Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 vuotaa öljyä ja savuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Josse
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 19
    • Porvoo

    e39 vuotaa öljyä ja savuttaa

    Auto on 525d vm -01 ja ajettu 515tkm.
    Ongelmat ilmenivät sen jälkeen, kun oli vedetty kärryä perässä n.100km ongelmitta ja myöhemmin samana päivänä oli tarkoitus lähteä liikenteeseen, mutta kun starttaa auton, lähtee hyvin käyntiin eikä syty vikavaloa, mutta puskee putkesta paksua vaalean harmaata savua ja yltyy vaan, jos nostaa kierroksia. Näyttää vuotavan öljyä myös jostain keulastapäin katsottuna vasemmalta. Yritetty etsiä vuotokohtaa tarkemmin, mutta ei löydetty vielä. Pakoputkeen menee jostain öljyä, kuva selventää:



    Näyttää tihkuvan putken läpi, eikä valu mistään ylempää putken päälle. Missä voisi olla vika?
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Turbo sökö ja päästää öljyä pakokaasujen mukaan ja pakoputken toinen joustopätkä rikki, niin vuoto näkyy ulospäin muutenkin kuin savutuksena.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #3
      Onkos se savu tällästä vai? http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88

      Mietin vaan et vaalea/harmaa savuhan yleensä on jäähdytysnestettä ja sinertävä öljyä, mutta toki kait öljykin voi olla tuollaista harmaata kuin tuossa videossa, jos sopivasti palaa? :think
      Ja toki muutkin oireet viittaa että turbo sitä öljyä falskaa nyt liikaa.

      Meneekös tälläne pahastikin sekasin, jos ottais turbolta ahtoputken irti ja käyttäisi ilman sitä, josko savutus loppuu? :think Tällöin ois helppo paikallistaa vika turboon. Tai voihan sen letkun varmaan irroittaa vaikka imusarjasta heti, siitä helpoin.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Meneekös tälläne pahastikin sekasin, jos ottais turbolta ahtoputken irti ja käyttäisi ilman sitä, josko savutus loppuu? :think Tällöin ois helppo paikallistaa vika turboon. Tai voihan sen letkun varmaan irroittaa vaikka imusarjasta heti, siitä helpoin.
        Eihän tuo poissulje turbovikaa, jos turbo vuotaa öljyä myös suoraan pakopuolelle. Lisäksi tuo tilanne vastaa ahtovuotoa, jolloin MAF:n läpi virtaa reilusti ilmaa, joka ei päädy moottoriin ja siten "yli"ruiskutuksen takia savuttaa mustaa. Eiköhän ole helpoin irrottaa MAF:lta turbolle menevä imuputki ja kokeilla turbon akselin välykset.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Eihän tuo poissulje turbovikaa, jos turbo vuotaa öljyä myös suoraan pakopuolelle.
          Ainii juu.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Josse
            Newbiemmer
            • Sep 2011
            • 19
            • Porvoo

            #6
            Turbo irroitettu autosta ja siinähän se vika on. Schmiedmannilta uusi turbo tarvikeosana 1089,70€ ja alkuperäisenä 1751,34€. Kalliilta kuulostaa.. Saisiko jostain muualta halvemmalla?

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Tuolta uusi Garrett edullisemmin. KLIK

              Niin ja uusi ne pakoputken joustopätkät samalla, kun putki on irti. Tarvikkeena noita joustopaloja saa erikseen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Tuolta uusi Garrett edullisemmin. KLIK

                Niin ja uusi ne pakoputken joustopätkät samalla, kun putki on irti. Tarvikkeena noita joustopaloja saa erikseen.
                Eikös noita joustoja saa ihan orkinaalejakin, jotka on huomattavasti parempia kuin "halvat" tarvikkeet, ja hintaero ei ilmeisesti ole kovin kummonen? nim. Parsakaali taitaa olla näistä joustoista hyvin perillä?
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Eikös noita joustoja saa ihan orkinaalejakin, jotka on huomattavasti parempia kuin "halvat" tarvikkeet, ja hintaero ei ilmeisesti ole kovin kummonen? nim. Parsakaali taitaa olla näistä joustoista hyvin perillä?
                  Orkkiksena saa ainoastaan kattien kanssa, mutta tarvikkeina joustopaloja on toki eri laatuluokissa tarjolla. Kannattaa ottaa sellaiset, joissa on kunnollinen haitariputki sisällä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #10
                    No kuitenkin jotain parempaa satsia saa jostain: :think



                    Ei nuo vissiin sitten ihan orginaalit ole, mut nuo kiinnitykset kuitenkin valmiina?
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • miccou
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 488
                      • Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      No kuitenkin jotain parempaa satsia saa jostain: :think



                      Ei nuo vissiin sitten ihan orginaalit ole, mut nuo kiinnitykset kuitenkin valmiina?
                      Minä tilasin ebaystä pari vuotta sitten tommosen setin ja taisi maksaa silloin 100€. Vaihdettiin paikallaan ja vähän veemäinenhän se oli, mutta nosturi + puukkosaha + hitsaustaitoinen kaveri oli asialla niin hyvin onnistu. Yläpuolelta kanssa vaikeaa hitsata mutta saatiin saumat niin ettei vuoda.

                      Esim. tuossa taitaa olla semmonen sarja:



                      Tuossa linkki ebay hakuun:



                      EDIT: kaivoin nyt vielä sen myyjän niin täältä tilasin:

                      Last edited by miccou; 30-08-2013, 11:17.
                      VW Passat 1.8t -04


                      X1 20Da X-Drive -13
                      E39 530Da Touring -01
                      E39 525iA Touring -01
                      E46 325iA Sedan -01
                      E46 320D Touring -00
                      Audi A3 1.9TDI -01
                      VW Multivan 2.5 TDI -05

                      Comment

                      • Josse
                        Newbiemmer
                        • Sep 2011
                        • 19
                        • Porvoo

                        #12
                        Kiitos vinkeistä!

                        Comment

                        • |parsakaali|
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 996

                          #13
                          Kannattaa selvittää ennen ostoa, että onhan sisällä se kurkkutorvi, eikä vain tuota punosta. Hinta on näillä yleensä siinä satasen korvilla. Noilla halvoilla ei tee mitään (ainakaan kauaa), kuten jo hinnastakin voi jo arvata.

                          Tässä on esim sellainen jonka itse laittaisin (olen myös laittanut juuri tälläisia ) Kuvassa näkyy myös kurkkutorvi sisäpuolella. Kestää huomattavasti pidempään ja hyvällä mielellä voi sanoa, että on korjattu hyvillä osilla ja hintaero on aika minimaalinen. Jos pitää siitä pakokaasun katkusta niin mikäpä siinä



                          Katalysaattorin pois käyttö on niin helppo homma, että ei kannata paikallaan vaihtaa. Turbossa on kaksi 15mm kannalla olevaa mutteria (näistä olen aina samalla aukaissut kierteet tapilla, niin on mukavampi kasailla), jotka tahtovat olla vähän tahmeita pyörimään. Turbon ja koneen välistä kun ottaa sen tukipellin pois (3 pultilla kiinni), niin tulee kivasti lisätilaa siihen irroitukseen. Mikäli kaikki tarvikkeet löytyvät niin vaihtoon menee aikaa n.2-3h.
                          Last edited by |parsakaali|; 30-08-2013, 14:23.

                          Comment

                          • Josse
                            Newbiemmer
                            • Sep 2011
                            • 19
                            • Porvoo

                            #14
                            Katalysaattori on irti ja joustoputkien arvioitu toimitusaika 10.9 Tuolta STK Turbo Technikiltä tilattaessa turbon kokonaishinnaksi tulee 996,54 €. Pay Palilla maksu onnistuu. Pitäisi laittaa summa niiden Pay Pal tilille. On varmaan ihan turvallinen ja luotettava firma? :think

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Josse View Post
                              On varmaan ihan turvallinen ja luotettava firma? :think
                              On, ellei se nyt justiin ole päättänyt heittää ranttaliksi.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎