523i -97 melkein kaikki tehot poissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmuisti
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 24
    • nummi-pusula

    #16
    Originally posted by kaol View Post
    Sellaiset tuli mieleen, että onko kaasuvaijeri ja sen kuori kunnolla kiinni kaasuläpällä? Entä onko luistoneston läppä ennen kaasuläppää auki? Tuosta jälkimmäisestä pitäisi kylläkin jäädä vikakoodi, jos olisi jumiutunut esimerkiksi rispaantuneen vaijerin vuoksi.

    pitää tarkastaa... Kuhan nuo vesisateet vähän loppuu, ettei tarvii sadevehkeet päällä olla pellin alla
    e39 525tds ~200hv\+400nm -98
    e30 318i m40 turbo -89 ex
    e39 523iA -97
    e34 535i -88 ex
    e36 325i -92 ex
    e30 318 -87 ex
    e34 518i turbo -89 ex


    sigpic

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Moneenko M52 moottoriin olet törmännyt,jossa on huonot puristukset?Siis kuten kysyjän autossa,jossa moottori muuten kuitenkin toimii "normaalisti".Ihan vaan mielenkiinnosta kysäisen.

      Kysyjälle: Laittelitko jotain "Motonet-antureita" moottoriin,vai OEM?Miten katti tsekattu?Eihän vaan sisuskalut ole irronneet ja tukinneet vaimentimen.
      Taitaapa ne yhteen käteen mahtua. Yksi oli aika raakasti viritelty ja toinen meni tuhannen päreiksi, kun sällillä oli tullut pykällysvirhe ja mennytkin vitosen sijasta kolmonen tupaan
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • bemmuisti
        Newbiemmer
        • Mar 2013
        • 24
        • nummi-pusula

        #18
        työt\testit nyt lyykkääntyy jokusen päivän..
        tuli hommattua tuommonen e34 535i jossa kytkin ihan loppu... Vanha on jo pois ja uus kytkin tilalle parin päivän sisään..
        e39 525tds ~200hv\+400nm -98
        e30 318i m40 turbo -89 ex
        e39 523iA -97
        e34 535i -88 ex
        e36 325i -92 ex
        e30 318 -87 ex
        e34 518i turbo -89 ex


        sigpic

        Comment

        • Suomalaine
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 45
          • Savonlinna

          #19
          Mulla häviää kaikki tehot kun lykkää päälle kampiakselin asentotunnistin vian. Itellä se tekee siten että välillä nykäsee ajossa ja ei kulje sen jälkee mihinkää kaasu pohjassa. Auton uudelleen käynnistämällä aika monesti vika lähtee pois, joskus sitte joutuu käynnistelee useemmin että lähtee vika pois. Huomaa käynnistäessä siten että joutuu normaalia pitempään starttaamaan (3-5sekuntia) ja kun tärähtää tulille niin kuulostaa aika vaivalloiselta ja röpöttää. Ajossa huomaa siten että kuormaa kun on enemmän ja painaa kaasun pohjaan alakierroksilla niin käy nykimään.

          Vika kun ei oo päällä niin auto lähtee normaalisti käyntiin. Eli ei tarvi ku käyttää starttiasennossa ni jyrähtää heti tulille.

          Vian myös huomaa ilman kuormaa siten että tyhjäkäynnillä iskee lapun lattiaan niin ottaa vaivalloisesti kierrosta. Kertapainasulla jaksaa ottaa ehkä 2500rpm.. normaalisti kun painasee ilman vikoja niin ottaa jonnekkin 4000rpm kierrokset..

          En tiiä onko apua mut tämmöstä vikaa täällä. Toivottavasti auttaa
          - E39 523i -96

          Comment

          • bemmuisti
            Newbiemmer
            • Mar 2013
            • 24
            • nummi-pusula

            #20
            Originally posted by Suomalaine View Post
            Mulla häviää kaikki tehot kun lykkää päälle kampiakselin asentotunnistin vian. Itellä se tekee siten että välillä nykäsee ajossa ja ei kulje sen jälkee mihinkää kaasu pohjassa. Auton uudelleen käynnistämällä aika monesti vika lähtee pois, joskus sitte joutuu käynnistelee useemmin että lähtee vika pois. Huomaa käynnistäessä siten että joutuu normaalia pitempään starttaamaan (3-5sekuntia) ja kun tärähtää tulille niin kuulostaa aika vaivalloiselta ja röpöttää. Ajossa huomaa siten että kuormaa kun on enemmän ja painaa kaasun pohjaan alakierroksilla niin käy nykimään.

            Vika kun ei oo päällä niin auto lähtee normaalisti käyntiin. Eli ei tarvi ku käyttää starttiasennossa ni jyrähtää heti tulille.

            Vian myös huomaa ilman kuormaa siten että tyhjäkäynnillä iskee lapun lattiaan niin ottaa vaivalloisesti kierrosta. Kertapainasulla jaksaa ottaa ehkä 2500rpm.. normaalisti kun painasee ilman vikoja niin ottaa jonnekkin 4000rpm kierrokset..

            En tiiä onko apua mut tämmöstä vikaa täällä. Toivottavasti auttaa
            juuh... Tuollain Se alkoi aluksi vikaantua.
            että oli tosi laiska lähtee liikkeelle vaikka laittoi kaasun pohjaan...
            pitää kattella lisää sitä e39 heti ku saan tuon e34 leima kuntoon siitä hajos pumpulta termarille menevä vesiletku ja nyt on ilmaamis ongelmia :(

            edit.
            mut nyt kytkin toimii!!
            Last edited by bemmuisti; 18-11-2013, 10:51. Reason: lisätty
            e39 525tds ~200hv\+400nm -98
            e30 318i m40 turbo -89 ex
            e39 523iA -97
            e34 535i -88 ex
            e36 325i -92 ex
            e30 318 -87 ex
            e34 518i turbo -89 ex


            sigpic

            Comment

            • Madduli
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 395
              • -

              #21
              Ite kävin koeajaa 520 e39 ennen nykysen hommaamista, siinä ei toiminu laatikko jos ei painanut jarrua pohjaan, eli ku tottunu ajaa semmosseella automaatilla missä pitää vaan hipasta sitä jarrupoljinta ku valitsee vaihteen niin tossa piti painaa ihan tosissaan pohjaan, jos ei painanut niin meni about 10sec kiihdyttää 0-50km/h. Eli kokeile auttaako se jos painat jarrua kunnolla kun valitsen sen D:n. Tämä tietenki toimii vaan jos toi sun autos on automaatti
              E46 316 -99
              Ex:
              E39 523iA -98
              E46 316 -99
              E46 318 -99

              Comment

              • bemmuisti
                Newbiemmer
                • Mar 2013
                • 24
                • nummi-pusula

                #22
                Originally posted by Madduli View Post
                Ite kävin koeajaa 520 e39 ennen nykysen hommaamista, siinä ei toiminu laatikko jos ei painanut jarrua pohjaan, eli ku tottunu ajaa semmosseella automaatilla missä pitää vaan hipasta sitä jarrupoljinta ku valitsee vaihteen niin tossa piti painaa ihan tosissaan pohjaan, jos ei painanut niin meni about 10sec kiihdyttää 0-50km/h. Eli kokeile auttaako se jos painat jarrua kunnolla kun valitsen sen D:n. Tämä tietenki toimii vaan jos toi sun autos on automaatti
                on toi automaatti... Ja tehottomuuden huomaa kyllä vapaallakin kun antaa kaasua
                e39 525tds ~200hv\+400nm -98
                e30 318i m40 turbo -89 ex
                e39 523iA -97
                e34 535i -88 ex
                e36 325i -92 ex
                e30 318 -87 ex
                e34 518i turbo -89 ex


                sigpic

                Comment

                • jamoc8
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 277
                  • Oulu

                  #23
                  Miten tarkistat, että katti ei ole tukossa`?

                  Originally posted by bemmuisti View Post
                  eli oireet alkoi alakierroksilla tehottomuudella
                  nykyisin kierros alue on tasainen mutta todella laiska... Kulutuskin kasvanyt paljon. 0-100 noin 30 sec

                  moottori käy hyvin ja suhteellisen tasaisesti, mutta on MOPO!

                  vaimon Renault clio 1.4 on paljon tehokkaampi tällä hetkellä


                  vikakoodeja ei ole...

                  koneeseen vaihettu:
                  -Puolan ja tulpan väliset tangot
                  -tulpat
                  -venttiilikannen tiiivisteet
                  -nokka ja kampiakselien anturit

                  tarkastettu:
                  -öljyn huohotin
                  -letkut\putket (vuodot)
                  -käyty sähkö liittimet läpi
                  -katti tarkastettu

                  alkaa jo ideat loppumaan :(

                  auto nyt seissyt leimattuna jo 2kk kun alkoi kyllästyttää ja meinasin polttaa jo koko auton..

                  nyt yritetään uusin voimin saada auto kuntoon..
                  ---- Bee äm dapl juu ----

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by jamoc8 View Post
                    Miten tarkistat, että katti ei ole tukossa`?
                    Tämän minäkin haluaisin tietää?
                    Eli onko tsekattu onko katissa sisuskalut vielä paikallaan, näissä 9/98 vanhemmissa kun tuota katin elementin murenemisvikaa ja tätä kautta putken tukkimisvikaa kuitenkin on?

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      #25
                      Originally posted by jamoc8 View Post
                      Miten tarkistat, että katti ei ole tukossa`?
                      Onko muita keinoja kun sahata katti alas ja repiä pelti yläpuolelta auki:think
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1845
                        • Kotona/Poissa

                        #26
                        Originally posted by jamoc8 View Post
                        Miten tarkistat, että katti ei ole tukossa`?
                        Olisko teoriassa mahdollista mitata virtauksen määrää pakoputken päästä tietyillä moottorin kierroksilla? Helpompaa kuin repiä paikkoja rikki. Pitäis olla vaikka varmuudella ehyt samanlainen verrokki, ja jokin laite jolla asiaa voisi mitata.

                        Voisi kuvitella, että jos katti on pahastikin tukossa sen huomaisi jo silmämääräisesti pakokaasujen tulopaineesta, siis vertaamalla ehjään laitteeseen.
                        Last edited by Havis; 25-11-2013, 19:58.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10112
                          • KVLA

                          #27
                          Originally posted by Havis View Post
                          Olisko teoriassa mahdollista mitata virtauksen määrää pakoputken päästä tietyillä moottorin kierroksilla? Helpompaa kuin repiä paikkoja rikki. Pitäis olla vaikka varmuudella ehyt samanlainen verrokki, ja jokin laite jolla asiaa voisi mitata.

                          Voisi kuvitella, että jos katti on pahastikin tukossa sen huomaisi jo silmämääräisesti pakokaasujen tulopaineesta, siis vertaamalla ehjään laitteeseen.
                          Miten tuolla testillä sitten selviää onko tukkeuma katissa vai esim. rikkoutuneen katin rojujen tukkeama äänenvaimentaja?

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by janke View Post
                            Onko muita keinoja kun sahata katti alas ja repiä pelti yläpuolelta auki:think
                            Usein siellä katissa on elementin jämä/paloja jotka kumivasaralla kattiin kopauttaessa helisevät.
                            Eli tämä nyt kannattaa kokeilla ihan ensin.

                            Comment

                            • atte.o
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2009
                              • 894
                              • haukipudas

                              #29
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Usein siellä katissa on elementin jämä/paloja jotka kumivasaralla kattiin kopauttaessa helisevät.
                              Eli tämä nyt kannattaa kokeilla ihan ensin.
                              Myös käsin kokeilemalla kuinka katti lämpeää. Ehyeen kattiin et ajolämpöisenä pysty koskemaan, tyhjään kyllä.
                              E61 M-sport

                              Comment

                              • Havis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1845
                                • Kotona/Poissa

                                #30
                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Miten tuolla testillä sitten selviää onko tukkeuma katissa vai esim. rikkoutuneen katin rojujen tukkeama äänenvaimentaja?
                                ...

                                No eikös se ole ihan sama missä se ahdistus makaa, yhtä lailla se ahdistaa kaasunvaihtoa ja rajoittaa tehoa, eikö?
                                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                                E60 523iA -08

                                Comment

                                Working...
                                X