Originally posted by Dunky
View Post
Luistoneston valo vilkkuu tyhjällä tankilla ?!
Collapse
X
-
Niin muuten sanoit, ja kun oire vaan paheni pikkuhiljaa aloin itsekin uskoa. Olin vaan laiska asian suhteen, ja nyt kun tuli talvirenkaiden allalaitto niin sillä se sitten korjaantui. Vähän ihmetyttää tuo vannetukun rengaslaskuri, luulisi että halkaisjat on ilmoitettu oikein mitattuna. Tai mistä sitä tietää mitä rengasta on käytetty, kun niissäkin näyttää olevan eroja. Tuo oma mittauskaan ei anna oikeaa lopputulosta, pitäisikö rengas tyhjentää että saisi oikean tuloksen. Muuten tuo Tallmeter on varmasti tarkin, sitä kun käyttää peltimiehet ja siinä ammatissa puhutaan milleistä. Olisikin mielenkiintoista saada tietää eri laskureiden eroja, ja sitä onko eri merkeillä eri korkuisia renkaita samassa koossa verrattuna muihin.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
-
Vannetukku ilmoittaa samat lukemat, tai siis millit on jätetty pois. Vannetukku: 235x40x18 645mm / 245x35x18 629mm Miata: 645.2 / 628.7 eli näyttävät nuo laskurit pitävän paikkaansa. Mielenkiintoista että oma mittaus antoi aivan eri lukemat.Originally posted by Muurahainen View PostTämä on aika toimiva laskuri. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Tuo 245/35r18 on liian matala pyörä.
Kertaus vielä: Hankook 235x40x18 6mm pintaa halkaisija 650. Nexen 245x35x18 4mm pintaa halkaisija 623. Eli nuo Hankookit jotka siis M+S suuremmat mitä taulukot antaa ymmärtää vaikka jo melkein puolikuntoiset. Nuo kaljummat Nexenit siis 6mm pienemmät mitä uudet, eli lähellä totuutta. Olenko väärässä jos luulen että M+S rengas on korkeampi kuin pelkkä kesä uutena ?!Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
Eri merkkisetkin renkaat voivat olla hieman eri kokoisia.Originally posted by m5bimmeri View PostVannetukku ilmoittaa samat lukemat, tai siis millit on jätetty pois. Vannetukku: 235x40x18 645mm / 245x35x18 629mm Miata: 645.2 / 628.7 eli näyttävät nuo laskurit pitävän paikkaansa. Mielenkiintoista että oma mittaus antoi aivan eri lukemat.
Kertaus vielä: Hankook 235x40x18 6mm pintaa halkaisija 650. Nexen 245x35x18 4mm pintaa halkaisija 623. Eli nuo Hankookit jotka siis M+S suuremmat mitä taulukot antaa ymmärtää vaikka jo melkein puolikuntoiset. Nuo kaljummat Nexenit siis 6mm pienemmät mitä uudet, eli lähellä totuutta. Olenko väärässä jos luulen että M+S rengas on korkeampi kuin pelkkä kesä uutena ?!
Ei pelkästään M+SLast edited by Muurahainen; 07-11-2013, 20:14.
Comment
-
Ihan vaan tyhmyyttäni pitää kysyä että miksi autossa pitää olla eripari renkaat. Eikö olisi kaikista helpoin homma kun kaikki renkaat on samaa kokoa ja merkkiä ja vaihdon yhteydessä vaihtaa paikkaa niin renkaat kuluvat tasaisesti?E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
-
Yhdessä autossa oli saman merkkiset ja kokoiset renkaat joka nurkassa mutta takarenkaan oli aika paljon kuluneemmat ja ko ongelma esiintyiOriginally posted by GOOFY View PostIhan vaan tyhmyyttäni pitää kysyä että miksi autossa pitää olla eripari renkaat. Eikö olisi kaikista helpoin homma kun kaikki renkaat on samaa kokoa ja merkkiä ja vaihdon yhteydessä vaihtaa paikkaa niin renkaat kuluvat tasaisesti?
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Tässähän ei varmaan ollu vaihdettu renkaiden paikkaa tai yhtenä kesänä on sutattu enemmän.Originally posted by Dunky View PostYhdessä autossa oli saman merkkiset ja kokoiset renkaat joka nurkassa mutta takarenkaan oli aika paljon kuluneemmat ja ko ongelma esiintyi
E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Autossa nyt vain sattui olemaan sellainen rengastus ostaessa. Ja auttaako se vaihtaminen edestä taakse jotain, eikös se auto mittaa kaikkien pyörien pyörimisnopeutta... ?Originally posted by GOOFY View PostTässähän ei varmaan ollu vaihdettu renkaiden paikkaa tai yhtenä kesänä on sutattu enemmän.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
Jos autossa on oikeasti saman kokoiset pyörät ympäriinsä,niin kyllä niitä kannatta vaihtaa edestä taakse vuoro vuosina.Tälöin kuluma on tasaisempaa ja tuota sinun kokemaasi "valo-ongelmaa" ei pääse syntymään.Originally posted by m5bimmeri View PostAutossa nyt vain sattui olemaan sellainen rengastus ostaessa. Ja auttaako se vaihtaminen edestä taakse jotain, eikös se auto mittaa kaikkien pyörien pyörimisnopeutta... ?
Comment
-
Originally posted by GOOFY View PostIhan vaan tyhmyyttäni pitää kysyä että miksi autossa pitää olla eripari renkaat. Eikö olisi kaikista helpoin homma kun kaikki renkaat on samaa kokoa ja merkkiä ja vaihdon yhteydessä vaihtaa paikkaa niin renkaat kuluvat tasaisesti?
Sen takia käytetään BMW:llä leveämpiä takana isommissa halkaisijoissa, että saadaan tarpeeksi kantavuutta ja ajettavuutta tukevammaksi.
Comment
-
Tuon ymmärrän täysin, ja niin olen aina tehnytkin jo yli 30v ajan kymmenissä eri autoissa. Tässä autossa nyt sattui vain tuollainen sekarengastus olemaan ostaessa ja ensimmäistä kesää mentiin niillä. Ei viitsinyt leveämpää ja matalampaa eteen laittaa, varsinkaan kun se ei olisi mitään auttanut.Originally posted by Heguli 31 View PostJos autossa on oikeasti saman kokoiset pyörät ympäriinsä,niin kyllä niitä kannatta vaihtaa edestä taakse vuoro vuosina.Tälöin kuluma on tasaisempaa ja tuota sinun kokemaasi "valo-ongelmaa" ei pääse syntymään.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
Tä...? Kantavuutta. Eiköstä aika suurin osa etu moottorisista autoista ole nokka painoisia eli kapeammalla renkaalla on siis enemmän kantavuutta kuin leveällä takarenkaalla? Jos homma ois näin niin takana vois olla yhtä leveät renkaat kuin edessä. Ja jos leveämmällä on enemmän kantavuutta niin edessähän pitäisi olla leveemmät kuin takana.Originally posted by bemu2000 View PostSen takia käytetään BMW:llä leveämpiä takana isommissa halkaisijoissa, että saadaan tarpeeksi kantavuutta ja ajettavuutta tukevammaksi.
Formula ykköset on haitekkiä ja niissäkin on samat renkaat edessä ja takana ( äkkiseltään katottuna) ja niissä taitaa olla ajettavuus kohdallaan.
Taitaa olla suurimmassa osassa autoja eripari rengastus ihan ulkonäön takia kun raide leveydet ovat samat molemmissa päissä mutta kori on leveempi takaa joten pakko laittaa taakse leveemmät ettei näytä tyhmältä. Kummasta johtuu testarossan ehkä maailman huonoimmat ajo ominaisuudet. Siitä että etu ja taka renkaat kulkevat ihan eri linjaa vai siitä että takana on liian leveät renkaat etu renkaisiin verrattuna?E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Bemarit on ~50:50 painojaolla, kantavuutta 400-500kg, kumpaan päähän tämä "extra kuorma" yleensä lastataan? Siitä voi sitten miettiä kumpi pää tarvii isomman kantavuusluokan renkaat.Originally posted by GOOFY View PostTä...? Kantavuutta. Eiköstä aika suurin osa etu moottorisista autoista ole nokka painoisia eli kapeammalla renkaalla on siis enemmän kantavuutta kuin leveällä takarenkaalla? Jos homma ois näin niin takana vois olla yhtä leveät renkaat kuin edessä. Ja jos leveämmällä on enemmän kantavuutta niin edessähän pitäisi olla leveemmät kuin takana.N62 Money Spender Club
Comment
-
Oma e39 teki joskus samaa, kun toinen takavanne oli leveämpi kuin toinen (style 66 8" ja 9"). Renkaat oli kumminkin saman kokoiset.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment

Comment