Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 vuotaa öljyä ja savuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Josse
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 19
    • Porvoo

    #16
    Turbo tuli ja on just semmonen ku pitikin olla. Lisäksi joustoputket tulivat myös. Nyt vain pitäisi löytää aikaa kasaamiselle. Kiitän hyvistä vinkeistä ja neuvoista!

    Comment

    • Josse
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 19
      • Porvoo

      #17
      PERKELE!

      Turbo kiinni ja pakoputken joustoputket kiinni ja paketti kasassa, tarkistettu, että kaikki letkut on kiinni. Auto käyntiin, käy nätisti, eikä vuoda öljyä mistään ja sitä on tarpeeksi koneessa. Pakoputkesta tulee harmaata savua, koska pakoputki on ihan öljyssä sisältä ennestään. Nostan kierroksia paikallaan 2t ja käy vieläkin hyvin ja palautuu joutokäynnille hyvin. Teen tuollalailla parikertaa. Yht.äkkiä kierrokset nousee punarajalle ja rajotinta vasten. Päästän kaasun ja sammutan auton ja otan avaimet virtalukosta. Ei auta, auto on käynnissä kierrokset tapissa. Juoksen hakemaan lenkkiavainta ja/tai katkaisupihtejä, jotta saan akun miinuskaapelin irti. En kerkeä irroittamaan kaapelia, ennenkuin auto sammuu itsestään. Otan silti kaapelin irti vähäksi aikaa ja laitan takaisin. Käännän avaimet 2 asentoon, mittariston valot palavat normaalisti, hehku toimii ja kaikki toimii niinkuin pitää. Koitan startata: auto menee täysin pimeäksi, eikä mikään valo pala/tee mitään mistään. Auto vikatilassa vai miten?? Otan taas miinusnavan irti ja laitan takaisin, taas kaikki toimii niinkuin pitää kunnes kääntää avaimen starttaukselle ja auto "kuolee". Aikaa siitä kun kierrokset nousi tappiin välillä siihen kun auto sammui itsestään kului, ehkä 10-20sek. Hankala sanoa.. :think

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        #18
        Originally posted by Josse View Post
        PERKELE!

        Turbo kiinni ja pakoputken joustoputket kiinni ja paketti kasassa, tarkistettu, että kaikki letkut on kiinni. Auto käyntiin, käy nätisti, eikä vuoda öljyä mistään ja sitä on tarpeeksi koneessa. Pakoputkesta tulee harmaata savua, koska pakoputki on ihan öljyssä sisältä ennestään. Nostan kierroksia paikallaan 2t ja käy vieläkin hyvin ja palautuu joutokäynnille hyvin. Teen tuollalailla parikertaa. Yht.äkkiä kierrokset nousee punarajalle ja rajotinta vasten. Päästän kaasun ja sammutan auton ja otan avaimet virtalukosta. Ei auta, auto on käynnissä kierrokset tapissa. Juoksen hakemaan lenkkiavainta ja/tai katkaisupihtejä, jotta saan akun miinuskaapelin irti. En kerkeä irroittamaan kaapelia, ennenkuin auto sammuu itsestään. Otan silti kaapelin irti vähäksi aikaa ja laitan takaisin. Käännän avaimet 2 asentoon, mittariston valot palavat normaalisti, hehku toimii ja kaikki toimii niinkuin pitää. Koitan startata: auto menee täysin pimeäksi, eikä mikään valo pala/tee mitään mistään. Auto vikatilassa vai miten?? Otan taas miinusnavan irti ja laitan takaisin, taas kaikki toimii niinkuin pitää kunnes kääntää avaimen starttaukselle ja auto "kuolee". Aikaa siitä kun kierrokset nousi tappiin välillä siihen kun auto sammui itsestään kului, ehkä 10-20sek. Hankala sanoa.. :think
        Tuo ryntääminen on saattanut johtua imusarjaan päässeestä öljystä. Kun tämä öljy kulkeutuu palotilaan kone ryntää.

        Tuo käynnistymättömyys taas kuulostaa siltä kuin akkujännitettä ei riittäisi startin pyörittämiseen. Tai esim. rempan jäljiltä joku maakaapeli jäänyt löysälle (moottori <-> kori) tai vastaavaa.

        Tulevaisuutta ajatellen vastaavassa 'pakkosammutus' tilanteessa saattaisi tepsiä parhaiten kun yrittäisi sammuttaa auto isoin pykälä päälle, kytkin ylös ja jarrua. Ellei kyse sitten ole automaattivaihteisesta, sitäpä en osaakaan sanoa miten sit pitäis toimia.
        Last edited by Havis; 10-09-2013, 20:29.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #19
          Automaatin kanssa ei taida auttaa muu kun estää moottorin ilmansaanti. Eli vaikka rätti imuputkeen.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #20
            Juu ei siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin ilmansaannin tukkiminen.
            Luojan kiitos jossei auto kauempaa ehtinyt rynnätä, muuten ois tuhot ollu varmaan mukavat...

            Diesel virittäjillähän on tuohon olemassa oma giljotiininsa, mutta kuka sellaista nyt käyttöautoon...

            laitetaas tähän nyt jos joku vaikkapa haulla löytää tämän ketjun joskus tulevaisuudessa:

            Muistakaas kaikki putsata mahdolliset öljyt pois väljän turbon vaihdon yhteydessä välijäähdyttimestä ja ahtoputkista. Välijäähyyn ne todennäköisesti pääasiassa kertyy, koska on järjestelmän alin komponentti.
            Toinen letkuista irti ja toisesta esim bräkleeniä sisään reilusti mutta järellä ja sitte annetaan haihtua. Paineilmaa voi käyttää kaverina.
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • Josse
              Newbiemmer
              • Sep 2011
              • 19
              • Porvoo

              #21
              Kirjoitellaan taas "edistymistä".

              Auto starttaa kaapeleilla, mutta ei lähde käyntiin. Tankin pumppu surisee ja rele naksuu. Luen vikakoodit kunhan testeri tulee. Täydellä akulla kestää n.5 pitkää sahauskertaa ja akku tyhjä. Kokeiltu myös toisella akulla, sama juttu. Akku myös tyhjenee itsetään. Mistähän voisi purkautua..?

              Comment

              • Josse
                Newbiemmer
                • Sep 2011
                • 19
                • Porvoo

                #22
                Edessä olisi joko uuden auton osto ja jättää tuo varaosa-autoksi tai vaihta kone nykyiseen. Missä hinnoissa liikkuu n. 200-300tkm ajettu dieselmoottori? Itsellä ei tiloja vaihtaa sitä, joten missä kannattaisi vaihtaa se kone, jos siihen vaihtoehtoon päädyn?

                Comment

                • Peksa
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 29

                  #23
                  Kun oma 530d teki "hullut" sulivat kaikkien suuttimien päät. Inpa ei antannut mitään vikakoodia, eikä kannu testissä näkynnyt poikkeavaa.

                  Suuttimen irroituksella vika ilmeni. Myös kaikki hehkut olivat sulanneet.

                  ps. oma motti teki hullut kun reili pumpun stefa petti ja öljytila täyttyi dieselistä.
                  Last edited by Peksa; 21-10-2013, 19:10.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎