Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 M5 kolinaa voimansiirrosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kukkalapio
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 48
    • Lahti

    #16
    Innosta en tiedä mutta oletin että pakosti tuntee käsin pyöritellessä jos ois hampaita rikki. Pitäsköhän se sit vielä kuitenki katsoa.. öljyt pitää varmaan valuttaa perästä pois ennen kannen avausta?

    Laatikko on nyt irti ja heti jos totean perän syyttömäksi ni joku sais tutkia ton laatikon ja korjata jos mahdollista. Ehdotuksia mihin viedä tai onko palstalaisista joku kykenevä? Asun Lahdessa. Ite mahtaa olla aika rojekti lähteä tutkimaan ilman kokemusta?

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10094
      • KVLA

      #17
      Joko kurkkasit luukun alle?

      Comment

      • Kukkalapio
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 48
        • Lahti

        #18
        En oo ehtiny vielä.

        Comment

        • Fasti
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 673
          • FIN

          #19
          Pidä vaan meitä ja itseäsi odotuksessa.
          Current
          sigpic

          Comment

          • Kukkalapio
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 48
            • Lahti

            #20
            Noniin. Nöyrät kiitokset niille jotka vastarinnasta huolimatta painostivat katsomaan perän sisään.
            Pinjonista todella puuttuu yksi hammas! Todella hyvä että asia vihdoin selvisi. Toivottavasti ei oo hajottanu mitään laatikosta. Kardaanin tukilaakeri menee joka tapauksessa vaihtoon..

            Perää ei varmaan kannata ruveta korjaamaan. Nyt hyviä ideoita mistä käytettyä ehjää perää tilalle?

            Ps. sen sepän haluan kyllä nähdä joka kurkkaa perän sisään ottamatta koko perää irti! Mulla ei ainakaa mitään mahdollisuuksia. Takakannen ylimmät pultit oli täysin saavuttamattomissa ja vaikka ne saiski auki ni perähän putois vetareiden ja etukiinnikkeiden varaan roikkumaan. Otin suosiolla heti koko möykyn pois. Oli kyllä sen verran painava että tuli hiki yksin väännellessä ja käännellessä.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10094
              • KVLA

              #21
              Originally posted by Kukkalapio View Post
              Noniin. Nöyrät kiitokset niille jotka vastarinnasta huolimatta painostivat katsomaan perän sisään.
              Pinjonista todella puuttuu yksi hammas! Todella hyvä että asia vihdoin selvisi. Toivottavasti ei oo hajottanu mitään laatikosta. Kardaanin tukilaakeri menee joka tapauksessa vaihtoon..

              Perää ei varmaan kannata ruveta korjaamaan. Nyt hyviä ideoita mistä käytettyä ehjää perää tilalle?

              Ps. sen sepän haluan kyllä nähdä joka kurkkaa perän sisään ottamatta koko perää irti! Mulla ei ainakaa mitään mahdollisuuksia. Takakannen ylimmät pultit oli täysin saavuttamattomissa ja vaikka ne saiski auki ni perähän putois vetareiden ja etukiinnikkeiden varaan roikkumaan. Otin suosiolla heti koko möykyn pois. Oli kyllä sen verran painava että tuli hiki yksin väännellessä ja käännellessä.
              Nelipilarinosturilla kyllä esim. kevenninnosturin tai erillisen vaihdelaatikkonosturin avulla onnistuu.Tälläinenhän löytyy käsittääkseni kaikista autotalleista .Perämurikka semmoiset palttiarallaa 50kg...

              Hyvä kuitenkin,että syypää löytyi.
              Last edited by Heguli 31; 21-11-2013, 11:16.

              Comment

              • tepabmw
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 834
                • LAITAMAA

                #22
                Originally posted by Kukkalapio View Post
                Noniin. Nöyrät kiitokset niille jotka vastarinnasta huolimatta painostivat katsomaan perän sisään.
                Pinjonista todella puuttuu yksi hammas! Todella hyvä että asia vihdoin selvisi. Toivottavasti ei oo hajottanu mitään laatikosta. Kardaanin tukilaakeri menee joka tapauksessa vaihtoon..

                Perää ei varmaan kannata ruveta korjaamaan. Nyt hyviä ideoita mistä käytettyä ehjää perää tilalle?

                Ps. sen sepän haluan kyllä nähdä joka kurkkaa perän sisään ottamatta koko perää irti! Mulla ei ainakaa mitään mahdollisuuksia. Takakannen ylimmät pultit oli täysin saavuttamattomissa ja vaikka ne saiski auki ni perähän putois vetareiden ja etukiinnikkeiden varaan roikkumaan. Otin suosiolla heti koko möykyn pois. Oli kyllä sen verran painava että tuli hiki yksin väännellessä ja käännellessä.
                Siihen nytmtn ihmeellistä seppää tarvita

                Jos et meinaa korjata tota perää,niin keksi sille joku sovelias hinta ja paiskaa vaikka yyveetä..
                -Tepan Paja-
                Veikkola city
                0405203098
                Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                Comment

                • Kukkalapio
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2008
                  • 48
                  • Lahti

                  #23
                  Nyt on toimiva perä hommattu ja kasausurakkakin takana. On kyllä melkonen fiilis taas ku pääsee ajelee ämmällä Kiva jumppa oli kokonaisuudessaan toi homma, mutta kai siinä muutaman euron säästi ku ite teki.. Ei sitä taas muistanutkaan kuinka hieno auto tää on ajaa ja kuinka kevyesti 'viisilitranen' tavan henkilöautoa liikuttaa.

                  Enää häiritsee käsijarrusta kuuluva ärsyttävä räpsytys. Hiljenee kyllä ku nykäsee kahvaa, mutta palaa nopeasti takaisin. Luulin että johtuu vasemman puolen jumittavasta käsijarruvaijerista. Ajattelin että jarru jää laahaamaan ja jotenki ääni välittyy vaijeria pitkin ohjaamoon. Jotain päättelyssä oli mätää kun purin koko käsijarrun pois vasemmalta puolelta ni ääni ei muuttunu juurikaan Myös viime talvena tämä ääni kuului, mutta hiljeni koko kesäksi. Nyt taas kuulunut muutaman viikon. Kellään kokemuksia? Edes hyviä arvauksia?

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10094
                    • KVLA

                    #24
                    Originally posted by Kukkalapio View Post
                    Enää häiritsee käsijarrusta kuuluva ärsyttävä räpsytys. Hiljenee kyllä ku nykäsee kahvaa, mutta palaa nopeasti takaisin. Luulin että johtuu vasemman puolen jumittavasta käsijarruvaijerista. Ajattelin että jarru jää laahaamaan ja jotenki ääni välittyy vaijeria pitkin ohjaamoon. Jotain päättelyssä oli mätää kun purin koko käsijarrun pois vasemmalta puolelta ni ääni ei muuttunu juurikaan Myös viime talvena tämä ääni kuului, mutta hiljeni koko kesäksi. Nyt taas kuulunut muutaman viikon. Kellään kokemuksia? Edes hyviä arvauksia?
                    Heitetään härski arvaus.Kesä- ja talvivanteet on erillaiset (kuten yleensäkkin).Samoilla pulteilla asennettuna jokin pulteista "hipoo" käsijarrun hilppeisiin.

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      #25
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Heitetään härski arvaus.Kesä- ja talvivanteet on erillaiset (kuten yleensäkkin).Samoilla pulteilla asennettuna jokin pulteista "hipoo" käsijarrun hilppeisiin.
                      +1
                      M550d

                      Comment

                      • Kukkalapio
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2008
                        • 48
                        • Lahti

                        #26
                        En nyt _millään_ saa päähän tuliko ääni just samaa aikaa ku vaihdoin vanteet. Mutta ei oo kyllä itellä tullu mieleen! Tuohan on selvitettävä, vaikka kokeilemalla joku päivä kesävanteita..

                        Comment

                        • Xander
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2005
                          • 122
                          • Home

                          #27
                          Originally posted by Kukkalapio View Post
                          Nyt on toimiva perä hommattu ja kasausurakkakin takana. On kyllä melkonen fiilis taas ku pääsee ajelee ämmällä Kiva jumppa oli kokonaisuudessaan toi homma, mutta kai siinä muutaman euron säästi ku ite teki.. :
                          Mistä hommasit perän?

                          Comment

                          • Kukkalapio
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2008
                            • 48
                            • Lahti

                            #28
                            Bemator-purkaamolta. Vähä halvemmalla ois saanu saksasta ja yks oli kiikarissaki jo mut ton sai niin nopeesti ni tuli haettua pois.

                            Comment

                            • Fasti
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 673
                              • FIN

                              #29
                              Saat kyllä luultavasti tuon käsijarrun "laksatuksen" pois kun kiristät käsijarrun vaijereitä auton sisältä, käsijarrupussin sisäpuolelta.

                              -Pussi nyppäämällä pois ja pari 8mm? pulttia/mutteria kääntämällä vaijerista turhat löysät pois niin ongelma hävisi ainakin omassa M5:sessa. Aikaa ei kahta minuttia enempää mene, kannattaa koittaa.

                              Ps. Hyvä että kurkkasit sinne perän sisään ja sait murikan vaihdettua!
                              Current
                              sigpic

                              Comment

                              • Kukkalapio
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2008
                                • 48
                                • Lahti

                                #30
                                Mulla käsijarrun kiristely ja löysyttely ei auttanu ohjaamosta eikä kenkien luota. Eikä ihmekään sillä pultit oli tosiaan vähä liian pitkät talvivanteille.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎