Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luistoneston valo vilkkuu tyhjällä tankilla ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m5bimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 250
    • Suomi

    #16
    Originally posted by Dunky View Post
    Niinhän mää sulle vissi sanoin, että renkaista se on kiinni...
    Niin muuten sanoit, ja kun oire vaan paheni pikkuhiljaa aloin itsekin uskoa. Olin vaan laiska asian suhteen, ja nyt kun tuli talvirenkaiden allalaitto niin sillä se sitten korjaantui. Vähän ihmetyttää tuo vannetukun rengaslaskuri, luulisi että halkaisjat on ilmoitettu oikein mitattuna. Tai mistä sitä tietää mitä rengasta on käytetty, kun niissäkin näyttää olevan eroja. Tuo oma mittauskaan ei anna oikeaa lopputulosta, pitäisikö rengas tyhjentää että saisi oikean tuloksen. Muuten tuo Tallmeter on varmasti tarkin, sitä kun käyttää peltimiehet ja siinä ammatissa puhutaan milleistä. Olisikin mielenkiintoista saada tietää eri laskureiden eroja, ja sitä onko eri merkeillä eri korkuisia renkaita samassa koossa verrattuna muihin.
    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

    Comment

    • m5bimmeri
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 250
      • Suomi

      #17
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Tämä on aika toimiva laskuri. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

      Tuo 245/35r18 on liian matala pyörä.
      Vannetukku ilmoittaa samat lukemat, tai siis millit on jätetty pois. Vannetukku: 235x40x18 645mm / 245x35x18 629mm Miata: 645.2 / 628.7 eli näyttävät nuo laskurit pitävän paikkaansa. Mielenkiintoista että oma mittaus antoi aivan eri lukemat.

      Kertaus vielä: Hankook 235x40x18 6mm pintaa halkaisija 650. Nexen 245x35x18 4mm pintaa halkaisija 623. Eli nuo Hankookit jotka siis M+S suuremmat mitä taulukot antaa ymmärtää vaikka jo melkein puolikuntoiset. Nuo kaljummat Nexenit siis 6mm pienemmät mitä uudet, eli lähellä totuutta. Olenko väärässä jos luulen että M+S rengas on korkeampi kuin pelkkä kesä uutena ?!
      Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by m5bimmeri View Post
        Vannetukku ilmoittaa samat lukemat, tai siis millit on jätetty pois. Vannetukku: 235x40x18 645mm / 245x35x18 629mm Miata: 645.2 / 628.7 eli näyttävät nuo laskurit pitävän paikkaansa. Mielenkiintoista että oma mittaus antoi aivan eri lukemat.

        Kertaus vielä: Hankook 235x40x18 6mm pintaa halkaisija 650. Nexen 245x35x18 4mm pintaa halkaisija 623. Eli nuo Hankookit jotka siis M+S suuremmat mitä taulukot antaa ymmärtää vaikka jo melkein puolikuntoiset. Nuo kaljummat Nexenit siis 6mm pienemmät mitä uudet, eli lähellä totuutta. Olenko väärässä jos luulen että M+S rengas on korkeampi kuin pelkkä kesä uutena ?!
        Eri merkkisetkin renkaat voivat olla hieman eri kokoisia.
        Ei pelkästään M+S
        Last edited by Muurahainen; 07-11-2013, 20:14.

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          #19
          Ihan vaan tyhmyyttäni pitää kysyä että miksi autossa pitää olla eripari renkaat. Eikö olisi kaikista helpoin homma kun kaikki renkaat on samaa kokoa ja merkkiä ja vaihdon yhteydessä vaihtaa paikkaa niin renkaat kuluvat tasaisesti?
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Originally posted by GOOFY View Post
            Ihan vaan tyhmyyttäni pitää kysyä että miksi autossa pitää olla eripari renkaat. Eikö olisi kaikista helpoin homma kun kaikki renkaat on samaa kokoa ja merkkiä ja vaihdon yhteydessä vaihtaa paikkaa niin renkaat kuluvat tasaisesti?
            Pitää olla tuning

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #21
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Pitää olla tuning
              Kai se on tunink kun takapyörät on pienemmät

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #22
                Originally posted by GOOFY View Post
                Ihan vaan tyhmyyttäni pitää kysyä että miksi autossa pitää olla eripari renkaat. Eikö olisi kaikista helpoin homma kun kaikki renkaat on samaa kokoa ja merkkiä ja vaihdon yhteydessä vaihtaa paikkaa niin renkaat kuluvat tasaisesti?
                Yhdessä autossa oli saman merkkiset ja kokoiset renkaat joka nurkassa mutta takarenkaan oli aika paljon kuluneemmat ja ko ongelma esiintyi
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #23
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Yhdessä autossa oli saman merkkiset ja kokoiset renkaat joka nurkassa mutta takarenkaan oli aika paljon kuluneemmat ja ko ongelma esiintyi
                  Tässähän ei varmaan ollu vaihdettu renkaiden paikkaa tai yhtenä kesänä on sutattu enemmän.
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • m5bimmeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 250
                    • Suomi

                    #24
                    Originally posted by GOOFY View Post
                    Tässähän ei varmaan ollu vaihdettu renkaiden paikkaa tai yhtenä kesänä on sutattu enemmän.
                    Autossa nyt vain sattui olemaan sellainen rengastus ostaessa. Ja auttaako se vaihtaminen edestä taakse jotain, eikös se auto mittaa kaikkien pyörien pyörimisnopeutta... ?
                    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10065
                      • KVLA

                      #25
                      Originally posted by m5bimmeri View Post
                      Autossa nyt vain sattui olemaan sellainen rengastus ostaessa. Ja auttaako se vaihtaminen edestä taakse jotain, eikös se auto mittaa kaikkien pyörien pyörimisnopeutta... ?
                      Jos autossa on oikeasti saman kokoiset pyörät ympäriinsä,niin kyllä niitä kannatta vaihtaa edestä taakse vuoro vuosina.Tälöin kuluma on tasaisempaa ja tuota sinun kokemaasi "valo-ongelmaa" ei pääse syntymään.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by GOOFY View Post
                        Ihan vaan tyhmyyttäni pitää kysyä että miksi autossa pitää olla eripari renkaat. Eikö olisi kaikista helpoin homma kun kaikki renkaat on samaa kokoa ja merkkiä ja vaihdon yhteydessä vaihtaa paikkaa niin renkaat kuluvat tasaisesti?

                        Sen takia käytetään BMW:llä leveämpiä takana isommissa halkaisijoissa, että saadaan tarpeeksi kantavuutta ja ajettavuutta tukevammaksi.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • m5bimmeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 250
                          • Suomi

                          #27
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Jos autossa on oikeasti saman kokoiset pyörät ympäriinsä,niin kyllä niitä kannatta vaihtaa edestä taakse vuoro vuosina.Tälöin kuluma on tasaisempaa ja tuota sinun kokemaasi "valo-ongelmaa" ei pääse syntymään.
                          Tuon ymmärrän täysin, ja niin olen aina tehnytkin jo yli 30v ajan kymmenissä eri autoissa. Tässä autossa nyt sattui vain tuollainen sekarengastus olemaan ostaessa ja ensimmäistä kesää mentiin niillä. Ei viitsinyt leveämpää ja matalampaa eteen laittaa, varsinkaan kun se ei olisi mitään auttanut.
                          Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                          Comment

                          • GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

                            #28
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Sen takia käytetään BMW:llä leveämpiä takana isommissa halkaisijoissa, että saadaan tarpeeksi kantavuutta ja ajettavuutta tukevammaksi.
                            Tä...? Kantavuutta. Eiköstä aika suurin osa etu moottorisista autoista ole nokka painoisia eli kapeammalla renkaalla on siis enemmän kantavuutta kuin leveällä takarenkaalla? Jos homma ois näin niin takana vois olla yhtä leveät renkaat kuin edessä. Ja jos leveämmällä on enemmän kantavuutta niin edessähän pitäisi olla leveemmät kuin takana.

                            Formula ykköset on haitekkiä ja niissäkin on samat renkaat edessä ja takana ( äkkiseltään katottuna) ja niissä taitaa olla ajettavuus kohdallaan.

                            Taitaa olla suurimmassa osassa autoja eripari rengastus ihan ulkonäön takia kun raide leveydet ovat samat molemmissa päissä mutta kori on leveempi takaa joten pakko laittaa taakse leveemmät ettei näytä tyhmältä. Kummasta johtuu testarossan ehkä maailman huonoimmat ajo ominaisuudet. Siitä että etu ja taka renkaat kulkevat ihan eri linjaa vai siitä että takana on liian leveät renkaat etu renkaisiin verrattuna?
                            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                            Comment

                            • intfreak
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 2966
                              • Uusikaupunni

                              #29
                              Originally posted by GOOFY View Post
                              Tä...? Kantavuutta. Eiköstä aika suurin osa etu moottorisista autoista ole nokka painoisia eli kapeammalla renkaalla on siis enemmän kantavuutta kuin leveällä takarenkaalla? Jos homma ois näin niin takana vois olla yhtä leveät renkaat kuin edessä. Ja jos leveämmällä on enemmän kantavuutta niin edessähän pitäisi olla leveemmät kuin takana.
                              Bemarit on ~50:50 painojaolla, kantavuutta 400-500kg, kumpaan päähän tämä "extra kuorma" yleensä lastataan? Siitä voi sitten miettiä kumpi pää tarvii isomman kantavuusluokan renkaat.
                              N62 Money Spender Club

                              Comment

                              • Night-Wind
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1534
                                • 02

                                #30
                                Oma e39 teki joskus samaa, kun toinen takavanne oli leveämpi kuin toinen (style 66 8" ja 9"). Renkaat oli kumminkin saman kokoiset.
                                ex: BMW E38 735iA -97
                                ex: MB W211 E200CDI -03
                                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                                ex: BMW E39 528iA -96
                                ex: MB W126 300SE -89
                                ex: BMW E34 525iAT -95
                                ex: BMW E36 316iA -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎