Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 automaatti ilmastointi--> ilmastoinnin etupaneeli eilähde päälle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ikis
    Newbiemmer
    • May 2013
    • 14
    • pieksämäki

    E39 automaatti ilmastointi--> ilmastoinnin etupaneeli eilähde päälle.

    ongelmana semmone pieni juttu että kun ulkolämpötila tippuu alle +15 asteeseen, ilmastoinnin etupaneeli ei lähde päälle ( siis se näyttö missä on ne lukemat yms). jonkun alkaa kun ajelee ja niin sitten se lähtee kyllä päälle. se kun jättää lähtemästä päälle auto alkaa automaattisesti puhaltamaan täysillä jalkotilaan.

    muutenhan tätä vielä sietäis mutta kun koko paneeli on pimeänä niin ei saa esim talvella takalasin lämppäriä päälle, kesällä ilmastointia yms

    siilin olen vaihtanu jo 2 kertaa eikä tuolla oikein oo ollu vaikutusta.

    paneeli toimii hirmu hyvin kunhan vaan lämpötila on sen yli +15`c.

    jos jollain on kokemuksia tämmösestä niin saa jakaa

    tai sit se on muutettava etelä eurooppaan auton kans ettei pääse lämpötila liian alas
    Rojekti E21 316.
    Exiä:
    E34 525i
    E39 530D M-sport 285hv&655nm "nokileka"
    E39 530D
    E46 320i toukka
    E30 318i
    E32 750
    E36 328 coupe M-sport
    E36 325 coupe
    E36 318i
    +muut kikottimet...
  • Forsmanni
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 146
    • Turku, Finland

    #2
    Itellä sama juttu että koko paneeli meni ihan yhtäkkiä pimiäks. voiskohan itelki sit olla kiinni tosta lämpötilasta. Löysitkö jo mistä vika johtui?
    -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
    -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
    -Plancraft BMW Boat
    (b130/m10b20-->m60b40)
    EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
    EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
    EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
    EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
    EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #3
      Originally posted by Forsmanni View Post
      Itellä sama juttu että koko paneeli meni ihan yhtäkkiä pimiäks. voiskohan itelki sit olla kiinni tosta lämpötilasta. Löysitkö jo mistä vika johtui?
      Ekaksi kannattaa tarkistaa liittemet ja sieltä ihkan sisältä selvittää että se ropelli varmasti pyörii:think
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Forsmanni
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 146
        • Turku, Finland

        #4
        Originally posted by janke View Post
        Ekaksi kannattaa tarkistaa liittemet ja sieltä ihkan sisältä selvittää että se ropelli varmasti pyörii:think
        Liittimet olivat ihan kunnossa ainakin silmä määräisesti ja koitin toisella paneelilla niin näytössä vaan välähti valo ja sitten sammui :think Mikä IHKA on?
        -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
        -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
        -Plancraft BMW Boat
        (b130/m10b20-->m60b40)
        EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
        EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
        EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
        EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
        EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by Forsmanni View Post
          Liittimet olivat ihan kunnossa ainakin silmä määräisesti ja koitin toisella paneelilla niin näytössä vaan välähti valo ja sitten sammui :think Mikä IHKA on?
          IHKA on automaatti-ilmastoinnin ohjausjärjestelmän nimilyhenne.

          googlaamalla löyty esim tuommonen:



          Eri vuosimalleissa pieniä eroja keskenään.

          IHKR on sitten manuaali-ilmastointi.
          Last edited by Havis; 21-12-2013, 12:43.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #6
            Originally posted by Forsmanni View Post
            Liittimet olivat ihan kunnossa ainakin silmä määräisesti ja koitin toisella paneelilla niin näytössä vaan välähti valo ja sitten sammui :think Mikä IHKA on?
            Ihka - integrated heater control module. Pitäisi sinun varmaan lukea vikakoodeja jos sieltä jotain selviäisi:think Pelaako muut sähköt normaalisti?
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Forsmanni
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 146
              • Turku, Finland

              #7
              Originally posted by janke View Post
              Ihka - integrated heater control module. Pitäisi sinun varmaan lukea vikakoodeja jos sieltä jotain selviäisi:think Pelaako muut sähköt normaalisti?
              Juu kaikki muu pelaa ihan normaalisti. Ainoastaa toi säätö paneeli meni kokonaan pimeeks. Varasin Ahokkaalta ajan ne saa siellä katsoa vikakoodit jos vaikka vika sillä löytyis.
              Kiitos avusta!
              -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
              -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
              -Plancraft BMW Boat
              (b130/m10b20-->m60b40)
              EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
              EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
              EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
              EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
              EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #8
                Voiko paneeli jotenkin sekoilla taukotuuletuksen kanssa? :think
                Jotenkin vaikuttais vaan nuo oireet, lämpötilat yms sellaselle?
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by janke View Post
                  Ihka - integrated heater control module.
                  Tai oikeammin: Integriertes Heizung und Klima Automatik
                  Forsmannilla on luultavasti puhallinmoottori valmis ja siis oikosessa.
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1835
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Originally posted by Forsmanni View Post
                    Itellä sama juttu että koko paneeli meni ihan yhtäkkiä pimiäks. voiskohan itelki sit olla kiinni tosta lämpötilasta. Löysitkö jo mistä vika johtui?
                    Onko akkujännite riittävä? Eli akku & laturi kunnossa? Jännitteen tippuessa eri järjestelmiä aletaan tiputtamaan pois päältä jotta moottorin käynnin kannalta elintärkeät toiminnot pysyvät toimintakunnossa viimeiseen saakka.

                    Yksinkertainen testi:

                    Mittaa akun napajännite, ja tarvittaessa lataa akku. Jos täydellä akulla IHKA toimii hetken, mutta menee pois päältä jonkin ajan kuluttua, on hyvin todennäköistä että ongelma aiheutuu alhaisesta jännitteestä.
                    Last edited by Havis; 23-12-2013, 07:52.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Forsmanni
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 146
                      • Turku, Finland

                      #11
                      Originally posted by schwarze View Post
                      Tai oikeammin: Integriertes Heizung und Klima Automatik
                      Forsmannilla on luultavasti puhallinmoottori valmis ja siis oikosessa.
                      Siihen on vaihdettu koko puhallin pari kuukaut sit.. Mut kai se sein voi olla
                      -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                      -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                      -Plancraft BMW Boat
                      (b130/m10b20-->m60b40)
                      EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                      EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                      EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                      EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                      EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                      Comment

                      • Forsmanni
                        BTCF Member
                        • Sep 2013
                        • 146
                        • Turku, Finland

                        #12
                        Originally posted by Havis View Post
                        Onko akkujännite riittävä? Eli akku & laturi kunnossa? Jännitteen tippuessa eri järjestelmiä aletaan tiputtamaan pois päältä jotta moottorin käynnin kannalta elintärkeät toiminnot pysyvät toimintakunnossa viimeiseen saakka.

                        Yksinkertainen testi:

                        Mittaa akun napajännite, ja tarvittaessa lataa akku. Jos täydellä akulla IHKA toimii hetken, mutta menee pois päältä jonkin ajan kuluttua, on hyvin todennäköistä että ongelma aiheutuu alhaisesta jännitteestä.
                        Ookei. täytyy testata mut Vaihdoin autost laturin just 2viikkoo ennenku vika ilmeni. Voiko olla mahdollist et Laturi on liian pieni ku se mikä autos oli kiinni oli 140A ja uusi oli 120A? Kaverin samanlaises vehkees oli kuitenki kans 120A.
                        Akku anto 12.26 arvot mut täytyy silti koittaa viellä ladata
                        -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                        -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                        -Plancraft BMW Boat
                        (b130/m10b20-->m60b40)
                        EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                        EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                        EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                        EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                        EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1835
                          • Kotona/Poissa

                          #13
                          Originally posted by Forsmanni View Post
                          Ookei. täytyy testata mut Vaihdoin autost laturin just 2viikkoo ennenku vika ilmeni. Voiko olla mahdollist et Laturi on liian pieni ku se mikä autos oli kiinni oli 140A ja uusi oli 120A? Kaverin samanlaises vehkees oli kuitenki kans 120A.
                          Akku anto 12.26 arvot mut täytyy silti koittaa viellä ladata
                          Luulisi tuon 120A:n riittävän mainiosti. Onko autoon liitetty lisälaitteita, poppivehkeitä, subbaria ja vahvaria, jotka veis virtaa ylettömästi?

                          Se, että ongelma ilmestyi sopivasti laturin vaihdon jälkeen viittais kyllä siihen, että syy IHKA:n ongelmiin löytyis jännitetasosta.

                          P.S.
                          Miks laturi uusittiin? Missä kunnossa akku on?
                          Last edited by Havis; 28-12-2013, 18:26.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • Forsmanni
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 146
                            • Turku, Finland

                            #14
                            Originally posted by Havis View Post
                            Luulisi tuon 120A:n riittävän mainiosti. Onko autoon liitetty lisälaitteita, poppivehkeitä, subbaria ja vahvaria, jotka veis virtaa ylettömästi?

                            Se, että ongelma ilmestyi sopivasti laturin vaihdon jälkeen viittais kyllä siihen, että syy IHKA:n ongelmiin löytyis jännitetasosta.

                            P.S.
                            Miks laturi uusittiin? Missä kunnossa akku on?
                            Kyl siel pieni subbari on mut en kyl usko et se niin paljoo virtaa vie... Laturin vaihdoin ku vanha hajos joten voihan se olla siitäki et Akku meni sit samal. Kokeilen tänään ku kerkeen viel jos ottaa poppivehkeet irti ja lataa viellä akun ja testaa uusiksi.

                            Kiitos Avusta!!
                            -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                            -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                            -Plancraft BMW Boat
                            (b130/m10b20-->m60b40)
                            EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                            EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                            EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                            EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                            EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by Havis View Post
                              Jännitteen tippuessa eri järjestelmiä aletaan tiputtamaan pois päältä jotta moottorin käynnin kannalta elintärkeät toiminnot pysyvät toimintakunnossa viimeiseen saakka.
                              En muista, että missään olisi kerrottu E39:n tekevän noin. Mistä olet tuon tiedon löytänyt? E60 ja uudemmat niin toki tekee.
                              E39 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎