Tuossa mulla on semmosta vikaa, että jos polttoainetta on enää jäljellä varttitankki tai vähemmän, niin saattaa jättää tielle tai ei lähde enää käyntiin, eli ei saa polttoainetta ilmeisestikään. Range on näyttänyt tuossa vaiheessa pitkälti yli 50km. Sitten kun tankkaa lisää niin taas käynnistyy, ja tosiaan yli varttitankin kun on ainetta, niin ei mitään ongelmia.
Auto on - koko sen ajan mitä se on mulla ollut (~2.5 v) - vaikea tankattava, eli pistooli napsuttelee koko ajan, ja nafta menee huonosti tankkiin, ja tuntuu monta kertaa tankatessa siltä, että tankki olisi jo täynnä, vaikkei olisi edes puolenvälin yli. Naftamittari ei koskaan ole noussut ihan tappiin, ja rangekaan ei näytä koskaan yli 800 kilometriä. Salavalikosta oon katsellut, että vasemman puolen(?)(Ensimmäinen lukema) tankki jääkin n. 10 litraa vajaammaksi mitä toinen, eli käyntiinlähtemättömyys/tiellejääntiongelma lienee juontaa juurensa tästä? Onko se imu siinä vasemmalla puolella juuri, että kun se tyhjenee niin sit ei enää saakaan polttoainetta?
Miten tätä vikaa kannattais lähtee korjaamaan? Miten tuo systeemi ees toimii, onko siellä joku pumpun tapainen tjtn, joka pitäisi polttoaineenpinnan samassa molemmissa tankeissa?
edit: Molemmat pa-pumput on vaihdettu, ja auto ei lähde edelleenkään käyntiin.
Auto on - koko sen ajan mitä se on mulla ollut (~2.5 v) - vaikea tankattava, eli pistooli napsuttelee koko ajan, ja nafta menee huonosti tankkiin, ja tuntuu monta kertaa tankatessa siltä, että tankki olisi jo täynnä, vaikkei olisi edes puolenvälin yli. Naftamittari ei koskaan ole noussut ihan tappiin, ja rangekaan ei näytä koskaan yli 800 kilometriä. Salavalikosta oon katsellut, että vasemman puolen(?)(Ensimmäinen lukema) tankki jääkin n. 10 litraa vajaammaksi mitä toinen, eli käyntiinlähtemättömyys/tiellejääntiongelma lienee juontaa juurensa tästä? Onko se imu siinä vasemmalla puolella juuri, että kun se tyhjenee niin sit ei enää saakaan polttoainetta?
Miten tätä vikaa kannattais lähtee korjaamaan? Miten tuo systeemi ees toimii, onko siellä joku pumpun tapainen tjtn, joka pitäisi polttoaineenpinnan samassa molemmissa tankeissa?

edit: Molemmat pa-pumput on vaihdettu, ja auto ei lähde edelleenkään käyntiin.
Comment