Morjes! Onko kukaan tehny 530d e39 bemariin moottoriremonttia? Itsellä vuotaa männät ohi vähän niin onko ihan hullua lähteä rengastamaan mäntiä uudestaan? Saako näissä männät ulos alakautta moottoripaikallaan? Mitä muuta suosittelette remontin yhteydessä tehtävän? Autolla ajettu vajaa 500tkm. Vaihtoehtona ei ole kiertoon pistäminen. Kertokaa kokemuksianne moottori remonteista, jos olette niitä tehneet tähän autoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530D e39 moottoriremontti
Collapse
X
-
Tuossa vaiheessa vaihtokone tulee monesti kokonaisuutena edullisemmaksi, kuin risan korjaaminen isolla rahalla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Ei muuta kuin toista mosaa keulille. Tämän vaihtokin käy nopeammin, kuin moottoriremontin teko.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Von Hussell View PostMorjes! Onko kukaan tehny 530d e39 bemariin moottoriremonttia? Itsellä vuotaa männät ohi vähän niin onko ihan hullua lähteä rengastamaan mäntiä uudestaan? Saako näissä männät ulos alakautta moottoripaikallaan? Mitä muuta suosittelette remontin yhteydessä tehtävän? Autolla ajettu vajaa 500tkm. Vaihtoehtona ei ole kiertoon pistäminen. Kertokaa kokemuksianne moottori remonteista, jos olette niitä tehneet tähän autoon.E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
-
Onpa tullut vaihdettua yksi mäntä omaan kulkineeseen ja kyllä siinä tekemistä piisaa.
Jos moottori on paikoillaan, täytyy moottori nostaa riipuksiin ja etuakselipalkki pudottaa alas jotta saa öljypohjan pois.
Kolme päivää meni rauhallisesti tehtynä ensikertalaiselta (m57).
Yksi pahimpia ongelmia saattaa olla suuttimien irroitus, ne on pakko saada pois jotta koneen saa purettua. Mulla ne lähti suht helposti.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
MakeJ, http://www.youtube.com/watch?v=RqLfgIukXUc tekee tuota vähän pahemmin ja tuntuu, että kaikki voima ei ole tallella, tosin tehon hukka voi johtua monesta muusta mutta ei tuossa pitäisi olla muuta vikaa. öljyä syö tosivähän mutta nykyisestä tilanteesta vaikea sanoa, kun öljysuodattimen jalan alta alkanut vuotamaan öljyä. Moottorin vaihto kyllä onnistuu ja todennäköisesti parempikin vaihtoehto tietojen ja taitojen perusteella. Millaista hintaa kantsii lähteä vaihtokoneesta maksamaan? Saksasta varmaan saisi edullisesti suomeen verrattuna?
Comment
-
-
Originally posted by Von Hussell View PostMakeJ, http://www.youtube.com/watch?v=RqLfgIukXUc tekee tuota vähän pahemmin ja tuntuu, että kaikki voima ei ole tallella, tosin tehon hukka voi johtua monesta muusta mutta ei tuossa pitäisi olla muuta vikaa. öljyä syö tosivähän mutta nykyisestä tilanteesta vaikea sanoa, kun öljysuodattimen jalan alta alkanut vuotamaan öljyä. Moottorin vaihto kyllä onnistuu ja todennäköisesti parempikin vaihtoehto tietojen ja taitojen perusteella. Millaista hintaa kantsii lähteä vaihtokoneesta maksamaan? Saksasta varmaan saisi edullisesti suomeen verrattuna?
Auto johon vaihdoin männän (ilmeisesti kolarivauriossa mennyt kannentiiviste aiheutti) on ajettu nyt 565tkm eikä sekään ollut avatessa kulunut juuri nimeksikään, mielestäni perusmoottorilla ajelee sen miljoonan helposti kunhan viitsii huoltaa joskus.
Suodatinjalan alla on kumitiivisteet jotka olen myös vaihtanut omaani.
Ensimmäisenä piuhaan kiinni ja ilmamassamittari syyniin, seuraavaksi jos tehoja puuttuu nimenomaan alhaalta > ahtimen sähkö/alipaineohjattujen johdinsiipien toiminnan tarkastus.
Kun auto käy tyhjäkäyntiä ovat siivet auki, kun kaasua painaa käyvät siivet kiinni. Tämä on tarkistettavissa helposti.
Yleensä alipaineletkut ovat hapertuneet ja siivet ovat kokoajan auki.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Mikäli tarvetta vikakoodinluvulle, niin ei kannata lähteä kauaksi kyselemään.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Von Hussell View PostMorjes! Onko kukaan tehny 530d e39 bemariin moottoriremonttia? Itsellä vuotaa männät ohi vähän niin onko ihan hullua lähteä rengastamaan mäntiä uudestaan? Saako näissä männät ulos alakautta moottoripaikallaan? Mitä muuta suosittelette remontin yhteydessä tehtävän? Autolla ajettu vajaa 500tkm. Vaihtoehtona ei ole kiertoon pistäminen. Kertokaa kokemuksianne moottori remonteista, jos olette niitä tehneet tähän autoon.
Eli se ei missään tapauksessa ole kustannustehokasta, eikä kuitenkaan edes riskitöntä täydellisen onnistumisen suhteen.
Taatusti kunnossa olevia vaihtokoneita kuitenkin löytyy nykyisin 500-1000€ haarukkaan, joten jos oikeasti koneessa itsessään on vikaa(mitä vähän epäilen), niin uutta vanhaa pataa keulalle.
Comment
-
-
Ulkopuolella toki, mutta tuuppaa koneeseen huurut.
Ei tuo mitenkään kummallista huurua ole koneessa jossa ei ole huohotuksessa imua. Kyllä se koneremontti tai vaihto on viimeinen mitä tuolle nyt kannattaa tehdä, aika hätäinen johtopäätös noilla oireilla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
juu ei mielellään koneremonttia.. Eräs henkilö kovasti väitti että männät vuotaa ja ei voi olla alipainepumppu, no ilmeisesti voi olla. En ite tästä kyseisestä moottorista niin tiedä. Imuvuodot mahdollisia kyllä kun turbokaan ei tunnu heräävän pienillä kierroksilla, eli imuvuotojen takia turbonsiivet on aina auki? Välillä tuntuu todella laiskalta ja välillä pirteemmältä mikä taas kertoo siittä että itte moottorissa tuskin mitään vikaa on vaan tyyliin just turbo ongelmissa.
Comment
-
Comment