Announcement

Collapse
No announcement yet.

528 lämpö ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xpro
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2012
    • 252
    • varkaus

    528 lämpö ongelma

    elikkä tuli tämmöinen ongelma. rupesin ajaessa ihmettelemään kun ei puhalla lämmintä ilmaa sisälle. lämmöt näytti ihan normaalisti puoltaväliä mutta kun konepelin aukaisin työnti jäähdytysnestettä oikein reilusti pihalle paisarin korkin välistä nooh itse melko varmana jo että kansipahvi palanut mutta onko? alkuun siis lämmöt oli normaalisti puolenvälin mutta kun lisäsin nesteet takaisin normaaliin niin lyhyen ajon jälkeen työnti taas nesteitä pihalle ja välillä lämmöt nousi punarajalle ja kohta taas tippui normaaliin ja taas kohta rupesi lämpenemään liikaa. että onkohan tuossa nyt kansipahvi vika vai mikä kerran nuin lämmöt seilailee vai esim mahdollisesti vesipumppu mennyt..:think
  • BMW_Harrastaja
    BTCF Member
    • Dec 2012
    • 819
    • Oulu area

    #2
    Vaihda uusi alkuperäinen korkki ja ilmaa järjestelmä kunnolla. Tuskin on pahvi miksikään mennyt. Jos on tuon jälkeen ongelmia tai ei tule kunnolla lämmintä sisälle, niin ilmaa on vielä järjestelmässä, joten tee ilmaus uudestaan.

    Jos ei sittenkään asetu, niin vesipumppu ja termari kannattanee vaihtaa. Kantta ei kannata aukaista kovin heppoisin perustein.
    BMW driver and owner since 2000.

    Comment

    • xpro
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2012
      • 252
      • varkaus

      #3
      Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
      Vaihda uusi alkuperäinen korkki ja ilmaa järjestelmä kunnolla. Tuskin on pahvi miksikään mennyt. Jos on tuon jälkeen ongelmia tai ei tule kunnolla lämmintä sisälle, niin ilmaa on vielä järjestelmässä, joten tee ilmaus uudestaan.

      Jos ei sittenkään asetu, niin vesipumppu ja termari kannattanee vaihtaa. Kantta ei kannata aukaista kovin heppoisin perustein.
      joo pitää nuo kokeilla.. n 30tkm sitten on kyllä vasta kaikki edellämainitut vaihdettu. mutta mutta.. voisiko juuri siksi olla syyllinen tarvike vesipumppu että halvaantunut jo 30tkm jälkeen...

      Comment

      • BMW_Harrastaja
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 819
        • Oulu area

        #4
        Ei ole kokemusta tarvikepumpuista, mutta voihan sekin olla jo roskiskamaa.
        BMW driver and owner since 2000.

        Comment

        • Tome
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 548
          • Joensuu

          #5
          Tuskin auttaa pelkkä ilmaus vaan jotain on pielessä/vuoto. Mulla schmiedmannin "vahvistetun" pumpun laakeri oli holo jo ennen 30tkm. Muistakkee että jos tollain keittää kesken ajon niin ihan turha sinne on sitä nestettä lämpimänä lisätä, siinä vaiheessa siellä järjestelmässä on jo jokatapauksessa niin paljon ilmaa että keittää heti uudestaan. Eli kylmään koneeseen lisättävä ja ilmattava.

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #6
            Originally posted by Tome View Post
            Tuskin auttaa pelkkä ilmaus vaan jotain on pielessä/vuoto. Mulla schmiedmannin "vahvistetun" pumpun laakeri oli holo jo ennen 30tkm. Muistakkee että jos tollain keittää kesken ajon niin ihan turha sinne on sitä nestettä lämpimänä lisätä, siinä vaiheessa siellä järjestelmässä on jo jokatapauksessa niin paljon ilmaa että keittää heti uudestaan. Eli kylmään koneeseen lisättävä ja ilmattava.
            No voi.. Mullahan on myös tuon schaissemanin HD-pumppu ollut jo ainakin noin.70tkm!! Pitäisikö nyt olla huolissaan Paljonko marmori veloittaa v-pumpusta? ja onko ne muovi-siipisiä?
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14353
              • Oulu

              #7
              Mikä muovisiivissä pelottaa? Jos se orggis kestää 200tkm...
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Originally posted by janke View Post
                No voi.. Mullahan on myös tuon schaissemanin HD-pumppu ollut jo ainakin noin.70tkm!! Pitäisikö nyt olla huolissaan Paljonko marmori veloittaa v-pumpusta? ja onko ne muovi-siipisiä?
                Schmiedmannin "vahvistettu" pumppu meni vaihtoon 10tkm jälkeen, kun huomasin käsin kaasuläppältä kierroksia nostaessa, että vesipumpun akseli liikkuu ainakin 4mm ulospäin.

                Zenerin linjoilla.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • xpro
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2012
                  • 252
                  • varkaus

                  #9
                  Originally posted by zener View Post
                  Mikä muovisiivissä pelottaa? Jos se orggis kestää 200tkm...
                  jo koneen jäähdyttyä lisäsin nestettä koneeseen sen että pääsin kotiin n 10km matkan.. nyt käyty uusi metallisiipinen pumppu ja termari.. saas nähdä pääsisikö säikähdyksellä ja rupeisi niiden vaihdolla pelaamaan. ei kansiremppa pahemmin nappaisi..

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9997
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by xpro View Post
                    jo koneen jäähdyttyä lisäsin nestettä koneeseen sen että pääsin kotiin n 10km matkan.. nyt käyty uusi metallisiipinen pumppu ja termari.. saas nähdä pääsisikö säikähdyksellä ja rupeisi niiden vaihdolla pelaamaan. ei kansiremppa pahemmin nappaisi..
                    Vaihda suosiolla se termarin koppa myös.

                    Comment

                    • xpro
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2012
                      • 252
                      • varkaus

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Vaihda suosiolla se termarin koppa myös.
                      toistaiseksi jätän vaihtamatta jos ei vaan vuotamaan rupea. auto toden näköisesti menee vaihtoon kunhan saa siihen kuntoon että ilkeää/uskaltaa seuraavalle omistajalle luovuttaa..

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by zener View Post
                        Mikä muovisiivissä pelottaa? Jos se orggis kestää 200tkm...
                        Ei mua muovisissa mikään pelota, kunhan on alkuperäinen! Mutta, kun ostin tuon auton aikoinaan, niin oli vaihdettu siihen hiljattain vesipumppu. Silloin oli ongelmia noiden lämpöjen kanssa, niin vaihdettiin kuriittaan uusi pumppu, niin oli lohjennut 10tkm ajetusta vesipumpusta pala.. Taisi olla motonetistä ostettu se muovinen!!!
                        Onko KL-varaosan vesipumput orkkiksia tai onko joku merkki minkä uskaltaa ostaa?
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Yyz
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 151
                          • Pirkkala

                          #13
                          KL:n kolbenschmidt vesipumppu kesti 30tkm, ei mielestäni mikään laadukas esitys. Ehkä oli maanantaikappale.
                          Huomasin välyksen siinä kohtaa kolinasta, tiedä sitten kauanko oli ollut jo väljä, ainakin nestettä oli hävinnyt jo jonkin aikaa.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by Yyz View Post
                            KL:n kolbenschmidt vesipumppu kesti 30tkm, ei mielestäni mikään laadukas esitys. Ehkä oli maanantaikappale.
                            Huomasin välyksen siinä kohtaa kolinasta, tiedä sitten kauanko oli ollut jo väljä, ainakin nestettä oli hävinnyt jo jonkin aikaa.
                            Ok. Minkäs merkkinen pumppu sitten kannattaa hankkia?
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              #15
                              Originally posted by janke View Post
                              Ok. Minkäs merkkinen pumppu sitten kannattaa hankkia?
                              Alkuperäinen? Sen kanssa ainakaan ei tarvi miettiä kestääkö vai eikö kestä.

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎