Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530da ei käynnisty? (Vaikuttaa mysteeriseltä)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    #16
    Eiköhän sieltä ole jompikumpi kettinki jostain syystä pompannu. Mikään mahdollinen irtoromu kun tuskin kaikkien 6 sylinterin venttiileitä vääntelee

    Matille voimia, on paskaa tuuria ollu tuon auton kanssa.
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport

    Comment

    • makeclick
      BTCF Member
      • Mar 2005
      • 268
      • Turku

      #17
      Hui :O. Voisko turbo olla menny säpäleiksi ja sirut päässyt kiertämään koneeseen? Ei ainkaa oo paha tarkastaa kun ottaa turbon letkun irti ja koittaa sormilla. Voit kyl ottaa sen venakopanki irti... Laita lisää kuvia ku saat availtuu.
      Harrastepaholainen 335d:
      Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
      Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

      Comment

      • Elevator67
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1338
        • Jyväskylä

        #18
        Sanokaapas mikä mättää m57d30:ssä? Polttoaine syöttö ongelmaa siis, tankinpumppu, siirtopumppu ihan normaaleja toimimaan mutta, aine kulkeutuu jotenkin mystisesti suuttimien paluuletkuille.. Syöttöpumpulle asti kaikki ihan normaalia. Anaki pitäisi. auto ei siis lähde käyntiin
        sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

        Comment

        • |parsakaali|
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 996

          #19
          Originally posted by Elevator67 View Post
          Sanokaapas mikä mättää m57d30:ssä? Polttoaine syöttö ongelmaa siis, tankinpumppu, siirtopumppu ihan normaaleja toimimaan mutta, aine kulkeutuu jotenkin mystisesti suuttimien paluuletkuille.. Syöttöpumpulle asti kaikki ihan normaalia. Anaki pitäisi. auto ei siis lähde käyntiin
          Joku suutin vuotaa niin voimakkaasti paluu puolelle, että ei jaksa lähteä käyntiin.

          Comment

          • Elevator67
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1338
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by |parsakaali| View Post
            Joku suutin vuotaa niin voimakkaasti paluu puolelle, että ei jaksa lähteä käyntiin.
            Ei tullut mainittua että paluu letkua siis väärään suuntaan(suuttimiin päin)
            sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #21
              Paluulinja suodattimen jälkeen (siirtopaine), korkeapainepumpun painesäätimeltä ja suuttimilta ovat kaikki yhteydessä. Eli jos irrotat suuttimien paluulinjan, niin kyllä sieltä tulee polttoainetta "vastavirtaan", kun virrat päällä siirtopumppu toimii. Tämä nyt ei varsinaisesti ole merkki mistään viasta, eikä välttämättä vielä edes tarkoita virtausestettä paluulinjassa tankille päin.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Elevator67
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1338
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Clavurion View Post
                Paluulinja suodattimen jälkeen (siirtopaine), korkeapainepumpun painesäätimeltä ja suuttimilta ovat kaikki yhteydessä. Eli jos irrotat suuttimien paluulinjan, niin kyllä sieltä tulee polttoainetta "vastavirtaan", kun virrat päällä siirtopumppu toimii. Tämä nyt ei varsinaisesti ole merkki mistään viasta, eikä välttämättä vielä edes tarkoita virtausestettä paluulinjassa tankille päin.
                Tämä oli ihan hyvä tieto, kun tuossa ihmettelin koko viikonlopun miksei herää vehkeet henkiin.. Mystinen on vika itselläkin.. Kone pyörii kyllä ihan iloisesti mutta ei käynnisty eikä oikein hörähtelekkään..
                sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Elevator67 View Post
                  Tämä oli ihan hyvä tieto, kun tuossa ihmettelin koko viikonlopun miksei herää vehkeet henkiin.. Mystinen on vika itselläkin.. Kone pyörii kyllä ihan iloisesti mutta ei käynnisty eikä oikein hörähtelekkään..
                  Eihän tuossa vielä ole mitään mystistä. Onko vikakoodeja kurkattu?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Elevator67
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1338
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Eihän tuossa vielä ole mitään mystistä. Onko vikakoodeja kurkattu?
                    Huomiselle päivälle menee koodien pruukkaamimen. Toivottavasti sitten ollaan viisaampia asian suhteen..
                    sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Elevator67 View Post
                      Huomiselle päivälle menee koodien pruukkaamimen. Toivottavasti sitten ollaan viisaampia asian suhteen..
                      Samalla suuttimien paluuvuodon mittaus, jos herjaa matalasta rail-paineesta.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Fastpiksu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2010
                        • 1571
                        • Kajaani-Paltamo

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Koppa vaan irti, niin ollaan mahdollisesti viisaampia. Nokka-akseli poikki?
                        Jos nokka ois poikki, niin eihän se sillon joka sylinterin imuvenoja aukosi.


                        Originally posted by makeclick View Post
                        Hui :O. Voisko turbo olla menny säpäleiksi ja sirut päässyt kiertämään koneeseen? Ei ainkaa oo paha tarkastaa kun ottaa turbon letkun irti ja koittaa sormilla. Voit kyl ottaa sen venakopanki irti... Laita lisää kuvia ku saat availtuu.
                        En ole kyllä vastaavasta kuullut, karsiihan se välijäähdytin ja mutkikas ahtoputkisto jo aikalailla hajonneen turbon hilut. Ja jos vaikka oliskin turbon romut imusarjaan asti päätyneet niin tuskin se kaikkia imuventtiilejä särkisi..

                        Joko on jakopään merkit katottu?
                        Chevrolet Express van
                        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                        E36 325i group F

                        Ex:
                        e34 525i
                        e34 525tds "superturbo"
                        e39 530d M-Sport

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Samalla suuttimien paluuvuodon mittaus, jos herjaa matalasta rail-paineesta.
                          Näin olisi tarkoitus toimia, kunhan ensin käyn nukkumassa.
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • Elevator67
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 1338
                            • Jyväskylä

                            #28
                            mikähän nyt. Polttoaine letkut täysin ilmattomia ja tulopaine valitettavasti vain 3.3b.. Mutta mikähän mättää kun alkaa starttaamaan niin tulopaine laskee melko heti n.2b.
                            sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                            Comment

                            • Maamu
                              Newbiemmer
                              • Oct 2012
                              • 18
                              • ylivieska

                              #29
                              Originally posted by Fastpiksu View Post
                              Jos nokka ois poikki, niin eihän se sillon joka sylinterin imuvenoja aukosi.




                              En ole kyllä vastaavasta kuullut, karsiihan se välijäähdytin ja mutkikas ahtoputkisto jo aikalailla hajonneen turbon hilut. Ja jos vaikka oliskin turbon romut imusarjaan asti päätyneet niin tuskin se kaikkia imuventtiilejä särkisi..

                              Joko on jakopään merkit katottu?
                              Eilen tulostelin autodatasta jo kiristysarvoja ja ketjukuvia ym mutta ajotuksen alapääkuva oli vähä sekava nii tietoa kellää mihi kohtaa vauhtipyörä? Tympiää ku pitää kuulema ne suuttimet irrottaa että saa venakopan irti(?) Nii motivaatio ollu vähä hukassa mutta jos sitä ens vkl jaksas alottaa ja sais kunnon irrotustyökalun lainaan
                              e39 530da -99

                              Comment

                              • deezaye
                                Bimmer Rookie
                                • May 2005
                                • 185
                                • Turenki Rock City

                                #30
                                Originally posted by Maamu View Post
                                Tympiää ku pitää kuulema ne suuttimet irrottaa että saa venakopan irti(?) Nii motivaatio ollu vähä hukassa mutta jos sitä ens vkl jaksas alottaa ja sais kunnon irrotustyökalun lainaan
                                Ei niihin välttämäti mitään sen kummempia erikoistyökaluja tarvii, official BMW-tavalla vaan kokeilee ensiksi, eli Torxilla kääntelee niitä pinnapultteja joihin suuttimen kiinnitysmutterit tulee.. Omastani on kaks kertaa ny irroteltu suuttimet, eikä minkäänlaista ongelmaa ollu.

                                Kannattaa vaihtaa ne pinnapultit uusiin, jos menee poikki tai on muuten huonot, maksoi 40eur marmorilla koko satsi. On sitten mukavempi irrotella ens kerralla
                                E53/M54B30 -04
                                E39/M57D30 -99
                                E34/M30B35 -88
                                E28/M10B18 -85

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎