Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sisätilan puhallin ei toimi kunnolla (520i 2001 manuaali-ilmastointi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BTCFan
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 38
    • Finland - Tampere

    Sisätilan puhallin ei toimi kunnolla (520i 2001 manuaali-ilmastointi)

    Moi,

    Kattelin tuossa threadeja ja lämmityslaitteen moottoria itse epäilen. Auto on uusi minulla ja eka talvi käytössä. Vaihdoin siilin kun epäilin sitä. Sielläpä oli jo hetkittäin aikaisemmin vaihdettu siili (eli oli se uudenmallinen) joten heti epäilin että jassoo, mahtaakohan olla vika siilissä. No ei se ollut, nimittäin puhallin toimii edelleen silloin tällöin. Nyt käynnistyi itsestään 3min ajon jälkeen ja sammui 20min ajon jälkeen.

    Onko täällä joku kuka on vaihtanut puhaltimen itse? Lienee aika iso projekti.. :( Kannattaako lähteä yksin tekeen vai kaverin kanssa? Kauanko vaihtoon kului aikaa? Löysin tuubista ohjeita kyllä.

    Onko jollakin heittää viimehetken vinkkejä mitä voisin katsoa/tehdä jos vika ei olekaan puhaltimen moottorissa, ennenkö lähden tuohon hurjaan projektiin? Siililtä lähteviä piuhoja oon räplänny sen mihin käsi ylti, eikä taittelemalla ja liikuttamalla johtonippua puhallin käynnistynyt. Onko se Puhaltimen suojakotelo pehmeä? Survoin tässä hiljan 2-din soittimen hiellä ja vaivalla ja painoin aika lujaa sen ruuvarilla kiinnikkeistään paikalleen. Tuli vaan mieleen että onko tsäänssiä olemassa että se kotelo painaa puhaltimeen.

    Kaikki ajatukset ovat tervetulleita ja kiitos niistä jo etukäteen.
  • jukka.levander@gmail.com
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 38
    • Helsinki

    #2
    Itsellä olisi sama homma edessä. Uusi puhallin tilattu ja ite meinaan vaihtaa vaikka en olekkaan mikään bmw tahi auto guru

    Ei pitäis olla mikään mahoton homma mitä tässä olen kuvia lueskellu ja korjausviedoita katellu...



    Originally posted by BTCFan View Post
    Moi,

    Kattelin tuossa threadeja ja lämmityslaitteen moottoria itse epäilen. Auto on uusi minulla ja eka talvi käytössä. Vaihdoin siilin kun epäilin sitä. Sielläpä oli jo hetkittäin aikaisemmin vaihdettu siili (eli oli se uudenmallinen) joten heti epäilin että jassoo, mahtaakohan olla vika siilissä. No ei se ollut, nimittäin puhallin toimii edelleen silloin tällöin. Nyt käynnistyi itsestään 3min ajon jälkeen ja sammui 20min ajon jälkeen.

    Onko täällä joku kuka on vaihtanut puhaltimen itse? Lienee aika iso projekti.. :( Kannattaako lähteä yksin tekeen vai kaverin kanssa? Kauanko vaihtoon kului aikaa? Löysin tuubista ohjeita kyllä.

    Onko jollakin heittää viimehetken vinkkejä mitä voisin katsoa/tehdä jos vika ei olekaan puhaltimen moottorissa, ennenkö lähden tuohon hurjaan projektiin? Siililtä lähteviä piuhoja oon räplänny sen mihin käsi ylti, eikä taittelemalla ja liikuttamalla johtonippua puhallin käynnistynyt. Onko se Puhaltimen suojakotelo pehmeä? Survoin tässä hiljan 2-din soittimen hiellä ja vaivalla ja painoin aika lujaa sen ruuvarilla kiinnikkeistään paikalleen. Tuli vaan mieleen että onko tsäänssiä olemassa että se kotelo painaa puhaltimeen.

    Kaikki ajatukset ovat tervetulleita ja kiitos niistä jo etukäteen.

    Comment

    • BTCFan
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 38
      • Finland - Tampere

      #3
      Originally posted by [email protected] View Post
      Itsellä olisi sama homma edessä. Uusi puhallin tilattu ja ite meinaan vaihtaa vaikka en olekkaan mikään bmw tahi auto guru

      Ei pitäis olla mikään mahoton homma mitä tässä olen kuvia lueskellu ja korjausviedoita katellu...
      Juu sama täällä, ihan sama siis. Ite vaihdan vaikken mikään guru ookkaan.

      Mistä tilasit ja paljo pulitit?

      Comment

      • jukka.levander@gmail.com
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 38
        • Helsinki

        #4
        Ulkomailta ois saanu karvan alle 200 toimituskuluineen mutta tilasin kl varaosan kautta kun heillä oli varastossa heti tavaraa, 239 oli heidän hinta...


        Originally posted by BTCFan View Post
        Juu sama täällä, ihan sama siis. Ite vaihdan vaikken mikään guru ookkaan.

        Mistä tilasit ja paljo pulitit?

        Comment

        • BTCFan
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 38
          • Finland - Tampere

          #5
          Originally posted by [email protected] View Post
          Ulkomailta ois saanu karvan alle 200 toimituskuluineen mutta tilasin kl varaosan kautta kun heillä oli varastossa heti tavaraa, 239 oli heidän hinta...
          Ite kattoin kans KL:n kautta ja hinta melko rapsakka.

          Comment

          • mulletti
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2587
            • Jyväskylä - Bra | bar base beach

            #6
            Mitään pilipalimoottoria tai käytettyä sinne ei kannata tyrkätä. Sen verran työläs vaihtaa että kiva huomata lyötyään vehkeet nippuun että täähän räpisee. Ja kannattaa kattoo tarkkaan kumminpäin sen moottorin laittaa kii jos se on neljällä ruuvilla kiinni
            E28 - E30

            HUNAJATA HUNAJATA

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #7
              Originally posted by mulletti
              Ja kannattaa kattoo tarkkaan kumminpäin sen moottorin laittaa kii jos se on neljällä ruuvilla kiinni
              Ei mene johto kiinni, ellei puhallin ole oikein päin.
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • Forsmanni
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 146
                • Turku, Finland

                #8
                Multa meni nyt yhtäkkiä koko lämmön säätö paneeli pimiäks -.-. Toimis ihan normaalisti aluks. Sit sammutin koneen ja istuin parkis vähä aikaa ja ku käynnistin ni puhallin ei puhalla ollenkaa ja koko paneeli pimeenä :/ ja vaik painaa mitä vaan nappia nii mitään ei tapahdu... Sulakkeen kattosin takaluukust (jos oli oikee sulake ku ei Saksan kieli oikee suju). Joten mistä vikaa etsimään?


                BMW 528i e39 -97
                -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                -Plancraft BMW Boat
                (b130/m10b20-->m60b40)
                EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1835
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by Forsmanni View Post
                  Multa meni nyt yhtäkkiä koko lämmön säätö paneeli pimiäks -.-. Toimis ihan normaalisti aluks. Sit sammutin koneen ja istuin parkis vähä aikaa ja ku käynnistin ni puhallin ei puhalla ollenkaa ja koko paneeli pimeenä :/ ja vaik painaa mitä vaan nappia nii mitään ei tapahdu... Sulakkeen kattosin takaluukust (jos oli oikee sulake ku ei Saksan kieli oikee suju). Joten mistä vikaa etsimään?


                  BMW 528i e39 -97
                  Akkujännite tilapäisesti tipahtanut niin alas että järjestelmän jännitevahti pudotti IHKA:n pois käytöstä? Voisko olla?

                  Kuuntelitko parkissa ollessasi poppilaitteita? Onko niissä isotehoisia vahvistimia?

                  Jos vastaus on kyllä, niin IHKA:n kai pitäisi käynnistyä seuraavan käynnistyksen jälkeen, kunhan jännitetaso akussa kohoaa tarpeeksi, olettaisin.
                  Last edited by Havis; 11-12-2013, 21:01.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Forsmanni
                    BTCF Member
                    • Sep 2013
                    • 146
                    • Turku, Finland

                    #10
                    Originally posted by Havis View Post
                    Akkujännite tilapäisesti tipahtanut niin alas että järjestelmän jännitevahti pudotti IHKA:n pois käytöstä? Voisko olla?

                    Kuuntelitko parkissa ollessasi poppilaitteita? Onko niissä isotehoisia vahvistimia?

                    Jos vastaus on kyllä, niin IHKA:n kai pitäisi käynnistyä seuraavan käynnistyksen jälkeen, kunhan jännitetaso akussa kohoaa tarpeeksi, olettaisin.
                    Kuuntelin kyllä musiikkia ja kuullostaisi muuten ihan mahdolliselta muuten paitsi että ajoin sen jälkeen jo muutaman kilometrin eikä senkään jälkeen pelittänyt :/ Olisikohan akku sitten soronoo. Täytyy koittaa latailla ja mittailla akkua.
                    Kiitos vastauksesta!
                    -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                    -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                    -Plancraft BMW Boat
                    (b130/m10b20-->m60b40)
                    EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                    EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                    EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                    EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                    EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                    Comment

                    • Forsmanni
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 146
                      • Turku, Finland

                      #11
                      Ei auttanut akun lataus Onko vinkkei mitä seuraavaks :think
                      -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                      -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                      -Plancraft BMW Boat
                      (b130/m10b20-->m60b40)
                      EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                      EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                      EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                      EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                      EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                      Comment

                      • Night-Wind
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1534
                        • 02

                        #12
                        Eikö muka lähde päälle, kun puhallustehoa nostetaan? Mulla teki joskus noin ja siitä punaisesta nuolesta lähti päälle.
                        ex: BMW E38 735iA -97
                        ex: MB W211 E200CDI -03
                        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                        ex: BMW E39 528iA -96
                        ex: MB W126 300SE -89
                        ex: BMW E34 525iAT -95
                        ex: BMW E36 316iA -91

                        Comment

                        • Forsmanni
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 146
                          • Turku, Finland

                          #13
                          Originally posted by Night-Wind View Post
                          Eikö muka lähde päälle, kun puhallustehoa nostetaan? Mulla teki joskus noin ja siitä punaisesta nuolesta lähti päälle.
                          Ei lähde vaikka mitä painais :/ koko paneeliin vaan ei niinku tuu virtaa. Ei edes takalasin lämmitin saa enää päälle siitä. sulakkeet kattosin hanskalokerost ja akkuboxist mut kaikki näytti oleva kunnos... täytyy varmaa irrottaa koko roska ja kattoo onko sielt takaat irronnu liitin tai menny poikki tai jotain.

                          Irrotin koko paneelin ja kaikki liittimet oli ihan kunnolla kiinni... Koht rupeaa jo loppumaan ideat
                          Last edited by Forsmanni; 13-12-2013, 11:53.
                          -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                          -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                          -Plancraft BMW Boat
                          (b130/m10b20-->m60b40)
                          EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                          EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                          EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                          EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                          EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                          Comment

                          • Forsmanni
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 146
                            • Turku, Finland

                            #14
                            Hain nyt sitten viellä romuttamolta "uuden" paneeli ja koitin sillä niin näytössä vaan vilkahti valo ja sitten sammu eli varmaan hajosi koko paneeli... Tuntuu siis siltä että virtaa tulee mutta liikaa? miten seon mahdollista. sulake kuitenkin pysyy ehjänä.
                            -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                            -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                            -Plancraft BMW Boat
                            (b130/m10b20-->m60b40)
                            EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                            EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                            EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                            EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                            EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                            Comment

                            • BTCFan
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 38
                              • Finland - Tampere

                              #15
                              Vaihdettu

                              Originally posted by BTCFan View Post
                              Moi,

                              Kattelin tuossa threadeja ja lämmityslaitteen moottoria itse epäilen. Auto on uusi minulla ja eka talvi käytössä. Vaihdoin siilin kun epäilin sitä. Sielläpä oli jo hetkittäin aikaisemmin vaihdettu siili (eli oli se uudenmallinen) joten heti epäilin että jassoo, mahtaakohan olla vika siilissä. No ei se ollut, nimittäin puhallin toimii edelleen silloin tällöin. Nyt käynnistyi itsestään 3min ajon jälkeen ja sammui 20min ajon jälkeen.

                              Onko täällä joku kuka on vaihtanut puhaltimen itse? Lienee aika iso projekti.. :( Kannattaako lähteä yksin tekeen vai kaverin kanssa? Kauanko vaihtoon kului aikaa? Löysin tuubista ohjeita kyllä.

                              Onko jollakin heittää viimehetken vinkkejä mitä voisin katsoa/tehdä jos vika ei olekaan puhaltimen moottorissa, ennenkö lähden tuohon hurjaan projektiin? Siililtä lähteviä piuhoja oon räplänny sen mihin käsi ylti, eikä taittelemalla ja liikuttamalla johtonippua puhallin käynnistynyt. Onko se Puhaltimen suojakotelo pehmeä? Survoin tässä hiljan 2-din soittimen hiellä ja vaivalla ja painoin aika lujaa sen ruuvarilla kiinnikkeistään paikalleen. Tuli vaan mieleen että onko tsäänssiä olemassa että se kotelo painaa puhaltimeen.

                              Kaikki ajatukset ovat tervetulleita ja kiitos niistä jo etukäteen.

                              Puhallin vaihdettu ja toimii. Liitteessä pari kuvaa..
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎