Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d ei käynnisty + metalliputua kp-pumpun venttiilissä *Fixed*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones\\
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 90
    • Lahti

    #31
    Arvelisin jotta ominaisuus,itekkin vaihdoin takavuosina poland version ja surras kuuluvasti.Eikä ilmennyt ongelmia.
    e91 320da

    Comment

    • _Joonas_
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 81
      • Lahti

      #32
      Mitenköhän on, pitäiskö tommosessa kierroslukumittarin liikkua autoa sahatessa käyntiin? Omaa kun yritin tänään taas käyntiin niin huomasin ettei viisari liikahdakaan, voisiko viitata asentotunnistimeen?
      E39 ///M5, E46 316i, E30 316i, E46 320i, E46 316ia

      Comment

      • deezaye
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 185
        • Turenki Rock City

        #33
        Originally posted by jones\\ View Post
        Arvelisin jotta ominaisuus,itekkin vaihdoin takavuosina poland version ja surras kuuluvasti.Eikä ilmennyt ongelmia.
        OK, kiitti tiedosta. Ehkä se sitten ei ole vaarallista

        Originally posted by _Joonas_
        Mitenköhän on, pitäiskö tommosessa kierroslukumittarin liikkua autoa sahatessa käyntiin? Omaa kun yritin tänään taas käyntiin niin huomasin ettei viisari liikahdakaan, voisiko viitata asentotunnistimeen?
        Pahus, kun en kiinnittänyt oman remontin yhteydessä huomiota kiekkamittariin, kattelin kierroksia vaan INPAsta, joten enpä osaa sanoa kuuluuko sen liikkua. Mutta jos ei kierrostietoa tule, niin kyllähän se kampuran asentotunnistimeen viittaa.
        E53/M54B30 -04
        E39/M57D30 -99
        E34/M30B35 -88
        E28/M10B18 -85

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #34
          Eilen löyty iteltäkin se välillä jumalatonta jurinaa kuuluvan äänen lähde. Ääni kun kuului kojetaulun "takaa", joten ei muuta kuin puhallin pois -> Ei lopu ääni. Konepelti auki, ei kuulu täältä. Oven avaaminen ei vaikuta, ei kasva melu.... Mikä prkl...

          Auto sammuksiin -> Loppuu kuin seinään ääni. Virrat päälle, ääni alkaa! No prkl jalkojen alla oleva polttoainepumppu pitää sellasta kuoleman jurinaa et pitänee alkaa tilailee uutta ennenkö meno hyytyy kokonaan.

          Suosituksia, Fiksus/AD, motonet, ulkomaat?

          Ei varmaan tarvi toista kertaa enää auton eliniänaikana vaihtaa, jos yhtälaadukkaan saa tilalle, mut nyt vois snadisti huonompikin riittää, jos vaikka 200tkm kestäis, niin ei varmaan enää ole ikinä mun huoli.
          Pitääkin vähä etiskellä netistä...
          Motonet - None
          Ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-SERI...31057549572%26 £39,99 Tämä vaikuttaa jopa ihan mielenkiintoiselta, jos sais Suomeen postittamaan, 4 pennyn lisällä vuosi lisää takuuta verrattuna toiseen vastaavaan.
          Schmiedmann, orkkis? 282e, ja toinen 95e, tarvike vai käytetty?

          Ei paljoa enää hintaeroa Scmiedmannin ja tuon ebayn tekeleen (kotikannettuna) hinnoissa sitte...
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Eilen löyty iteltäkin se välillä jumalatonta jurinaa kuuluvan äänen lähde. Ääni kun kuului kojetaulun "takaa", joten ei muuta kuin puhallin pois -> Ei lopu ääni. Konepelti auki, ei kuulu täältä. Oven avaaminen ei vaikuta, ei kasva melu.... Mikä prkl...

            Auto sammuksiin -> Loppuu kuin seinään ääni. Virrat päälle, ääni alkaa! No prkl jalkojen alla oleva polttoainepumppu pitää sellasta kuoleman jurinaa et pitänee alkaa tilailee uutta ennenkö meno hyytyy kokonaan.

            Suosituksia, Fiksus/AD, motonet, ulkomaat?

            Ei varmaan tarvi toista kertaa enää auton eliniänaikana vaihtaa, jos yhtälaadukkaan saa tilalle, mut nyt vois snadisti huonompikin riittää, jos vaikka 200tkm kestäis, niin ei varmaan enää ole ikinä mun huoli.
            Pitääkin vähä etiskellä netistä...
            Motonet - None
            Ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-SERI...31057549572%26 £39,99 Tämä vaikuttaa jopa ihan mielenkiintoiselta, jos sais Suomeen postittamaan, 4 pennyn lisällä vuosi lisää takuuta verrattuna toiseen vastaavaan.
            Schmiedmann, orkkis? 282e, ja toinen 95e, tarvike vai käytetty?

            Ei paljoa enää hintaeroa Scmiedmannin ja tuon ebayn tekeleen (kotikannettuna) hinnoissa sitte...
            KL-Varaosissa taitaa saada originellin alle 200e memberialennuksella.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #36
              Hommaat siirtopumpun mistä tahansa, niin Pierburg = OEM.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #37
                Originally posted by Clavurion View Post
                Hommaat siirtopumpun mistä tahansa, niin Pierburg = OEM.
                Jep, tämä tiedossa!

                (Kieltämättä toi ebayn tarjonta Boschista alko kanssa kiinnostaa, £135)

                205e näköjään KöLlistä juu... :think

                Jotenkin vaan ei perkele, vaikka onkin rahanmenoa nyt (vaihteeksi) aivan liikaa, niin ei piru kun ei vaan halua laittaa mitään halpaa, ja silti auton arvo on hikisee tuollasen pumpun arvo x 10, jos sitäkää.

                Kai se pitää taas laittaa priimaa, haen kohta sen siniseltä vittuillakseni.

                edit: Toki jos tilais KL:tä, vois samaan settiin ottaa termostaatin? Mut käykö 9/99-> tohon mun omaan kun on joskus 7- vai 8/99 valmistettu?
                Last edited by Bmw Dreamer; 23-09-2013, 14:26.
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #38
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Jep, tämä tiedossa!

                  (Kieltämättä toi ebayn tarjonta Boschista alko kanssa kiinnostaa, £135)

                  205e näköjään KöLlistä juu... :think

                  Jotenkin vaan ei perkele, vaikka onkin rahanmenoa nyt (vaihteeksi) aivan liikaa, niin ei piru kun ei vaan halua laittaa mitään halpaa, ja silti auton arvo on hikisee tuollasen pumpun arvo x 10, jos sitäkää.

                  Kai se pitää taas laittaa priimaa, haen kohta sen siniseltä vittuillakseni.
                  Itse en kyllä laittaisi mitään muuta kuin OEM, koska tuon levitessä matka pysähtyy.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • kalevik
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 957
                    • Salo

                    #39
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Itse en kyllä laittaisi mitään muuta kuin OEM, koska tuon levitessä matka pysähtyy.
                    Joka ainoa osa joka autosta ensimmäistä kertaa hajoaa, on 'OEM-laatua', joten .....:think
                    E61 525i, Suzuki VS1400
                    Exät: Jaana, Susanna, Maija

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10047
                      • KVLA

                      #40
                      Originally posted by kalevik View Post
                      Joka ainoa osa joka autosta ensimmäistä kertaa hajoaa, on 'OEM-laatua', joten .....:think
                      Jos autoa on tarkoitus pitää ja käyttää vielä pidempään,niin laittaa vaan suosiolla sen Pierburgin.Pääsee varmasti ajelemaan tuollaisen vanhan E39:n paalausvaiheeseen.Jos sinne laittaa jonkun halpis-tarvikepumpun,niin tulee pumpulle takuuvarmasti vielä hintaa moninkertaisesti.Kokemusta on molemmista.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #41
                        Originally posted by kalevik View Post
                        Joka ainoa osa joka autosta ensimmäistä kertaa hajoaa, on 'OEM-laatua', joten .....:think
                        Joten mitä? Tilalle kannattaa laittaa halpa tarvike, joka kestää vaikka 10 tkm ja hajoaa keskelle ei mitään?
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • kalevik
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 957
                          • Salo

                          #42
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Joten mitä? Tilalle kannattaa laittaa halpa tarvike, joka kestää vaikka 10 tkm ja hajoaa keskelle ei mitään?
                          Alla tästä säikeestä pari lainausta:

                          Originally posted by deezaye View Post
                          Käsittämätöntä epäonnee on tässäkin remontissa ollu. Ja tuo siirtopumppuhan on aiemmin tässä samassa remontissa jo vaihdettu, ihan uus Pierburg, ja vartin kesti. Onneks saa takuusta uuden ja helppo vaihtaa, mut taas lykkääntyi auton ajoon saanti pari päivää
                          Että tämmöstä täällä...
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Hommaat siirtopumpun mistä tahansa, niin Pierburg = OEM.
                          Ei tainnut kestää edes 10 tkm OEM osa? ei sentään hajonnut keskelle ei mitään..
                          E61 525i, Suzuki VS1400
                          Exät: Jaana, Susanna, Maija

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by kalevik View Post
                            Alla tästä säikeestä pari lainausta:





                            Ei tainnut kestää edes 10 tkm OEM osa? ei sentään hajonnut keskelle ei mitään..
                            Oletko nyt ihan vakavissasi? Tiedät kai, että kaikilla valmistajilta tulee x‰ viallisia tuotteita? Siksi osilla on takuu. Kuten Heguli sanoi niin kannattaa suosia OEM-laatuisia osia, jos sitä autoa on tarkoitus pitää.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #44
                              Toki jos aatellaan niin, että ei nyt _ihan_ keskelle ei mitään hajoaisi, niin tarvikepumppuja saa ajaa 3 suohon yhden KL-varaosien pumpulla...

                              Toki siinä vaiheessa ois pahin skenario, jos hajoaa vaikka heppakoppi ja heppa perässä johonkin vaikka itärajan metsiköihin, siinä vaiheessa miettii monta kertaa miksi.. Ihan heti ei saa apua ja kun ei kuitenkaan oo mitää hinausvakuutuksia (niin ei todellakaan hinuria tulis soitettua varmaan siinä tilanteessa)... No, ihan jokapäivä ei kuitenkaan tuu mihinkään kauas ajettua, pääasiassa tässä kotinurkilla tulee pyörittyä, sillointällöin pistoja esim pk seudulle tms.

                              Ja jos tarvikepumppu kestäisi vaikka 2 vuotta/n. 50tkm, niin oishan sekin jo jotain. Mutta kyllähän se taas keljuttais alkaa vaihtamaan sitä "niin nopeesti". Ja sekin vielä jos sattuu just hajoamaan takuun umpeuduttua...

                              Tutkaillaan tässä nyt tarjontaa hetki, silti kiinnostaisi päästä vähän edukkaammin, mutta toki haluisin mahdollisimman laadukkaan pumpun.

                              edit: esim tässä pierupurkki: http://www.ebay.co.uk/itm/Fuel-Pump-...item5d4025897a Tekee kotikannettuna 197e ja risat. Silloin ei kannata enää tilata, vaan suosiolla ottaa KL:stä. Takuukin toimii helpommin tarvittaessa.
                              Last edited by Bmw Dreamer; 23-09-2013, 22:27.
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10047
                                • KVLA

                                #45
                                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                                Ja jos tarvikepumppu kestäisi vaikka 2 vuotta/n. 50tkm, niin oishan sekin jo jotain. Mutta kyllähän se taas keljuttais alkaa vaihtamaan sitä "niin nopeesti". Ja sekin vielä jos sattuu just hajoamaan takuun umpeuduttua...
                                Se v...tus on kuule yhtä suuri,jos/kun se auto jää taipalelle.Sammuu se sitten pimeälle korpitaipaleelle tai keskellä päivää johonkin liikenneympyrään.Oli takuuta tai ei.

                                Kun oma ex.E39 540:n taannoin jätti tielle (tarvike)pumpun takia,niin en ollut jostain syystä yhtään juhlatuulella,kun tajusi,että takuuhan on vielä päällä.
                                Last edited by Heguli 31; 25-09-2013, 22:59.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎