Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d No start & ruikuli rail-paine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Akti Fati
    Newbiemmer
    • Nov 2010
    • 7
    • Helsinki

    530d No start & ruikuli rail-paine

    Startti pyörittää hyvin, mutta ei käynnisty. Inpalla katottua starttauksen aikana, siirtopaine tasanen 3,6bar, rail-paine 84-102bar(3 starttiyritystä) ja einspritzmenge 25-30mm.

    Pitäskö tuon lähteä käyntiin, jos ottaa rail-paineanturin liittimen irti, jos vika on siinä? Vai onko se kp-pumpussa, tai säätimessä, o-renkaissa tjsp.?
  • penariko
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 82
    • rovaniemi

    #2
    Originally posted by Akti Fati View Post
    Startti pyörittää hyvin, mutta ei käynnisty. Inpalla katottua starttauksen aikana, siirtopaine tasanen 3,6bar, rail-paine 84-102bar(3 starttiyritystä) ja einspritzmenge 25-30mm.

    Pitäskö tuon lähteä käyntiin, jos ottaa rail-paineanturin liittimen irti, jos vika on siinä? Vai onko se kp-pumpussa, tai säätimessä, o-renkaissa tjsp.?
    vois olla suhku jumissa auki.:think
    be my woman

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #3
      Ohivuoto mittaus suuttimille ensimmäisenä.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8974
        • Kellokoski

        #4
        Originally posted by exautisti View Post
        Ohivuoto mittaus suuttimille ensimmäisenä.
        +1

        Siellähän se vika luultavasti piilee..
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Akti Fati
          Newbiemmer
          • Nov 2010
          • 7
          • Helsinki

          #5
          Harasoo. Onko tää sellanen toimenpide minkä voi tehdä parkkiksella vajavaisin työkaluin kiroillen?

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Onnistuu parkkiksella varsin pienellä työkaluarsenaalilla, eikä kiroilua tarvita.

            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Akti Fati
              Newbiemmer
              • Nov 2010
              • 7
              • Helsinki

              #7
              Hienoa. Ilmeisesti yksi/useampi suutin poikkeaa normaalista huomattavastikin, jos ei sen takia lähde käyntiin? Mikä on normaalisti toimivan suuttimen naftamäärä ja kuinka kauan pitää startilla pyörittää, että saadaan riittävä määrä aikaiseksi?

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Hyväksyttävä paluuvuoto < 20 ml @ 2 min. Starttia ei luonnollisesti kannatta huudattaa 2 min yhtäjaksoisesti ja käytännössä reilusti vuotavan suuttimen tapauksessa asia tulee yleensä selväksi varsin nopeasti. Irrotettu suuttimien paluuletku pitää sitten puristaa linttaan ennen operaatiota.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2016
                  • Kangasala

                  #9
                  Mulla ähöttää päässä tuo cr -pumpun regulaattori yhtenä vikavaihtoehtona, eli ettei ohjaa työpainetta oikein. Mitäs Clavu olet mieltä?
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by schwarze View Post
                    Mulla ähöttää päässä tuo cr -pumpun regulaattori yhtenä vikavaihtoehtona, eli ettei ohjaa työpainetta oikein. Mitäs Clavu olet mieltä?
                    Lähinnä paineregulaattorin o-renkaat ovat potentiaalinen ongelma, mutta yleensä silloin rail-paine romahtaa täysin ja toisaalta vuotava suutin vähintään kertaluokkaa todennäköisempi ongelma. Käynnistyksessä regu on kuitenkin oletusarvoisesti täysin kiinni (paluulinjan puolelle), jos vain tiivistys on kunnossa. Jos siinä olisi sähköisesti vikaa, niin antaisi suoran vikakoodin itse regusta.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2016
                      • Kangasala

                      #11
                      Juu, näin ajattelin myös renkahista. Eipä nuo paineet kaukana romahduksesta nytkään ole, kun 350-400bar pitäs käynnistykseen löytyä .
                      Mutta ohivuodot on näissä tosiaan se yleisin ongelma, eikä nekään tule ihan pienillä kilsoilla
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by schwarze View Post
                        Juu, näin ajattelin myös renkahista. Eipä nuo paineet kaukana romahduksesta nytkään ole, kun 350-400bar pitäs käynnistykseen löytyä .
                        Mutta ohivuodot on näissä tosiaan se yleisin ongelma, eikä nekään tule ihan pienillä kilsoilla
                        Käynnistykseen riittää sellainen +200 bar. Eli tämä kyseinen kiesikin lähtee todennäköisesti käyntiin, jos imusarjaan suhauttaa hieman starttipilottia tai hätätapauksessa vaikka helpommin löytyvää jarrukliineriä. Romahduksena pitäisin paineita <50 bar, jotka kuitenkin vielä juuri live-datalla nähtävissä.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2016
                          • Kangasala

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Käynnistykseen riittää sellainen +200 bar. Eli tämä kyseinen kiesikin lähtee todennäköisesti käyntiin, jos imusarjaan suhauttaa hieman starttipilottia tai hätätapauksessa vaikka helpommin löytyvää jarrukliineriä. Romahduksena pitäisin paineita <50 bar, jotka kuitenkin vielä juuri live-datalla nähtävissä.
                          No muistin tuon minimipaineenkin sitten väärin, taisi olla tyhjäkäynnillä tuo mainitsemani . Olen tyytyväinen saamiini vastauksiin ja jätän tämän puoskaroinnin tähän
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 4063
                            • Finnland

                            #14
                            Paljonko tuollaisen normi railipaine kuuluisi olla tyhjäkäynnillä?
                            Pre supply vissiin tuo 3.6 noin?
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Jarger View Post
                              Paljonko tuollaisen normi railipaine kuuluisi olla tyhjäkäynnillä?
                              Pre supply vissiin tuo 3.6 noin?
                              Live-datallahan sen näkee. Pyynti taitaa olla 350 bar luokkaa.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎