Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D e39 moottoriremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Von Hussell
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 17
    • jyväskylä

    530D e39 moottoriremontti

    Morjes! Onko kukaan tehny 530d e39 bemariin moottoriremonttia? Itsellä vuotaa männät ohi vähän niin onko ihan hullua lähteä rengastamaan mäntiä uudestaan? Saako näissä männät ulos alakautta moottoripaikallaan? Mitä muuta suosittelette remontin yhteydessä tehtävän? Autolla ajettu vajaa 500tkm. Vaihtoehtona ei ole kiertoon pistäminen. Kertokaa kokemuksianne moottori remonteista, jos olette niitä tehneet tähän autoon.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Tuossa vaiheessa vaihtokone tulee monesti kokonaisuutena edullisemmaksi, kuin risan korjaaminen isolla rahalla.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Ei tule alakautta
      Eiköhän noilla kilometreillä ole järkevintä hankkia vaihtokone...
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #4
        Ei muuta kuin toista mosaa keulille. Tämän vaihtokin käy nopeammin, kuin moottoriremontin teko.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • MakeJ
          BTCF Member
          • Jun 2005
          • 323
          • Hml

          #5
          Originally posted by Von Hussell View Post
          Morjes! Onko kukaan tehny 530d e39 bemariin moottoriremonttia? Itsellä vuotaa männät ohi vähän niin onko ihan hullua lähteä rengastamaan mäntiä uudestaan? Saako näissä männät ulos alakautta moottoripaikallaan? Mitä muuta suosittelette remontin yhteydessä tehtävän? Autolla ajettu vajaa 500tkm. Vaihtoehtona ei ole kiertoon pistäminen. Kertokaa kokemuksianne moottori remonteista, jos olette niitä tehneet tähän autoon.
          Miten todettu, että vuotaa ohi? Polttaako öljyä? Itsellä 511tkm mittarissa ja kone käy vielä hienosti. Vaihtokonehan tuossa kohtaa on taloudellisin vaihtoehto, mutta voihan sitä aina harrastaa
          E60 535dA LCI -07 M-sport
          E39 530dAT -99 "M-sport"

          Comment

          • vexu524tdic
            BTCF Member
            • Jan 2004
            • 776
            • Gallia = Kinnula

            #6
            Onpa tullut vaihdettua yksi mäntä omaan kulkineeseen ja kyllä siinä tekemistä piisaa.

            Jos moottori on paikoillaan, täytyy moottori nostaa riipuksiin ja etuakselipalkki pudottaa alas jotta saa öljypohjan pois.

            Kolme päivää meni rauhallisesti tehtynä ensikertalaiselta (m57).

            Yksi pahimpia ongelmia saattaa olla suuttimien irroitus, ne on pakko saada pois jotta koneen saa purettua. Mulla ne lähti suht helposti.
            e70 X5 3.0sd -08
            f30 320i xdrive -16
            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
            e30 316 -88 2,2TIC M10
            e21 323i -81 ruostekasa...

            Comment

            • Von Hussell
              Newbiemmer
              • Aug 2013
              • 17
              • jyväskylä

              #7
              MakeJ, http://www.youtube.com/watch?v=RqLfgIukXUc tekee tuota vähän pahemmin ja tuntuu, että kaikki voima ei ole tallella, tosin tehon hukka voi johtua monesta muusta mutta ei tuossa pitäisi olla muuta vikaa. öljyä syö tosivähän mutta nykyisestä tilanteesta vaikea sanoa, kun öljysuodattimen jalan alta alkanut vuotamaan öljyä. Moottorin vaihto kyllä onnistuu ja todennäköisesti parempikin vaihtoehto tietojen ja taitojen perusteella. Millaista hintaa kantsii lähteä vaihtokoneesta maksamaan? Saksasta varmaan saisi edullisesti suomeen verrattuna?

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 776
                • Gallia = Kinnula

                #8
                Originally posted by Von Hussell View Post
                MakeJ, http://www.youtube.com/watch?v=RqLfgIukXUc tekee tuota vähän pahemmin ja tuntuu, että kaikki voima ei ole tallella, tosin tehon hukka voi johtua monesta muusta mutta ei tuossa pitäisi olla muuta vikaa. öljyä syö tosivähän mutta nykyisestä tilanteesta vaikea sanoa, kun öljysuodattimen jalan alta alkanut vuotamaan öljyä. Moottorin vaihto kyllä onnistuu ja todennäköisesti parempikin vaihtoehto tietojen ja taitojen perusteella. Millaista hintaa kantsii lähteä vaihtokoneesta maksamaan? Saksasta varmaan saisi edullisesti suomeen verrattuna?
                Tehon puute tulee varmasti jostain muualta, minusta videon mukainen huohotus on suht normaalia ja tulee osittain alipainepumpusta, höyry lisääntyy mitä enempi on alipainevuotoja.

                Auto johon vaihdoin männän (ilmeisesti kolarivauriossa mennyt kannentiiviste aiheutti) on ajettu nyt 565tkm eikä sekään ollut avatessa kulunut juuri nimeksikään, mielestäni perusmoottorilla ajelee sen miljoonan helposti kunhan viitsii huoltaa joskus.

                Suodatinjalan alla on kumitiivisteet jotka olen myös vaihtanut omaani.

                Ensimmäisenä piuhaan kiinni ja ilmamassamittari syyniin, seuraavaksi jos tehoja puuttuu nimenomaan alhaalta > ahtimen sähkö/alipaineohjattujen johdinsiipien toiminnan tarkastus.

                Kun auto käy tyhjäkäyntiä ovat siivet auki, kun kaasua painaa käyvät siivet kiinni. Tämä on tarkistettavissa helposti.

                Yleensä alipaineletkut ovat hapertuneet ja siivet ovat kokoajan auki.
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Mikäli tarvetta vikakoodinluvulle, niin ei kannata lähteä kauaksi kyselemään.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Von Hussell View Post
                    Morjes! Onko kukaan tehny 530d e39 bemariin moottoriremonttia? Itsellä vuotaa männät ohi vähän niin onko ihan hullua lähteä rengastamaan mäntiä uudestaan? Saako näissä männät ulos alakautta moottoripaikallaan? Mitä muuta suosittelette remontin yhteydessä tehtävän? Autolla ajettu vajaa 500tkm. Vaihtoehtona ei ole kiertoon pistäminen. Kertokaa kokemuksianne moottori remonteista, jos olette niitä tehneet tähän autoon.
                    Voit joka tapauksessa unohtaa tuon "koneremontin" teon tämä ajosuoritteen vanhaan e39:iin.
                    Eli se ei missään tapauksessa ole kustannustehokasta, eikä kuitenkaan edes riskitöntä täydellisen onnistumisen suhteen.
                    Taatusti kunnossa olevia vaihtokoneita kuitenkin löytyy nykyisin 500-1000€ haarukkaan, joten jos oikeasti koneessa itsessään on vikaa(mitä vähän epäilen), niin uutta vanhaa pataa keulalle.

                    Comment

                    • Von Hussell
                      Newbiemmer
                      • Aug 2013
                      • 17
                      • jyväskylä

                      #11
                      vexu524tdic, tässä koneessa alipainepumppu on moottorin ulkopuolella eli höyry ei voi tulla sieltä. Ehjä moottori ei mielestäni höyryä ollenkaan.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Ulkopuolella toki, mutta tuuppaa koneeseen huurut.

                        Ei tuo mitenkään kummallista huurua ole koneessa jossa ei ole huohotuksessa imua. Kyllä se koneremontti tai vaihto on viimeinen mitä tuolle nyt kannattaa tehdä, aika hätäinen johtopäätös noilla oireilla.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Von Hussell
                          Newbiemmer
                          • Aug 2013
                          • 17
                          • jyväskylä

                          #13
                          juu ei mielellään koneremonttia.. Eräs henkilö kovasti väitti että männät vuotaa ja ei voi olla alipainepumppu, no ilmeisesti voi olla. En ite tästä kyseisestä moottorista niin tiedä. Imuvuodot mahdollisia kyllä kun turbokaan ei tunnu heräävän pienillä kierroksilla, eli imuvuotojen takia turbonsiivet on aina auki? Välillä tuntuu todella laiskalta ja välillä pirteemmältä mikä taas kertoo siittä että itte moottorissa tuskin mitään vikaa on vaan tyyliin just turbo ongelmissa.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎