Originally posted by -VilleV-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
528 Ei lämmintä tyhjäkäynnillä?
Collapse
X
-
Originally posted by -VilleV- View PostJoo yleensä oon ilmannu pullon kanssa ja hyvin on pelannu. On kiertovesipumppu mutta on jumissa (taas) viime talvena sain toimimaan sen "taukolämppärin" mutta nyt puhaltaa kylmää kun lyö päälle ja lähtee kaupassa käymään. Viimeksi autto kun koitti naputella esim. rukarin päällä sitä.
E: kirjoitus virheitä.Last edited by janke; 17-01-2014, 17:27.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostSe kiertovesipumppu auttaa kyllä tuohon paikallaan lämmittämiseen kovasti. Kannattaa purkaa vesiventtiilit ja se pumppu ja puhdistella huolella sisuskalut. Oletko vesipumpun tarkistanut, ettei ole siipiä haljennut?
E: kirjoitus virheitä.
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostYritin eilen myös ilmata, mutta en saanut termaria aukeamaan 2-tunnin ilmaus sessiossa!? Minulla on 92´C termari ja lämpötila seilasi tuossa 90-92´C kieppeillä, mutta ei onnistunut. Talli missä yritin ilmata oli +10´ mutta ei vaan lämmöt nousseet tarpeeksi!?
Kysymys kuuluu, että vaikuttaako uudet öljyt vähentäen kitkaa noin paljon vai edellisessä öljynvaihdossa laitetut RVS-mömmöt että ei tosiaankaan saa esim 95-asteista tulemaan?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
no eikös se termari silloin juurikin toimi oikein jos lämmöt pysyy siinä 92 ja vähän alle? Eli kyllähän se termari päästää silloin nestettä läpi? Ja siellä termarikotelossahan on ohivirtausreikä josta nestettä virtaa kokoajan hieman myös poistopuolelle? Ei ole kyllä ikinä tarvinnut pullolla ilmailla kun vaan tekee täytön niinkuin tehtaan ohje neuvoo. Minun mielipide on se että jos ei ilmaannu järjestelmä niin tyhjennys ja uudelleen täyttö. Jos sulla oli siellä se lämpöakku niin ilmausproseduuri taisi poiketa hieman normaalista?
Comment
-
-
Originally posted by Tome View Postno eikös se termari silloin juurikin toimi oikein jos lämmöt pysyy siinä 92 ja vähän alle? Eli kyllähän se termari päästää silloin nestettä läpi? Ja siellä termarikotelossahan on ohivirtausreikä josta nestettä virtaa kokoajan hieman myös poistopuolelle? Ei ole kyllä ikinä tarvinnut pullolla ilmailla kun vaan tekee täytön niinkuin tehtaan ohje neuvoo. Minun mielipide on se että jos ei ilmaannu järjestelmä niin tyhjennys ja uudelleen täyttö. Jos sulla oli siellä se lämpöakku niin ilmausproseduuri taisi poiketa hieman normaalista?Jos joku löytää, niin olisin kiitollinen
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Perhanan perhana, itellä meni reilu pari litraa nestettä lisää järjestelmään. Osaako kukaan neuvoa mistä kannattais vuotoa lähtä ettimään? Taskulampun kanssa tutkailin konehuonetta enkä nähny silmällä, että mistän tiputtaisi. Pohjalevyn päällä oli nestettä, mutta ne tuli ilmauskuuvin reiästä kun lisäilin.
Kansiremontti on tehty korjaamolla noin 10 tkm sitten ja vesipumppu sekä termostaatti on vaihdettu 20-30 tkm sitten kun viimeksi vuoti vesipumpulta nestettä. En ihan usko, että noin äkkiä hajois uudestaan :think
Comment
-
-
Originally posted by -VilleV- View PostPerhanan perhana, itellä meni reilu pari litraa nestettä lisää järjestelmään. Osaako kukaan neuvoa mistä kannattais vuotoa lähtä ettimään? Taskulampun kanssa tutkailin konehuonetta enkä nähny silmällä, että mistän tiputtaisi. Pohjalevyn päällä oli nestettä, mutta ne tuli ilmauskuuvin reiästä kun lisäilin.
Kansiremontti on tehty korjaamolla noin 10 tkm sitten ja vesipumppu sekä termostaatti on vaihdettu 20-30 tkm sitten kun viimeksi vuoti vesipumpulta nestettä. En ihan usko, että noin äkkiä hajois uudestaan :think
Ihan alkuun vois tsekata letkukiristimien kiinnityket. Vai oliko tuossa sulla jo ne pikaklipsukiinnitykset? Jos on, niin niihin kai saa uusittua ne O-rengastiivisteet tarvittaessa.
Mikäli letkut näyttää märiltä ympäriinsä, ne kannattaa pyyhkiä kuivaks ja seurata mistä kastuu ekaksi. Tuo viskon ropeli kun hämää kun sen ilmavirta lennättää sitä nestettä vähän mihin sattuu."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Lainataan vähän topikkia, vaikka kyse on oikeastaan ihan päinvastaisesta asiasta.
Potilas on E39 528i 10/96 orkkis Webastolla (jos sillä nyt mitään väliä tässä on). Kaikki toimii hienosti ja auto lämpeää nopeasti kelillä kuin kelillä, mutta ongelma on se, että kun lähtee liikkeelle niin tietyn ajan kuluttua (esim. 50km ajon jälkeen) alkaa kabiiniin tulla viileämpää ilmaa. Tämä siis riippumatta siitä onko säädöt automaatilla vai käsin pakotettuna ja riippumatta siitä mikä tavoitelämpötila säätimissä on. Kun pysähtyy hakemaan Essolta kupin kahvia ja jatkaa matkaa, niin aluksi lämpöä riittää hienosti kunnes on taas ajettu se 50km jolloin alkaa viiletä.
Asia korostuu tietysti näillä reiluilla pakkaskeleillä, mutta sama tilanne on myös jo syksyn puolella vaikkei pakkasta olekaan.
EDIT: Apua ongelmaan saa kun painaa tuulilasin huurteenpoisto -nappia. Sen myötä tulee lämpimämpää ilmaa kabiiniin.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostLainataan vähän topikkia, vaikka kyse on oikeastaan ihan päinvastaisesta asiasta.
Potilas on E39 528i 10/96 orkkis Webastolla (jos sillä nyt mitään väliä tässä on). Kaikki toimii hienosti ja auto lämpeää nopeasti kelillä kuin kelillä, mutta ongelma on se, että kun lähtee liikkeelle niin tietyn ajan kuluttua (esim. 50km ajon jälkeen) alkaa kabiiniin tulla viileämpää ilmaa. Tämä siis riippumatta siitä onko säädöt automaatilla vai käsin pakotettuna ja riippumatta siitä mikä tavoitelämpötila säätimissä on. Kun pysähtyy hakemaan Essolta kupin kahvia ja jatkaa matkaa, niin aluksi lämpöä riittää hienosti kunnes on taas ajettu se 50km jolloin alkaa viiletä.
Asia korostuu tietysti näillä reiluilla pakkaskeleillä, mutta sama tilanne on myös jo syksyn puolella vaikkei pakkasta olekaan.
EDIT: Apua ongelmaan saa kun painaa tuulilasin huurteenpoisto -nappia. Sen myötä tulee lämpimämpää ilmaa kabiiniin.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment