Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530da ei käynnisty? (Vaikuttaa mysteeriseltä)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maamu
    Newbiemmer
    • Oct 2012
    • 18
    • ylivieska

    e39 530da ei käynnisty? (Vaikuttaa mysteeriseltä)

    Elikkä kesken ajon jätti tielle ja ei suostu enää käynnistymään. Tankin pumppu ja kuskin penkin alla oleva pumppu surisee (eli pitäisi kai toimia?) eikä ilmaa tule läpinäkyviin letkuihin. Vikakoodeja ei löytynyt ja linjapaineet oli normaalit ja korkeapaine startatessa nousi muistaakseni n.300 (pitäisikö nousta enemmän?). Irrotin ahtoputken imusarjasta ja kun kuuntelee niin kuullostaa niinkuin iskisi takapotkua imupuolelle ikäänkuin bensa vehkeessä olisi sytytys liian aikaisella... Onko ollut näissä M57 millasta kansivikaa onko voinu jako pompata pois kohalta tai venttiili jäädä kantamaan? Nyt tarvii jonkinsortin experttiä kun omat keinot alkaa vähän olla lopulla.. Pitäskö alottaa suuttimien ohivuodon tutkimisella vai millä? :think Kiitos jo etukäteen vastanneille!

    Tässä video starttauksesta: http://www.youtube.com/watch?v=zXVjn...ature=youtu.be
    e39 530da -99
  • lurkki3
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 657
    • ylivieska

    #2
    juu ihmeellisesti yskii imupuolelle ja yrittää käyntiin mutta lupaavaan siirtopaine muistaakseni inpalla 3.6 ku virran laittaa päälle ja rail paine pyöri 280-340bar startatessa.hehkuista oli vikakoodia mutta tuskin liittyy tähän vikaan mitenkään ku pihalla +20c lämmintä.
    Last edited by lurkki3; 24-08-2013, 17:10.
    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
    Bagged e32
    Ex E61 525d m-sport -06
    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #3
      Hyi ku kuulosti pahalta, jopa toisinaan kalliilta..!

      Mutta ehkä se video vähä hämää, mut ei toi silti hyvältä vaikuttanu...
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Qeequ
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 993
        • Ylivieska

        #4
        Mittaa puristuspaineet niin tietää enempi.
        E: Villejä veikkauksia arvellen että sielä on imuventtiili poikki ja se puhaltaa imusarjaan, jos oot ees takasi kaasulla sitä pumpannut? ja sammunut sitte suoraa ajosta.
        Last edited by Qeequ; 24-08-2013, 23:26.

        13xE34
        1xE39
        5xE36
        1xE38
        1xE32

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Läpät

          Onko tästä imusarjanläpät poistettu? Jos ei niin aloittaisin imusarjan irroituksella, tarkempaa syyniä varten. Jos siellä joku läppä on sopivasti kantamassa venttiileitä. En ainakaan yhtään starttaus yritystä teksi enään.

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #6
            Nyt kyllä vaikuttaa pahasti siltä että läppä olisi karannut ka tehnyt tuhojaan. Mikäli näin on käynyt, niin suosittelen melkeimpä tilaamaan vaihtomoottorin saksasta. Mikäli läpän akseli on raapinut syliteriseinämän orkosille on lohko entinen.
            Olen kyllä kuullut että näitäkin koneita on putkitettu, mutta remontti on niin kallis että siihen hintaan saa jo useamman raakamoottorin.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • lurkki3
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 657
              • ylivieska

              #7
              omistajan mukaan läpät olisi poistettu....ainakaan en läppien akselia nähnyt/tuntenut imusarjan alla.
              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
              Bagged e32
              Ex E61 525d m-sport -06
              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1482
                • Porvoo

                #8
                Originally posted by lurkki3 View Post
                omistajan mukaan läpät olisi poistettu....ainakaan en läppien akselia nähnyt/tuntenut imusarjan alla.
                No sitten, ei vaan ollut mitään mainintaa, niin toi nyt ensimmäisenä mielessä kävi.

                Comment

                • |parsakaali|
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 997

                  #9
                  Originally posted by Maamu View Post
                  Elikkä kesken ajon jätti tielle ja ei suostu enää käynnistymään. Tankin pumppu ja kuskin penkin alla oleva pumppu surisee (eli pitäisi kai toimia?) eikä ilmaa tule läpinäkyviin letkuihin. Vikakoodeja ei löytynyt ja linjapaineet oli normaalit ja korkeapaine startatessa nousi muistaakseni n.300 (pitäisikö nousta enemmän?). Irrotin ahtoputken imusarjasta ja kun kuuntelee niin kuullostaa niinkuin iskisi takapotkua imupuolelle ikäänkuin bensa vehkeessä olisi sytytys liian aikaisella... Onko ollut näissä M57 millasta kansivikaa onko voinu jako pompata pois kohalta tai venttiili jäädä kantamaan? Nyt tarvii jonkinsortin experttiä kun omat keinot alkaa vähän olla lopulla.. Pitäskö alottaa suuttimien ohivuodon tutkimisella vai millä? :think Kiitos jo etukäteen vastanneille!

                  Tässä video starttauksesta: http://www.youtube.com/watch?v=zXVjn...ature=youtu.be
                  Mittaa puristuspaineet ensiksi. Onko egr tulpattu? Yhden tapauksen tiedän, missä karstamöntti jäänyt venttiilin väliin ja lopputulos aika huono. Huonoa tuuria tosin se. Näyttääkö inpa kierrosluvun ja ruiskutusmäärän startatessa?

                  Comment

                  • Maamu
                    Newbiemmer
                    • Oct 2012
                    • 18
                    • ylivieska

                    #10
                    Originally posted by |parsakaali| View Post
                    Mittaa puristuspaineet ensiksi. Onko egr tulpattu? Yhden tapauksen tiedän, missä karstamöntti jäänyt venttiilin väliin ja lopputulos aika huono. Huonoa tuuria tosin se. Näyttääkö inpa kierrosluvun ja ruiskutusmäärän startatessa?
                    Tuo karstamöntti vois olla yks vaihtoehto! Täytyy vain oottaa että saa talliin tilaa nii ei tartte pihalle purkaa. Mutta venttiilivialta se minustaki kuullostais. Alottas venakopan ja imusarjan irrotuksella jos sieltä näkis vähä venttiileitä..
                    e39 530da -99

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by Maamu View Post
                      Tuo karstamöntti vois olla yks vaihtoehto! Täytyy vain oottaa että saa talliin tilaa nii ei tartte pihalle purkaa. Mutta venttiilivialta se minustaki kuullostais. Alottas venakopan ja imusarjan irrotuksella jos sieltä näkis vähä venttiileitä..
                      Eiks jo pelkästään imusarjan irroittamisella nää aika paljon, sitte jatkaa venttiilikopan irroittamisella jossei tarpeeksi selviä? :think
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • Maamu
                        Newbiemmer
                        • Oct 2012
                        • 18
                        • ylivieska

                        #12
                        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                        Eiks jo pelkästään imusarjan irroittamisella nää aika paljon, sitte jatkaa venttiilikopan irroittamisella jossei tarpeeksi selviä? :think
                        Juu eipä sieltä imusarjan irrotuksella mitään nähny pitää jatkaa venakopan ja kannen irrotuksella jos vain pitkien työpäivien päälle tässä jaksaa... Voiko tuo jako olla hypänny vai miksi potkii takasin imupuolelle osaako kukaa sanoo enne räjäytystä? Video ilman imusarjaa: https://www.youtube.com/watch?v=53Ich6Czewo
                        e39 530da -99

                        Comment

                        • vexu524tdic
                          BTCF Member
                          • Jan 2004
                          • 776
                          • Gallia = Kinnula

                          #13
                          Originally posted by Maamu View Post
                          Juu eipä sieltä imusarjan irrotuksella mitään nähny pitää jatkaa venakopan ja kannen irrotuksella jos vain pitkien työpäivien päälle tässä jaksaa... Voiko tuo jako olla hypänny vai miksi potkii takasin imupuolelle osaako kukaa sanoo enne räjäytystä? Video ilman imusarjaa: https://www.youtube.com/watch?v=53Ich6Czewo
                          Otahan venakoppa pois, melkein pakko olla jako sekaisin tai venttiilit auki/mutkalla.
                          e70 X5 3.0sd -08
                          f30 320i xdrive -16
                          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                          e30 316 -88 2,2TIC M10
                          e21 323i -81 ruostekasa...

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            #14
                            Aika napakasti laskee tuhnut pihalle, että, luulis venttiilien menevän aika liki kiinni ainakin, mutta jako ois sitte sekasin... Innolla ja kauhulla täällä odotetaan mitä selviää..
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9158
                              • Oulu

                              #15
                              Koppa vaan irti, niin ollaan mahdollisesti viisaampia. Nokka-akseli poikki?

                              Imusarjan läppien lisäksi myös EGR-venttiilin lautanen voi irrota ja tehdä samanlaista tuhoa. Toisaalta yhden sylinterin ongelma ei oikein selitä tätä keissiä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎