Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puhallin lopetti toimintansa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #16
    Originally posted by Jookuj View Post
    Kävin äsken autolla ajamassa. Puhallin puhaltaa hyvin pienellä teholla lämmintä ilmaa jos lämpötilan laittaa vaikka 25asteeseen. Eli kyllä se rikki on. Ei vaikuta vaikka säätää puhallus tehoa..
    Omassa autossa entinen puhallin teki vielä ihan lopussa pienen lehmän henkäyksen, jonka jälkeen puhalsi kamalat käryt hyttiin. Sen jälkeen ei tullut yhtään ilmaa. Joko olet uuden puhaltimen saanut?
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • kalevik
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 957
      • Salo

      #17
      Piti sitten oikein tarkkailla omastakin lämppärin puhallinta, ja totta kai se pysähtyi kesken kaiken.

      Ei vaikuttanut mikään säätö, sen sijaan lähti toimimaan kun auton käynnisti uudelleen. Tämä siis noin tunnin parkin jälkeen.

      Katselin Night-Windin linkeistä videot, niissä irroitettin radio (siis se koko hässäkkä).

      Sen sijaan tässä näyttäisi radio jätetyn paikalleen:



      Mites tuo nyt oikein sitten on, pitääkö radio irroittaa vaiko ei?

      Voipa se vika toki olla siilissäkin, kunhan nyt alustavasti suunnittelen mitä teen.
      E61 525i, Suzuki VS1400
      Exät: Jaana, Susanna, Maija

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1836
        • Kotona/Poissa

        #18
        Originally posted by kalevik View Post
        Piti sitten oikein tarkkailla omastakin lämppärin puhallinta, ja totta kai se pysähtyi kesken kaiken.

        Ei vaikuttanut mikään säätö, sen sijaan lähti toimimaan kun auton käynnisti uudelleen. Tämä siis noin tunnin parkin jälkeen.

        Katselin Night-Windin linkeistä videot, niissä irroitettin radio (siis se koko hässäkkä).

        Sen sijaan tässä näyttäisi radio jätetyn paikalleen:



        Mites tuo nyt oikein sitten on, pitääkö radio irroittaa vaiko ei?

        Voipa se vika toki olla siilissäkin, kunhan nyt alustavasti suunnittelen mitä teen.
        Mikäli siilin ikä ei ole tiedossa, niin yksinkertaisin ja kohtuullisen edullinen koe olisi uusia se ja katsoa tilanne uudestaan sen jälkeen.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          #19
          Originally posted by kalevik View Post
          Mites tuo nyt oikein sitten on, pitääkö radio irroittaa vaiko ei?
          Muistaakseni ei pakollinen, mutta itse irroitin keskeltä kaikki. Jotenkin onnistui luonnikkaammin myös muiden osien irrottaminen, eikä ole paha homma.
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 957
            • Salo

            #20
            Originally posted by Havis View Post
            Mikäli siilin ikä ei ole tiedossa, niin yksinkertaisin ja kohtuullisen edullinen koe olisi uusia se ja katsoa tilanne uudestaan sen jälkeen.
            Hmm----:think

            Siilin hinta noin 60 €, puhaltimen noin 120 €, joten olisi kyllä houkutteleva vaihtoehto kokeilla.

            Toisaalta kun noita on kumpiakin hajonnut (moottori/siili), taitaa olla parempi vaihtaa suorilta molemmat, eikä miettiä turhia.
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14439
              • Oulu

              #21
              Ei ole edes monenkaan tunnin homma vaihtaa tuo puhallin. E38 ja E39 tehneenä, ei sitä turhaan kannata jännittää.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1836
                • Kotona/Poissa

                #22
                Originally posted by zener View Post
                Ei ole edes monenkaan tunnin homma vaihtaa tuo puhallin. E38 ja E39 tehneenä, ei sitä turhaan kannata jännittää.
                Varmaankin edellyttää, että homman on jo tehnyt ja opetteluun ei tartte käyttää paukkuja. Ensikertalaiselle ei saata sujua ihan noin suit sait. Kun taas siili vaihtuu vaikka yks kätiseltä sokealta reetalta vartissa.

                Mutta ohjeita löytyy ja ajan käyttöön on vaan varauduttava.
                Last edited by Havis; 05-11-2013, 07:30.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14439
                  • Oulu

                  #23
                  Ensikertaa minäkin tuohon omaan autoon tein ja alle 2h meni.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Mad_Mike
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 177
                    • Oulun seutu

                    #24
                    Mistä moottori?

                    Moro. Mistä ootte ostaneet puhaltimen moottorin? Nyt meni paikalleen tarvikepuhallin ja tärrää koelauta niin perkeleesti, että vahtoon menee. Tarvike oli 105€. Wetterin OEM 262€ turhan suolanen hinta. Merteil tarjoaa Behr/Hella merkkistä onko kokemusta toimiiko tuo?

                    Edit: Behr/Hella toimii!!!
                    Last edited by Mad_Mike; 01-02-2015, 12:06.
                    530XD LCI M-Sport

                    ex E39 530iA M-Sport
                    ex E39 530dAT

                    Comment

                    • O.K.
                      Moderator
                      • Nov 2003
                      • 4854
                      • Espoo

                      #25
                      Minulla meni 3h E39:iin TIS:stä printatuilla ohjeilla. Pääasiassa vain ruuvailua ja sähköliittimien irrottelua/kiinnittelyä oikeassa järjestyksessä. Helpompi ja siistimpi homma kuin moni moottoritilan tai alustan puolella tehtävä työ...
                      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                      E34 525i

                      Comment

                      • Eihdee
                        Newbiemmer
                        • Aug 2011
                        • 15
                        • Orimattila

                        #26
                        Täälläkin e39:n manuaali ilmastoinni puhallin sökönä

                        Terve,


                        Puhallin reistaillut hetken aikaa. Puhaltanut jonkin aikaaheikolla teholla. Pari päivää toimi täydellä teholla, kunnes tänään sippasi sitten kokonaan. Auton kun käynnistää niin toimii 10 sekunttia ja simahtaa kokonaan. Eli onko puhaltimen moottori sökönä? En ihan ymmärtänyt mikä tämä "siili" on. Ilmeisesti joku etuvastus.

                        Itsellä manuaali ilmastoini 530d 2002 vm.
                        Luettuani ketjuja puhaltimista niin oma diaknoosi olisi että moottori sökö? Pitääkö paikkansa?


                        Suuret kiitokset mikäli löytyisi vastauksia kysymyksiin.
                        Last edited by Eihdee; 15-12-2019, 22:54.

                        Comment

                        • -Markus-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1463
                          • Ihan Savossa

                          #27
                          Originally posted by Eihdee View Post
                          Terve,


                          Puhallin reistaillut hetken aikaa. Puhaltanut jonkin aikaaheikolla teholla. Pari päivää toimi täydellä teholla, kunnes tänään sippasi sitten kokonaan. Auton kun käynnistää niin toimii 10 sekunttia ja simahtaa kokonaan. Eli onko puhaltimen moottori sökönä? En ihan ymmärtänyt mikä tämä "siili" on. Ilmeisesti joku etuvastus.

                          Itsellä manuaali ilmastoini 530d 2002 vm.
                          Luettuani ketjuja puhaltimista niin oma diaknoosi olisi että moottori sökö? Pitääkö paikkansa?


                          Suuret kiitokset mikäli löytyisi vastauksia kysymyksiin.
                          Ehkä tässä tapauksessa vaihtaisin siilin ensin.

                          Ford Mondeo Mk3 STW
                          VW E-Golf 2015
                          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                          Comment

                          • Eihdee
                            Newbiemmer
                            • Aug 2011
                            • 15
                            • Orimattila

                            #28
                            Kiitos infosta. Tilasin virosta puhaltimen ja haen mätänetistä siilin. Vaihdan siilin ensin ja sitten jos toimii niin jollekkin siinä puhallin

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1422

                              #29
                              Täällä on nyt kaksi kertaa parin vuoden aikana puhallin mykistynyt kokonaan kuumimman kesän aikana. Molemmilla kerroilla korjaukseksi on riittänyt siilin irrotus ja takaisin laitto. Tai turha sitä siiliä lienee irrottaa, pelkkä liittimen irrotus riittänee. Mutta vähän ihmetyttää mikä tuon tekee, korroosiota liitinpinnoilla? CRC:tä liittimiin ensi kerralla?
                              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                              Ioniq5 AWD -22
                              Leaf 40kwh -18

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎