Mitä valoja sinne kojelautaan tarkasti ottaen syttyy? ABS-boksin vikakin (yleinen tyyppivika) voi pahimmillaan sytyttää ihmeellisiä valoja ja laittaa laatikon suojatilaan jolloin meno on hyvin tahmeaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 520ia 2003 sammuu valojen jälkeen hitaasti kiihdytttäessä
Collapse
X
-
Originally posted by peto2 View Postanteeksi maalaisuuteni mutta mikä on mil-valo?
tampereeltakin löytyy monelta harrastajalta bemarin omat diagnostiikkasoftat tuohon lukemiseen. noi monimerkkikorjaamoiden lukijat ei monesti ymmärrä bemareita kunnolla.
ja tosiaan ne valot mitkä tämän liikkeelle lähdön jälkeen syttyvät ovat siis EML valo + luistoneston valo , välistä on syttynyt kyytipojaksi myös moottorivalo keltaisella . eilen vielä kun teki tämän tempun niin moottorin valo jäi palamaan koko illaksi ja oli sammunu kun aamulla autolla taas lähti duuniin .
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View Postpyydän anteeksi ja hyvä korjaus MIL valo muuttuikin kun hain auton käsikirjan EML valoksi eli Moottorin elektroniikka häiriövalo elektroniikka sallii ajon ajamisen normaalia pienemmällä moottorin teholla tai kierrosluvulla .Tarkistuta auto valtuutetulla bmw-huollossa
ja tosiaan ne valot mitkä tämän liikkeelle lähdön jälkeen syttyvät ovat siis EML valo + luistoneston valo , välistä on syttynyt kyytipojaksi myös moottorivalo keltaisella . eilen vielä kun teki tämän tempun niin moottorin valo jäi palamaan koko illaksi ja oli sammunu kun aamulla autolla taas lähti duuniin .Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
tuossa kun selailin vanhoja osioita niin tätä EML valo tehohäviöö ja luistoneston valo juttua on ollut yllättävän monella . paljonkohan tollanen EML uusi boxi maksaa jos vika siinä esim ettei tarvitsisi lähteä uusimaan tuota koko johtosaraa vai onko ne huollossa ajatellu että toi on se todennäköisin aiheuttaja ja se kun on eliminoitu ja jos ei auto niin sitten vaihdetaan vieä boksit . Laitettava lotto vetämään , ja armeijan säästöt otettava käyttöön
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View Post...on tullu testattua sellanenkin , voi olla ihan sattumaan mutta kun olen ajellut huoltoavaimella missä ei ole kaukosäädintä vaan kylmä avain niin ei ole kertaakaan oireillu...
Onko sulla useampi kaukosäädin avain? Tekeekö samaa molemmilla? Oisko toinen niistä vioittunut jotenkin, patteri lopussa tms...Last edited by Havis; 09-08-2013, 08:22."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostMielenkiintoista. Kokeilepa niin että ajat jatkossa reilusti pitemmän ajanjakson pelkästään tuolla huoltoavaimella käynnistämällä, siis vaikka kuukauden tms. (ovethan voit silti avata sillä toisella kaukosäätöavaimella). Jos oireet pysyy poissa, niin joku vaikutus tuolla avaimella on asiaan.
Onko sulla useampi kaukosäädin avain? Tekeekö samaa molemmilla? Oisko toinen niistä vioittunut jotenkin, patteri lopussa tms...
taidan vielä huollossa sanoa että katsovat ne öljyn paineet varmuuden vuoksi , mutta tuskin se noita nykyvaloja sytyttäisi jos öljynpaineet olisi hukassa , eikös sillon syty pelkästään öljykannun kuva punasellla ja moottorin valo ?
Comment
-
-
Jos moottorin johtosarjasta on kyse, niin kerron tähän oman tarinani 525iA touringista (-01). Josko on jotain apua.
Samanlaisia oireita, kuin sinulla. Moottorin vikavalo+ABS+luistonesto päälle ja moottorinohjaus nilkutustilaan. Joskus myös vaihdelaatikko. Tämä alkoi viime kesänä. Koodeja luettiin merkkiliikkeessä ja lopulta INPAlla. Vaihdettua tuli imuvuotoon liittyvät osat ja ilmamassamittari (jälkimmäinen varmaan turhaan). Toimi vähän aikaa, jonka jälkeen show alkoi uudelleen. INPAn livedatan perusteella päädyin uusimaan kaasuläppäkotelon, jonka jälkeen pelasi talven yli loistavasti.
Kunnes tuli kesä ja lämpimät kelit. Luulen, että lämpö liittyi vikaan. Samat ongelmat jatkuivat. Tutkailin taas INPAlla ja lueskelin nettiä. Päädyin TÄLLAISEN asian vuoksi vaihtamaan moottorin johtosarjan. Tuosta linkistä löytyvistä koodeista minulla oli aina päällä 115, 135, 160 ja 161.
Johtosarjan tilasin Pielmeieriltä, Saksasta. Hintaa tuli 387 € kotiovelle toimitettuna. Itse vaihdettuna aikaa meni päivän verran. Vanhassa sarjassa oli kaasuläppäkotelolle menevä johto vaihdettu kolvaamalla noin 15 cm ennen liitintä. Sitä en ollut aikaisemmin huomannut. Luulen, että kaasuläppäkotelon uusiminenkin oli turhaa :think
Uskon, että nyt on kaikki kunnossa (jokohan nyt uskaltaa kehua). Kilsoja on tullut mukavasti erilaisilla keleillä ja eripituisilla matkoilla.
Toivottavasti vikasi selviää. Voin kertoilla omasta projektistani lisää, jos siitä apua on.E83 X3 3.0dA ja E60 530iA
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View Post...onhan tämä muuten niin pirun mukaa pirssi ajella , jotenkin en kiinnosta mennä takasin tuohon avensis,mondeo luokkaan...
Originally posted by jannnu78 View Post...taidan vielä huollossa sanoa että katsovat ne öljyn paineet varmuuden vuoksi , mutta tuskin se noita nykyvaloja sytyttäisi jos öljynpaineet olisi hukassa , eikös sillon syty pelkästään öljykannun kuva punasellla ja moottorin valo ?
Mutta tästä tuskin sinun tapauksessa on kyse.Last edited by Havis; 09-08-2013, 12:16."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by pmtk View Post...Moottorin vikavalo+ABS+luistonesto päälle ja moottorinohjaus nilkutustilaan. Joskus myös vaihdelaatikko...
... Päädyin TÄLLAISEN asian vuoksi vaihtamaan moottorin johtosarjan. Tuosta linkistä löytyvistä koodeista minulla oli aina päällä 115, 135, 160 ja 161.
...Uskon, että nyt on kaikki kunnossa (jokohan nyt uskaltaa kehua). Kilsoja on tullut mukavasti erilaisilla keleillä ja eripituisilla matkoilla...ex. E39 528iA -96
ex. E61 530xdA -08
ex. E91 320iA Touring -08
ex. E39 525iA Sedan -02
ex. E36 318is Coupe -92
Comment
-
-
Originally posted by Toipis View PostKommentoin vielä vaikka em. linkin auto on omistuksestani jo poistunut. Tuon johtosarjan vaihdon jälkeen ajoin autolla ongelmitta 130tkm jonka jälkeen vaihdoin sen pois. Tuossa vaiheessa autolla ajettu 302tkm. Tuo on tyyppivikana noissa mainituissa malleissa, mutta en tiedä onko vastaavat ongelmat myös muissakin koneissa.
Huomasin itsekin linkkiä uudelleen selaillessa, ettei 520:stä ollut mainuttu, vaikka samaa M54-moottoriperhettä onkin. Varaosanumero on sama.Last edited by pmtk; 09-08-2013, 15:10.E83 X3 3.0dA ja E60 530iA
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostVoisiko olla joku perussähkön vika. Esimerkiksi moottorin/laturin tms maadoitus puuttellinen? Pienillä kierroksilla sitten alhainen jännite temppuilisi?
Itse ainakin heti jos korjaamosta aletaan usean satasen remppoja ehdottelemaan ottaisi tuumaustauon ja koittaisin hakea vikaa halvimmasta päästä aloittaen.
Toimiko auto ostettaessa hyvin, vai onko vika ollut päällä alusta asti?
Liittyykö ilmiö mitenkään tankissa olevan polttoaineen määrään?
Mites virta-avain ja virtalukko. Tuntuuko pelaavan normaalisti? Näissä on joskus ollut jotain virtalukon pohjan aiheuttamia tosi ihmeellisiä oireita.
mutta se miksi viitaan tuohon matalaan jännitteeseen niin valoissa jos laittaa esim sisäpuhallinta kovemmalle se rupeaa heijaamaan , ihan kun meinaisi puhti loppua virroista ? sitten olenkin jo liikkkeelllä ja hetken päästä puhallin ottaa ne kierrokset kun olen siihen asettanut , itse kun olen aika käsi tämän tekniikan kanssa niin mitenkä tuo mitataan , onko laturi menossa ? vai onko tässä vaan kyse siitä että puhaltimen motti vetelee vimosia .Last edited by jannnu78; 09-08-2013, 21:57.
Comment
-
-
Originally posted by pmtk View PostJos moottorin johtosarjasta on kyse, niin kerron tähän oman tarinani 525iA touringista (-01). Josko on jotain apua.
Samanlaisia oireita, kuin sinulla. Moottorin vikavalo+ABS+luistonesto päälle ja moottorinohjaus nilkutustilaan. Joskus myös vaihdelaatikko. Tämä alkoi viime kesänä. Koodeja luettiin merkkiliikkeessä ja lopulta INPAlla. Vaihdettua tuli imuvuotoon liittyvät osat ja ilmamassamittari (jälkimmäinen varmaan turhaan). Toimi vähän aikaa, jonka jälkeen show alkoi uudelleen. INPAn livedatan perusteella päädyin uusimaan kaasuläppäkotelon, jonka jälkeen pelasi talven yli loistavasti.
Kunnes tuli kesä ja lämpimät kelit. Luulen, että lämpö liittyi vikaan. Samat ongelmat jatkuivat. Tutkailin taas INPAlla ja lueskelin nettiä. Päädyin TÄLLAISEN asian vuoksi vaihtamaan moottorin johtosarjan. Tuosta linkistä löytyvistä koodeista minulla oli aina päällä 115, 135, 160 ja 161.
Johtosarjan tilasin Pielmeieriltä, Saksasta. Hintaa tuli 387 € kotiovelle toimitettuna. Itse vaihdettuna aikaa meni päivän verran. Vanhassa sarjassa oli kaasuläppäkotelolle menevä johto vaihdettu kolvaamalla noin 15 cm ennen liitintä. Sitä en ollut aikaisemmin huomannut. Luulen, että kaasuläppäkotelon uusiminenkin oli turhaa :think
Uskon, että nyt on kaikki kunnossa (jokohan nyt uskaltaa kehua). Kilsoja on tullut mukavasti erilaisilla keleillä ja eripituisilla matkoilla.
Toivottavasti vikasi selviää. Voin kertoilla omasta projektistani lisää, jos siitä apua on.
tekikö muuten sinun autosi juuri tässä nurkka-ajossa tätä vai maantiellä , ja tuliko sinulla siinä esim päivien taukoja ennen kun oire tuli uudestaan , mainitsit tuon lämpötilojen vaihtelun , nyt tosiaan ajellu huoltoavaimella eikä mitään vaivoja , no tuskin tälleen viittii loputtomiin ajella ja voihan se olla vaan tuuria eikä avain siihen mitään vaikuta .
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View Post...valoissa jos laittaa esim sisäpuhallinta kovemmalle se rupeaa heijaamaan , ihan kun meinaisi puhti loppua virroista ? sitten olenkin jo liikkkeelllä ja hetken päästä puhallin ottaa ne kierrokset kun olen siihen asettanut , itse kun olen aika käsi tämän tekniikan kanssa niin mitenkä tuo mitataan , onko laturi menossa ? vai onko tässä vaan kyse siitä että puhaltimen motti vetelee vimosia .
Siilistä ja sen vaihtamisesta löytyy paljonkin tarinaa kun hakee, esim tuolta
Ja tämän foorumin E39 osion haku SIILI antaa seuraavaa:
Originally posted by jannnu78 View Postvoisiko tosiaan tämä oire viitata sähköhäikkään mistä tuossa ylllä mainitset, koska esim tänää kun autolla tuli rullattua sekalaista ajoa sen 200km ja ajoin nimenomaan huoltoavaimella " ei kertaakaan mitään valoja eikä sammumisia
En kyllä osaa arvata mikä voisi olla se syy-yhteys ketju mikä viallisen avaimen saisi noin sekoilemaan, ei know-how kyllä riitä. Mutta siltähän tuo alkais näyttämään sinun tapauksessa että jotain yhteyttä tuon kyseisen avaimen ja ongelman kanssa ehkä on.Last edited by Havis; 09-08-2013, 22:53."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View Posten tiedä minkälaiset testerit Rk-cityhuollossa tosiaan on , mutta siellä ei ainakaan tullut tollasia koodeja vaan viittasi imuvuotoon ja kaasuläppäkoteloon josta tarkistettiin myös ne johhdot että ei ole hapettumia . tiedätkö voiko tuota sähköstä kaasuläppää testata jotenkin ennen kun lähdetään vaihtamaan koko johtosarjaa ja toki tähän kokonaisuuteen liittyy se luistonesto , sille vissiin on kanssa oma boxi ne siitä tsekata varmaan ekana ennen kun sähkösarjoja tilaillaa .
tekikö muuten sinun autosi juuri tässä nurkka-ajossa tätä vai maantiellä , ja tuliko sinulla siinä esim päivien taukoja ennen kun oire tuli uudestaan , mainitsit tuon lämpötilojen vaihtelun , nyt tosiaan ajellu huoltoavaimella eikä mitään vaivoja , no tuskin tälleen viittii loputtomiin ajella ja voihan se olla vaan tuuria eikä avain siihen mitään vaikuta .
Se viallinen johtosarja jäljittyy kyllä vikakoodien kautta, jos sellainen todellakin olisi olemassa.
Siellä on edelleen olemassa oleva imuvuoto, jota vain ei ole paikallistettu.
Lisäksi todennäköisesti jompi kumpi nokan asentoanturi alkaa olemaan tiensä päässä(veikkaisin imua?).
Nyt se vuotokohta vain pitäisi löytää ja ehkä vaihtaa joka tapauksessa se asentoanturi jos vielä muutenkin orggis(vaihdettava joka tapauksessa pian).
Comment
-
Comment