Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turboko hajalla (M57)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #31
    Varmasti noista korjatuistakin turboista suuri osa on ihan siedettävästi toimivia ja kestäviä. Eihän noi firmat muuten kauan olisi pystyssä. Mutta kuten sanottu ainakin itse maksan mielelläni sen pienen preemion, että tiedän saavana varmasti toimivan mutkan, eikä samaa hommaa tarvi viallisen osan takia tehdä uudestaan. Jos verrokkihinnaksi ottaa BMW:n orkkisosan hinnan marmorilla, niin ymmärtäisin tämän puljaamisen näiden korjattujen kanssa. Esim. tuolta turbolader.net:stä tilatessa hintaero uuden ja korjatun välillä jää sen verran pieneksi, että en ainakaan itse jaksa ruveta säätämään.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • JML
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 112
      • Jämsä

      #32
      Originally posted by Clavurion View Post
      Varmasti noista korjatuistakin turboista suuri osa on ihan siedettävästi toimivia ja kestäviä. Eihän noi firmat muuten kauan olisi pystyssä. Mutta kuten sanottu ainakin itse maksan mielelläni sen pienen preemion, että tiedän saavana varmasti toimivan mutkan, eikä samaa hommaa tarvi viallisen osan takia tehdä uudestaan. Jos verrokkihinnaksi ottaa BMW:n orkkisosan hinnan marmorilla, niin ymmärtäisin tämän puljaamisen näiden korjattujen kanssa. Esim. tuolta turbolader.net:stä tilatessa hintaero uuden ja korjatun välillä jää sen verran pieneksi, että en ainakaan itse jaksa ruveta säätämään.
      Näinhän se taitaa olla. Jonkunmoisella euromäärällä saa turvaa eikä tartte säädellä. Varmaan omistakin vehkeistä kohta turbot kilahtaa ja taidan näillä eväilä valita Turboladerin.

      Marmorilta ei köyhä insinööri pysty mitään ostamaan. Esimerkki: Yamaha F20 AES startti alkoi oikuttelemaan. Hiilet hajalla. Marmorilta hiilet 105 euroa, uusi startti 300 eur. USA:sta tilattuna postikuluineen ja tulleineen 112 euroa uusi startti. Joku kai vetää vähän välistä....:think Ei kuulunut tähän topickkiin, sorry.

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #33
        Nonni. Nythän tämä homma taisi tulla itselleni sitten eteen. Turbo on ruvennut ujeltamaan sen verran rankasti, että taitaa mennä vaihtoon. Veikeää että katsoin nuo välykset ihan vastaikään, ja eipä tuo akseli heilulunut paljoa mitään. Pitää vielä tarkkailla tilannetta ennen kuin laittaa ahdinta tilaukseen.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • |parsakaali|
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 997

          #34
          Originally posted by BreeZi View Post
          Nonni. Nythän tämä homma taisi tulla itselleni sitten eteen. Turbo on ruvennut ujeltamaan sen verran rankasti, että taitaa mennä vaihtoon. Veikeää että katsoin nuo välykset ihan vastaikään, ja eipä tuo akseli heilulunut paljoa mitään. Pitää vielä tarkkailla tilannetta ennen kuin laittaa ahdinta tilaukseen.
          Ujellukseen voi myös vaikuttaa vialliset joustin kappaleet katalysaattorin jälkeen. Käynti hiljenee kummasti ja turbon vihellyskin / vonkuminen häviää.

          Comment

          • Fastpiksu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2010
            • 1571
            • Kajaani-Paltamo

            #35
            Minun 530d:n turbo ujelsi kylmänä tietyillä kierroksilla koko auton omistuksen ajan, noin 50tkm. Rauhottu aina jossain niillämain kun lämpömittari oli 1/4 viivan kohalla.
            Chevrolet Express van
            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
            E36 325i group F

            Ex:
            e34 525i
            e34 525tds "superturbo"
            e39 530d M-Sport

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by |parsakaali| View Post
              Ujellukseen voi myös vaikuttaa vialliset joustin kappaleet katalysaattorin jälkeen. Käynti hiljenee kummasti ja turbon vihellyskin / vonkuminen häviää.
              Oolrait... Pitääpäs laittaa nuo joustinkappaleet tutkimuksen alle.
              Toivottavasti tällä selvittäisiin.

              E: Pitihän noiden tietenkin olla suoraan tuossa katalysaattorin yhteydessä kiinni.. Noh ei kai muuta kuin leikkaus/hitsaushommiin mikäli noissa on vika.
              Last edited by BreeZi; 29-07-2013, 13:27.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #37
                Oon miettiny itekin kohteita, mistä vihellys kuuluu kylmänä, toki nuo joustinputket on hyvä tarkistaa. Samoten yks mahdollisuus lienee haljennut pakosarja, mutta ei liene bmwssä yleisiä?
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Oon miettiny itekin kohteita, mistä vihellys kuuluu kylmänä, toki nuo joustinputket on hyvä tarkistaa. Samoten yks mahdollisuus lienee haljennut pakosarja, mutta ei liene bmwssä yleisiä?
                  Kyllähän noita uudemmista posahtelee, kun eivät ole enää patarautaa, vaan peltiä.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • |parsakaali|
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 997

                    #39
                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Oolrait... Pitääpäs laittaa nuo joustinkappaleet tutkimuksen alle.
                    Toivottavasti tällä selvittäisiin.

                    E: Pitihän noiden tietenkin olla suoraan tuossa katalysaattorin yhteydessä kiinni.. Noh ei kai muuta kuin leikkaus/hitsaushommiin mikäli noissa on vika.
                    Niinhän siinä joutuu vähän metalliliimalla tuhraamaan. Elä osta motonetin (yleismallisia) joustinkappaleita, mikäli sieltä löytyy vika. Siihen löytyy ihan oikeat korjauspalat, missä on sisällä se kurkkutorvi metallipunoksen lisäksi. Hinta on melkein sama kuin niiden yleismallien.

                    Comment

                    • smalt
                      Newbiemmer
                      • Jun 2005
                      • 10
                      • Oulu

                      #40
                      Auto pelaa nyt hyvin!

                      Uusi turbo asennettu eilen. Vanha oli aivan tiensä päässä. Öljyt vaihdatin tänään aamulla varmuuden vuoksi.

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Originally posted by smalt View Post
                        Auto pelaa nyt hyvin!

                        Uusi turbo asennettu eilen. Vanha oli aivan tiensä päässä. Öljyt vaihdatin tänään aamulla varmuuden vuoksi.
                        Eikös sinne tullut ihan tuliuusi garretti sulle? Mikäli meikäläisellä on mutka särki, niin kokeilen kyllä tuota neringsin turboa sinne:
                        Jaunas un restaurētas auto, kravas auto un traktoru rezerves daļas. Starteri, ģeneratori, turbīnas, sprauslas, augstspiediena sūkņī, stūres mehānismi, stūres pastiprinātāja sūkņi, ac kondicionieri. Uzzini vairāk Nerings.com
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • smalt
                          Newbiemmer
                          • Jun 2005
                          • 10
                          • Oulu

                          #42
                          Jep, uusi Garrett turbolader.netistä.

                          Turbon mukana ei tullut tiivistesarjaa vaikka pyysin laittamaan mukaan. Kipaisin hankkimassa tiivistesarjan Wetteriltä. Maksoi runsaan 30e.

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Tänään käytetty autoa nosturilla, ja olihan siellä reikä haitariputkessa. Pitääpi laittaa vaihtoon.
                            Nyt vaan houkuttelisi Decat kitti ebaystä tai Marteliukselta. Tuleekohan katsastuksen kanssa ongelmia? Toisaalta laittaisiko pelkästään tuon haitariputken kuntoon.

                            Onko parsakaalilla mitään tietoa tuosta virallisesta korjaussarjasta tuohon haitariputkeen?
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • |parsakaali|
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 997

                              #44
                              Originally posted by BreeZi View Post
                              Tänään käytetty autoa nosturilla, ja olihan siellä reikä haitariputkessa. Pitääpi laittaa vaihtoon.
                              Nyt vaan houkuttelisi Decat kitti ebaystä tai Marteliukselta. Tuleekohan katsastuksen kanssa ongelmia? Toisaalta laittaisiko pelkästään tuon haitariputken kuntoon.

                              Onko parsakaalilla mitään tietoa tuosta virallisesta korjaussarjasta tuohon haitariputkeen?
                              Virallisesta en tiedä, mutta korjaussarja missä on jo lopputyngät valmiina on paljon helpompi ja nopeampi vaihtaa. Hintaero on myös aika minimaalinen.... Motonetin / Bilteman / AD:n joustikappaleet ovat mitä ovat ja istuvuus on mitä parhain...



                              Neljä tuollasta sarjaa olen vaihtanut jo ja ei tarvitse kyllä harkita enää yleismallin joustokappaleita... Pari sarjaa olisi vielä jemmassa
                              Last edited by |parsakaali|; 10-08-2013, 16:24.

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Originally posted by |parsakaali| View Post
                                Virallisesta en tiedä, mutta korjaussarja missä on jo lopputyngät valmiina on paljon helpompi ja nopeampi vaihtaa. Hintaero on myös aika minimaalinen.... Motonetin / Bilteman / AD:n joustikappaleet ovat mitä ovat ja istuvuus on mitä parhain...



                                Neljä tuollasta sarjaa olen vaihtanut jo ja ei tarvitse kyllä harkita enää yleismallin joustokappaleita... Pari sarjaa olisi vielä jemmassa
                                Pitäisköhän tulla pyörähtämään... Saataiskohan sorvattua jokin sopiva hinta tuollaselle setille?
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎