memebuy23buy

E39 530d ei käynnisty + metalliputua kp-pumpun venttiilissä *Fixed*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deezaye
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 188
    • Turenki Rock City

    E39 530d ei käynnisty + metalliputua kp-pumpun venttiilissä *Fixed*

    Tuossa mulla on semmosta vikaa, että jos polttoainetta on enää jäljellä varttitankki tai vähemmän, niin saattaa jättää tielle tai ei lähde enää käyntiin, eli ei saa polttoainetta ilmeisestikään. Range on näyttänyt tuossa vaiheessa pitkälti yli 50km. Sitten kun tankkaa lisää niin taas käynnistyy, ja tosiaan yli varttitankin kun on ainetta, niin ei mitään ongelmia.

    Auto on - koko sen ajan mitä se on mulla ollut (~2.5 v) - vaikea tankattava, eli pistooli napsuttelee koko ajan, ja nafta menee huonosti tankkiin, ja tuntuu monta kertaa tankatessa siltä, että tankki olisi jo täynnä, vaikkei olisi edes puolenvälin yli. Naftamittari ei koskaan ole noussut ihan tappiin, ja rangekaan ei näytä koskaan yli 800 kilometriä. Salavalikosta oon katsellut, että vasemman puolen(?)(Ensimmäinen lukema) tankki jääkin n. 10 litraa vajaammaksi mitä toinen, eli käyntiinlähtemättömyys/tiellejääntiongelma lienee juontaa juurensa tästä? Onko se imu siinä vasemmalla puolella juuri, että kun se tyhjenee niin sit ei enää saakaan polttoainetta?

    Miten tätä vikaa kannattais lähtee korjaamaan? Miten tuo systeemi ees toimii, onko siellä joku pumpun tapainen tjtn, joka pitäisi polttoaineenpinnan samassa molemmissa tankeissa?

    edit: Molemmat pa-pumput on vaihdettu, ja auto ei lähde edelleenkään käyntiin.
    Last edited by deezaye; 21-09-2013, 14:43. Reason: polttoaineongelma on korjattu
    E53/M54B30 -04
    E39/M57D30 -99
    E34/M30B35 -88
    E28/M10B18 -85
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by deezaye View Post
    Tuossa mulla on semmosta vikaa, että jos polttoainetta on enää jäljellä varttitankki tai vähemmän, niin saattaa jättää tielle tai ei lähde enää käyntiin, eli ei saa polttoainetta ilmeisestikään. Range on näyttänyt tuossa vaiheessa pitkälti yli 50km. Sitten kun tankkaa lisää niin taas käynnistyy, ja tosiaan yli varttitankin kun on ainetta, niin ei mitään ongelmia.

    Auto on - koko sen ajan mitä se on mulla ollut (~2.5 v) - vaikea tankattava, eli pistooli napsuttelee koko ajan, ja nafta menee huonosti tankkiin, ja tuntuu monta kertaa tankatessa siltä, että tankki olisi jo täynnä, vaikkei olisi edes puolenvälin yli. Naftamittari ei koskaan ole noussut ihan tappiin, ja rangekaan ei näytä koskaan yli 800 kilometriä. Salavalikosta oon katsellut, että vasemman puolen(?)(Ensimmäinen lukema) tankki jääkin n. 10 litraa vajaammaksi mitä toinen, eli käyntiinlähtemättömyys/tiellejääntiongelma lienee juontaa juurensa tästä? Onko se imu siinä vasemmalla puolella juuri, että kun se tyhjenee niin sit ei enää saakaan polttoainetta?

    Miten tätä vikaa kannattais lähtee korjaamaan? Miten tuo systeemi ees toimii, onko siellä joku pumpun tapainen tjtn, joka pitäisi polttoaineenpinnan samassa molemmissa tankeissa?
    Minä lähtisin tutkimaan tankin huohotusta, sekä yhdysputkea. Tankki on kaksiosainen.

    voilà!
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • deezaye
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 188
      • Turenki Rock City

      #3
      Originally posted by BreeZi View Post
      Minä lähtisin tutkimaan tankin huohotusta, sekä yhdysputkea. Tankki on kaksiosainen.
      Joo, kyllä se jokatapauksessa on varmaan alettava ikävältä kuulostavaan tankin tutkimishommaan.. Pitääkös tankki irrottaa kokonaan että esim. antureihin pääsee käsiksi, vai pääseekö siitä huoltoluukun kautta? :think
      E53/M54B30 -04
      E39/M57D30 -99
      E34/M30B35 -88
      E28/M10B18 -85

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        #4
        Mielestäni kaikki tankin sisään menevät jutskat saa ropattua huoltoluukuista.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • -uuno-
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 57
          • Evijärvi

          #5
          Löytyisköhän tuolta jotain? : )

          -E39 530D
          -Pösö 306 td
          -Suzuki GSX-R750 RIZLA


          Ex:
          -Volvo 440
          -E34 525i

          Comment

          • deezaye
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 188
            • Turenki Rock City

            #6
            Originally posted by -uuno- View Post
            Kiitos vinkistä. Enpä taas älynnyt searchia ees käyttää ennenkuin täpinöissäni kirjoitin topicin.
            E53/M54B30 -04
            E39/M57D30 -99
            E34/M30B35 -88
            E28/M10B18 -85

            Comment

            • deezaye
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 188
              • Turenki Rock City

              #7
              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              Mielestäni kaikki tankin sisään menevät jutskat saa ropattua huoltoluukuista.
              Tämä selvä
              E53/M54B30 -04
              E39/M57D30 -99
              E34/M30B35 -88
              E28/M10B18 -85

              Comment

              • deezaye
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 188
                • Turenki Rock City

                #8
                Pitäisikö salavalikossa näkyä että molemmissa tankeissa on kokolailla samanverran naftaa, kun toiminta on normaalia? Itsellänihän näyttää isoa vajausta vasemmalla puolella verrattuna oikeeseen, 6L vasen, 24L oikee

                Jostain foorumilta luin et jollain kellä ollu samaa ongelmaa, vajaampi olikin oikean puoleinen tankki, eikä vasen.
                E53/M54B30 -04
                E39/M57D30 -99
                E34/M30B35 -88
                E28/M10B18 -85

                Comment

                • deezaye
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 188
                  • Turenki Rock City

                  #9
                  Niin, ja asiaan enemmän perehdyttyäni, naftan huonolla menemisellä tankkiin ja tankin sisällön "toispuoleisuudella" ei liene keskenään yhteyttä, eli ovat 2 erillistä vaivaa. Pitää tässä samalla vaivalla tutkia tankin huohotustakin...
                  E53/M54B30 -04
                  E39/M57D30 -99
                  E34/M30B35 -88
                  E28/M10B18 -85

                  Comment

                  • 530dA Touring
                    BTCF Member
                    • Jun 2009
                    • 50
                    • Orimattila

                    #10
                    Originally posted by deezaye View Post
                    Pitäisikö salavalikossa näkyä että molemmissa tankeissa on kokolailla samanverran naftaa, kun toiminta on normaalia? Itsellänihän näyttää isoa vajausta vasemmalla puolella verrattuna oikeeseen, 6L vasen, 24L oikee

                    Jostain foorumilta luin et jollain kellä ollu samaa ongelmaa, vajaampi olikin oikean puoleinen tankki, eikä vasen.
                    Sen vasemman puolen kuuluukin tyhjentyä ensin. Ihan normaalia ja kuuluu asiaan
                    330d XDrive -13

                    Ex:
                    330xdA Touring - 06
                    330dA Touring -01
                    530dA -00
                    530i Touring -01
                    328iA Touring -97
                    530dA Touring -00
                    528iA Touring -96
                    316i Touring -97
                    Ja pari 316 E30

                    Comment

                    • deezaye
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 188
                      • Turenki Rock City

                      #11
                      Originally posted by 530dA Touring View Post
                      Sen vasemman puolen kuuluukin tyhjentyä ensin. Ihan normaalia ja kuuluu asiaan
                      Vainni.. ok.. no mut mikähän mulla sit on vialla, jos kerran on normia että vasen tankki on vajaampi, ja varttitankki tai vähemmän ku on löpöö niin meno hyytyy... onko se tankin sisäinen pumppu sit kuitenkin ryytymässä?
                      E53/M54B30 -04
                      E39/M57D30 -99
                      E34/M30B35 -88
                      E28/M10B18 -85

                      Comment

                      • deezaye
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 188
                        • Turenki Rock City

                        #12
                        Nyt on tässäkin asiassa menty vähän eteenpäin. Tankin sisäinen pumppu tosiaan kaput, ja syy miksei tankki mukamas tuu koskaan täyteen, oli siinä että vasemman puolen anturi näytti sen ~10 litraa vähemmän mitä oikeesti ainetta oli. Anturin kontaktipinnat putsaamalla lähti onneks pelittään niinku pitää, ei tarvinnut ostaa uutta.

                        Auton alla oleva siirtopumppukin antautui toissapäivänä, jäin tielle ja naftaa oli tankissa yli 50 litraa, ja käyntiin ei lähde enää millään. Ei kuulu pumpusta ääntä, vain pieni "klopsaus" ku laittaa virrat päälle.

                        Huomenna sit pumpunvaihtohommia. Onneks molemmat pumput löytyi varaosapuljusta kohtuulliseen hintaan, niin toivonmukaan tielle jäämiset olis taas toistaseks historiaa.
                        E53/M54B30 -04
                        E39/M57D30 -99
                        E34/M30B35 -88
                        E28/M10B18 -85

                        Comment

                        • deezaye
                          Bimmer Rookie
                          • May 2005
                          • 188
                          • Turenki Rock City

                          #13
                          Eipä auttanut pumppujen vaihdot, ei lähde edelleenkään käyntiin

                          INPAlla kattoessa starttauksen aikana siirtopaineet ok, mut rail-paine ei nouse nollasta ollenkaan

                          Mistähän sitä sit seuraavaks lähtis vikaa etsimään...
                          E53/M54B30 -04
                          E39/M57D30 -99
                          E34/M30B35 -88
                          E28/M10B18 -85

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1845
                            • Kotona/Poissa

                            #14
                            Originally posted by deezaye View Post
                            Eipä auttanut pumppujen vaihdot, ei lähde edelleenkään käyntiin

                            INPAlla kattoessa starttauksen aikana siirtopaineet ok, mut rail-paine ei nouse nollasta ollenkaan

                            Mistähän sitä sit seuraavaks lähtis vikaa etsimään...
                            Onko mahdollista että sinä aikana kun pumput oli vialliset oli polttoaineputkisto tyhjentynyt, ja nyt jossain olis vielä ilmaa joka estää käynnistymisen? Enne ku menee uusimaan sen korkeapainepumpun.

                            (ei-diesel mies arvailee tässä joutessaan...)
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Fastpiksu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 1571
                              • Kajaani-Paltamo

                              #15
                              Näiden kyllä pitäisi ilmautua kun virtoja käyttää muutaman n. minuutin jakson päällä. Korkeapainepumpun jälkeen suutintukissa ja suutinputkissa ei kyllä ilma kauaa viihdy, on siellä sen verran painetta.

                              Sulla varmaan joku suutin vuotaa solkenaan tai sitten on railpaineventtiili rikki.
                              Ohivuototestin suuttimille pystyy tekemään ihan kotikonstein ilman testereitä tai muita, ja se kertoo jo jotain suuttimien kunnosta.. Ei siihen tarvi kun 6kpl mahdollisimman isoa lääkeruiskua ja kaverin.
                              Chevrolet Express van
                              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                              E36 325i group F

                              Ex:
                              e34 525i
                              e34 525tds "superturbo"
                              e39 530d M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X