elikkä tuli tämmöinen ongelma. rupesin ajaessa ihmettelemään kun ei puhalla lämmintä ilmaa sisälle. lämmöt näytti ihan normaalisti puoltaväliä mutta kun konepelin aukaisin työnti jäähdytysnestettä oikein reilusti pihalle paisarin korkin välistä nooh itse melko varmana jo että kansipahvi palanut mutta onko? alkuun siis lämmöt oli normaalisti puolenvälin mutta kun lisäsin nesteet takaisin normaaliin niin lyhyen ajon jälkeen työnti taas nesteitä pihalle ja välillä lämmöt nousi punarajalle ja kohta taas tippui normaaliin ja taas kohta rupesi lämpenemään liikaa. että onkohan tuossa nyt kansipahvi vika vai mikä kerran nuin lämmöt seilailee vai esim mahdollisesti vesipumppu mennyt..:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
528 lämpö ongelma
Collapse
X
-
Vaihda uusi alkuperäinen korkki ja ilmaa järjestelmä kunnolla. Tuskin on pahvi miksikään mennyt. Jos on tuon jälkeen ongelmia tai ei tule kunnolla lämmintä sisälle, niin ilmaa on vielä järjestelmässä, joten tee ilmaus uudestaan.
Jos ei sittenkään asetu, niin vesipumppu ja termari kannattanee vaihtaa. Kantta ei kannata aukaista kovin heppoisin perustein.BMW driver and owner since 2000.
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostVaihda uusi alkuperäinen korkki ja ilmaa järjestelmä kunnolla. Tuskin on pahvi miksikään mennyt. Jos on tuon jälkeen ongelmia tai ei tule kunnolla lämmintä sisälle, niin ilmaa on vielä järjestelmässä, joten tee ilmaus uudestaan.
Jos ei sittenkään asetu, niin vesipumppu ja termari kannattanee vaihtaa. Kantta ei kannata aukaista kovin heppoisin perustein.
Comment
-
-
Tuskin auttaa pelkkä ilmaus vaan jotain on pielessä/vuoto. Mulla schmiedmannin "vahvistetun" pumpun laakeri oli holo jo ennen 30tkm. Muistakkee että jos tollain keittää kesken ajon niin ihan turha sinne on sitä nestettä lämpimänä lisätä, siinä vaiheessa siellä järjestelmässä on jo jokatapauksessa niin paljon ilmaa että keittää heti uudestaan. Eli kylmään koneeseen lisättävä ja ilmattava.
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostTuskin auttaa pelkkä ilmaus vaan jotain on pielessä/vuoto. Mulla schmiedmannin "vahvistetun" pumpun laakeri oli holo jo ennen 30tkm. Muistakkee että jos tollain keittää kesken ajon niin ihan turha sinne on sitä nestettä lämpimänä lisätä, siinä vaiheessa siellä järjestelmässä on jo jokatapauksessa niin paljon ilmaa että keittää heti uudestaan. Eli kylmään koneeseen lisättävä ja ilmattava.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostNo voi.. Mullahan on myös tuon schaissemanin HD-pumppu ollut jo ainakin noin.70tkm!! Pitäisikö nyt olla huolissaan Paljonko marmori veloittaa v-pumpusta? ja onko ne muovi-siipisiä?
Zenerin linjoilla.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMikä muovisiivissä pelottaa? Jos se orggis kestää 200tkm...
Comment
-
-
Originally posted by xpro View Postjo koneen jäähdyttyä lisäsin nestettä koneeseen sen että pääsin kotiin n 10km matkan.. nyt käyty uusi metallisiipinen pumppu ja termari.. saas nähdä pääsisikö säikähdyksellä ja rupeisi niiden vaihdolla pelaamaan. ei kansiremppa pahemmin nappaisi..
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMikä muovisiivissä pelottaa? Jos se orggis kestää 200tkm...
Onko KL-varaosan vesipumput orkkiksia tai onko joku merkki minkä uskaltaa ostaa?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Yyz View PostKL:n kolbenschmidt vesipumppu kesti 30tkm, ei mielestäni mikään laadukas esitys. Ehkä oli maanantaikappale.
Huomasin välyksen siinä kohtaa kolinasta, tiedä sitten kauanko oli ollut jo väljä, ainakin nestettä oli hävinnyt jo jonkin aikaa.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOk. Minkäs merkkinen pumppu sitten kannattaa hankkia?ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
Comment