0,00bar ja startatessa ~10,0bar.
          Suuttimista ei tule paluuletkuun juurikaan ohivuotoa, vaan polttoainetta tulee ohivuotoletkulle KP:n polttoaineen paluulinjalta (normaalia).
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • syltty
            Newbiemmer
            • Jun 2013
            • 29
            • tampere

            #20
            Kiitokset tarkennuksesta..

            Comment

            • syltty
              Newbiemmer
              • Jun 2013
              • 29
              • tampere

              #21
              Noniin nyt tyli kokeiltua painella kyseistä jousta, ja hyvinhän tuo tuntui liikkuvan.. <-- ei ainakaan käyntiin lähtenyt.. Kyseinen letku on kyllä hyvinkin perstunut, mutta ei ainakaan vielä näyttänyt vuotavan..

              Koitin myöskin vaihtaa rail-paine anturin ja nokka aksilan asennon tunnistimen anturin toimivasta autosta.. Eikä ollut vaikutusta :(

              Hyvät vinkit kalliita..
              Last edited by syltty; 16-07-2013, 19:40.

              Comment

              • Slazha
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2284
                • Joensuu/Syvyys

                #22
                Olikos tässä cr mallissa ylipaine varoa? Nämä yleensä kertakäyttöisiä että jäävät auki kun paine käy kerran liian korkealla
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                E36 318is class II, e30 turpo

                Comment

                • syltty
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 29
                  • tampere

                  #23
                  Originally posted by Slazha View Post
                  Olikos tässä cr mallissa ylipaine varoa? Nämä yleensä kertakäyttöisiä että jäävät auki kun paine käy kerran liian korkealla
                  CR malli??

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2284
                    • Joensuu/Syvyys

                    #24
                    Originally posted by syltty View Post
                    CR malli??
                    Common Rail, itelle ei ole tuo bmw:n järjestelmä niin tuttu mitä esim. vag järjestelmä on
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • JML
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 112
                      • Jämsä

                      #25
                      oisko se kp-pumppu sitten paskana? Epätodennäköistä, mutta mahdollista...

                      Comment

                      • syltty
                        Newbiemmer
                        • Jun 2013
                        • 29
                        • tampere

                        #26
                        Uusin huomio, Kun lyö virrat päälle ja siirtopumppu pyörii niin kp pumpun seudulta kuuluu mielestäni kohtuu selvästi sihinää, veikkaampa että siis siellä vuotaa jokin.. letkut ovat perstuneita mutta polttoainetta ne eivät ainakaan vuoda(letkut laitan tilaukseen), mutta siis mitä tosta pumpusta voi itse mennä purkamaan/mitä tiivisteitä voi itse mennä vaihtamaan?? Ja olisko vastaus alhaiseen rail paineeseen tässä sihinässä.. Itse ainakin veikkaan niin..

                        Comment

                        • JML
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2009
                          • 112
                          • Jämsä

                          #27
                          Katoppa ettei öljyt lisäänny. Mulla meinaan oli omassa aikanaan se kp-pumpun jakopään puoleinen laippa löystynyt ja vuoti sieltä jakopäähän naftaa. Siinä tapauksessa on parempi, ettei lähdekkään käyntiin... Jos jakoketju on irrotettu, voisi periaatteessa olla mahdollista, että osat olisi liikkuneet vuodolle edulliseen asentoon. Tämäkin kyllä epätodennnäköistä.

                          Comment

                          • syltty
                            Newbiemmer
                            • Jun 2013
                            • 29
                            • tampere

                            #28
                            No niin, Tuos viikko sitten ONGELMA vihdoin LÖYTYI! Eli Alajärven diesel huollosta kerrottiin, kuinka pystyn tekemään suuttimille ohivuototestin helposti kotona ilman mitään apuvälineitä. Ja kappas, kaikista ennakko odotuksista huolimatta 3 suutin vuoti.. Purkasin suuttimen taas, ja huomasin että sieltä puuttui sähkö"kannen" jousen päällä oleva pieni holkki. Sain holkin ja kun sen laittoi suuttimeen, ja kasasi koneen niin autohan lähti samantien käyntiin.. Tokikin vähän yskähdellen ja savuuttaen!

                            Eli siis kiitoksia kaikille neuvoista..

                            Remonttia missä suuttimet tulee irroittaa en suosittelisi kenellekkään koti autotallissa tehtäväksi, mutta onnistuu se sieläkin! Itse en mitää ymmärtänyt auton moottoreista ennen remonttia, mutta nyt kaikkien vian etsintöjen jälkeen aika paljon enemmän.. vaihdetuista osistakin kun selvisin alle 150eurolla, niin ei tämä arki iltojen tuhlaaminen hairmita yhtään

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #29
                              Hyvä kun tuli kuntoon. Millä softalla olit niitä paineita katsellut? Ihmetyttää kyllä, että rail-paine näytti nollaa, jos vain yksi suutin vuosi.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎