Tuli lämpöisessä Suomen kesässä otettua venttiili pois. Kytkimestä tuli kevyempi ja tunnokkaampi.
Voin suositella kaikille.
kytkinmodis e39:iin
Collapse
X
-
Originally posted by peltone View PostMinkäslainen homma tuo on ottaa se irto sieltä välistä? Ja mihin tuo tarkallee vaikuttaa? Siis kytkimestä tulee pehmeempi?
mun mielest kytkinpolkimest tuli niinku jäykempi mut helvetisti tarkempi.. ja irrotti paremmi.. ja ei ollu iso homma pohjamuovi irti ja sit siit työsylinterin pääst putki irti ja sit se mötikkä.. sit vaa laittaa sen putken siihe työ sylinteriin kii. sitten ilmaus
Leave a comment:
-
Minkäslainen homma tuo on ottaa se irto sieltä välistä? Ja mihin tuo tarkallee vaikuttaa? Siis kytkimestä tulee pehmeempi?Originally posted by wilperi View Postitse otin tänään ton venttiilin pois... samalla vaihdoin laatikko öljyt ja imin kykän työsylinteristä varmaa pari purkkii nestet läpi... tuli muuten jumalattoman hyvä kykä ny..
Leave a comment:
-
itse otin tänään ton venttiilin pois... samalla vaihdoin laatikko öljyt ja imin kykän työsylinteristä varmaa pari purkkii nestet läpi... tuli muuten jumalattoman hyvä kykä ny..
Leave a comment:
-
No prkl.. Oonki kironnu pitkään tota kolmeysin kytkintä,,ku on niin tunnoton yms..
Pitää siis tehdä tää operaatio.. Tosin kykäki pitäis vaihtaa,,mutta tekee sit kummatki kerralla..
Leave a comment:
-
Ite eliminoin tuon venttiilin talven aikana. Kerranki vaimolta kiitosta tallissa vietetystä ajasta
En siis poistanut venttiiliä vaan porasin sopivalla (muistaakseni 4mm) poralla reijän auki.
Leave a comment:
-
juu olen kanssasi täysin samaa mieltä mutta Jos joku haluaa nii ei siitä haittaakaan ole.Originally posted by miq View PostEipä sinne mitään liitintä tai putkenpätkää tilalle tarvita, alkuperäinen putki siirtyy aivan mainiosti ilman väkivaltaa sylinteriin kiinni.
Näin ainakin mä tein omaani (e39). Ja todellakin, kytkimestä tuli paljon tarkempi ja mielestäni miellyttävämpi.
Leave a comment:
-
Eipä sinne mitään liitintä tai putkenpätkää tilalle tarvita, alkuperäinen putki siirtyy aivan mainiosti ilman väkivaltaa sylinteriin kiinni.
Näin ainakin mä tein omaani (e39). Ja todellakin, kytkimestä tuli paljon tarkempi ja mielestäni miellyttävämpi.
Leave a comment:
-
eiköhän siihen voi laittaa perus-putkiliittimen, selvittää vaa mikä kierre on kyseessä.Tai sitten niinkuin alussa mainittiin poraat vaa sisuskalut pois, nii se on yhtä hyvä...Originally posted by Supra^ View PostItselläkin tämä mielessä, mutta haluisin välikappaleen sinne tilalle. Myykö näitä kukaan lähempänä kuin jenkeissä?
Leave a comment:
-
Itselläkin tämä mielessä, mutta haluisin välikappaleen sinne tilalle. Myykö näitä kukaan lähempänä kuin jenkeissä?
Leave a comment:
-
No kai se muutaman kympin maksaa jos liikkeessä otattaa pois, jos samalla vaihdatat ne öljyt niin vois kuvitella olevan vielä halvempi.
edit. varmaan täytyy itsekin ottaa pois kun ärsyttää se tärinä liikkeelle lähdössä.
Leave a comment:
-
Nostellaas vähän vanhaa ylös. Oon joskus kuullut tosta venttiilistä, mut en oo tajunnukkaan, että mun autossa sellanen on. Ihme, kun kytkin tuntuukin jotenkin löllöltä ja täristää välillä lähdöissä eli fiilis hunompi, kun kolmeysissä. Paljos tosta poistosta on kohtuullista maksaa pajalla? Samalla menee vaihtoon perä- ja laatikkoöljytkin niin jos sais sen viimesen terän kaivettua tuolta.
Leave a comment:
-
Nostetaas hieman vanhaa topikkia. Kävin tänään ME-Auto Raisiossa poistattamassa CDV-venttiilin (kuristimen) E46 316i 1.9 vm2000 Bemusta ja samalla vaihdatin vaihdelaatikon sekä perän öljyt ja ei voi muuta kuin ihmetellä muutosta.
Kytkimen tunto palasi, ei enää sitä "kumipallon" tuntua polkimen alla ja liikkeelle lähtö on sellainen kuin pitääkin ilman viiveitä ja luistattamista. En voi kuin suositella kaikille tuota CDV:n poistoa, vaikka tuolla merkkihuollossa eivät kauhean mielellään ala noita irroittelemaan, mutta poistivat kuitenkin kun vähän suostuttelin huoltoa.
Oli kuulemma eka kerta ME-Autossa kun noita poistattivat, mutta sanoin että asiakkaita varmaan tulee CDV:n poistoon kunhan sana lähtee kiertämään...
Samalla suosittelen myös vaihdelaatikon öljyjen vaihtamista, vaikka näissä E46 malleissa onkin noi "ikiöljyt" laatikossa ja perässä. Mikään ei kuitenkaan ole ikuista mielestäni. 8 vuotta vanhat öljyt eivät voi enää olla parhaimmillaan jo tiivistyneen kosteuden yms. hapettumisen takia.
Leave a comment:
-
Poistin myös omasta E39:stä tämän venttiilin, eihän se kiva projekti ole autotallin lattialla tehtynä kun kytkinneste ui liiveihin käsivarsia pitkin... :-) No, lopputulos on hyvä, ravistavat lähdöt katosi. Ja samalla kytkinneste tuli vaihdettua uuteen, lisännee sylintereitten ikää.Last edited by jpeltoma; 07-12-2007, 17:19.
Leave a comment:
-
Nyt on kytkimen liikettä lyhennetty noin 1 cm ja hyvältä tuntuu. Ei tarvinnu alkaa rakenteleen mitään kun löysin täydellisen sopivan valmiin osan tuota hommaa varten isän romulaatikoista: pyykinpesukoneen säädettävä jalka.
Löytyy vielä säätövaraa lyhentää enemmänkin. Ja on sopivasti leveämpi kuin alkuperäinen stoppari jottei kytkinpolkimen varsi pääse meneen siitä ohi.
Leave a comment:
Leave a comment: