Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lasinpesunestettä kuluu sikana !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannnu78
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 150
    • Tampere

    #16
    superpesurista

    Originally posted by penari View Post
    Pienempi on superpesulle eli viiksen päässä olevan napin takana.
    mitä eroa normipesurilla ja tällä superpesurilla on ? itsellä autossa on pelannut aina vaan normipesuri . Lientä on kyllä tässä Super pesurin säiliössä , mutta mitään ei tapahdu kun nappia painaa .

    kannattaako tämä Super pesuri huollattaa ja onko merkittävää etua että se toimii tuleeko sieltä kovemmalla paineella vai onko liemi jotenkin tuhdimpaa ?

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1836
      • Kotona/Poissa

      #17
      Originally posted by jannnu78 View Post
      mitä eroa normipesurilla ja tällä superpesurilla on ? itsellä autossa on pelannut aina vaan normipesuri . Lientä on kyllä tässä Super pesurin säiliössä , mutta mitään ei tapahdu kun nappia painaa .

      kannattaako tämä Super pesuri huollattaa ja onko merkittävää etua että se toimii tuleeko sieltä kovemmalla paineella vai onko liemi jotenkin tuhdimpaa ?
      Sulta on rikki joko se tehopesurin pumppu tai viiksen päästä se painonappi. Tai sit letkussa on tukos jossain, koska nuo aineet tulee omaa letkua pitkin ihan tuulilasin suuttimille saakka.

      Pumpun kyllä kuulee jos se lähtee pyörimään.

      Kyllähän siinä on ideaa kun käyttää vahvempaa pesuaineseosta siinä pikkusäiliössä, saa tiukassa olevan paskan irti lasista helpommin.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Madduli
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 395
        • -

        #18
        Muistaakseni ei ruiskauta vettä ajovaloille jos ne kääntää 0-asentoon:thinkriippuu varmaan vähän onko ajovaloautomatiikkaa vai ei, itellä ei pala valot 0-asennossa.
        E46 316 -99
        Ex:
        E39 523iA -98
        E46 316 -99
        E46 318 -99

        Comment

        • m5bimmeri
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 250
          • Suomi

          #19
          Originally posted by Madduli View Post
          Muistaakseni ei ruiskauta vettä ajovaloille jos ne kääntää 0-asentoon:thinkriippuu varmaan vähän onko ajovaloautomatiikkaa vai ei, itellä ei pala valot 0-asennossa.
          Mulla palaa valot myös 0 asennossa, ja olishan se vähän hölmöä sammutella valoja ajon aikana tuulilasia pestessä

          Mutta tuo joka 5:des kerta vähän ihmetyttää, onko se ohjelmoitavissa jostain ?!
          Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1836
            • Kotona/Poissa

            #20
            Originally posted by Madduli View Post
            Muistaakseni ei ruiskauta vettä ajovaloille jos ne kääntää 0-asentoon:thinkriippuu varmaan vähän onko ajovaloautomatiikkaa vai ei, itellä ei pala valot 0-asennossa.
            Mulla ainakin pesee valotkin oli valokytkin missä asennossa hyvänsä. Tosin minun E39:ssä on ns. päivävaloautomatiikka, siis lähivalot palaa 0-asennossa.

            Sinänsä en ymmärrä tuota veden pihtaamista vipua vain pikaisesti nykäisemällä. Mitä se hyödyttää, jos säästää jonkun desilitran pesunestettä, jos kerran lasia hankaa lähes kuivana? Eikö se tuulilasi kuitenkin ole hiukan kalliimpi kuin pesuneste?

            Pakkokos sitä lasia on joka välissä pyyhkiä, silloin kun pesee niin pesee sit kunnolla.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by Havis View Post
              Mulla ainakin pesee valotkin oli valokytkin missä asennossa hyvänsä. Tosin minun E39:ssä on ns. päivävaloautomatiikka, siis lähivalot palaa 0-asennossa.

              Sinänsä en ymmärrä tuota veden pihtaamista vipua vain pikaisesti nykäisemällä. Mitä se hyödyttää, jos säästää jonkun desilitran pesunestettä, jos kerran lasia hankaa lähes kuivana? Eikö se tuulilasi kuitenkin ole hiukan kalliimpi kuin pesuneste?

              Pakkokos sitä lasia on joka välissä pyyhkiä, silloin kun pesee niin pesee sit kunnolla.
              Sen se pyyhinautomatiikka haistaa, että jos parkit palaa (ei ilmeisesti siis väliä valokytkimellä, mulla 0 ei pala mitkään eikä myöskään ruiki silloin valoille vettä, mutta sulla palaa parkit aina kun on automaattivalot, niin myös ruiskii valoille aina)

              Eihän sitä säästellä tai pihdata, en mä sitä vaan ruiskase vähäsen, vaan näpyttelen useita kertoja, että vesi nimenomaan saadaan leviämään kunnolla lasille, eikä pyyhkijät ala lääppimään lasia, kun vettä ei vielä ole tullu kunnolla.

              Eihän nyt pesuneste kallista ole, mutta mä en vaan tykkää siitä automaatista.
              Enkä siitä ku pesee valoja ja sotkee koko auton.

              Ja ehkä vähä sekavasti sanottu tuo valokytkin homma. Automaattivaloilla siis ei väliä asennolla, koska parkit palaa joka-asennossa. Jossei pala valot 0 asennossa, niin ei myöskään pese valoja, mutta jo parkit päällä pesee.
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1836
                • Kotona/Poissa

                #22
                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                ...Eihän sitä säästellä tai pihdata, en mä sitä vaan ruiskase vähäsen, vaan näpyttelen useita kertoja, että vesi nimenomaan saadaan leviämään kunnolla lasille, eikä pyyhkijät ala lääppimään lasia, kun vettä ei vielä ole tullu kunnolla...
                Ei sitten kannata ihmetellä jos pesuri/pyyhkijät alkaa temppuilla kun rele ei pitemmän päälle tykkää nopeista eestaas räpläilyistä No, kukin tyylillään...

                Sitä paitsi jos laitteet on kunnossa, vettä on reilusti lasilla ennenkuin pyyhkijät käynnistyy ihan normaalisti toimiessakin. Jos taas veden tulossa on viivettä suosittelen korjaaman vian mielummin kuin opettelee uusia kikkakolmosia. Saattaa pitemmän päälle tulla halvemmaksi
                Last edited by Havis; 28-12-2013, 17:54.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Havis View Post
                  Ei sitten kannata ihmetellä jos pesuri/pyyhkijät alkaa temppuilla kun rele ei pitemmän päälle tykkää nopeista eestaas räpläilyistä No, kukin tyylillään...

                  Sitä paitsi jos laitteet on kunnossa, vettä on reilusti lasilla ennenkuin pyyhkijät käynnistyy ihan normaalisti toimiessakin. Jos taas veden tulossa on viivettä suosittelen korjaaman vian mielummin kuin opettelee uusia kikkakolmosia. Saattaa pitemmän päälle tulla halvemmaksi
                  Ei tuo pyyhkijän viiksen nopea nykäisy ole mikään kikkakolmonen vaan ihan ohjekirjassakin neuvottu asia. Pumpun ohjaus taitaa olla elektroninen (pitäisi varmistaa/tutkia GM:stä), rele on vain pyyhkijöille ja se toimii tuossa tilanteessa normaalisti eikä räpsyttele viiksen tahdissa tms.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1836
                    • Kotona/Poissa

                    #24
                    Originally posted by TJJ View Post
                    ...vaan ihan ohjekirjassakin neuvottu asia...
                    Niinpä näyttää olevan, mutta toimintoa tuskin kuitenkaan on tarkoitettu jatkuvasti käytettäväksi ainoaksi käyttötavaksi. Hyvin nopea veto kun antaa vettä vain vähän, joten saavutettua etua en ymmärrä. Mutta tosiaan, jokainen saa morsettaa viiksillä omalla tyylillään, itse en näe mitään tarvetta moiseen näpertelyyn, mielummin korjaisin ne vuotavat letkut
                    Last edited by Havis; 28-12-2013, 19:09.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Bomb5
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 726
                      • Kivijärvi

                      #25
                      Mulla kerkeää tulla vettä melkein 2 s viikseä vetäessä, ennen kuin pyyhkijät alkaa liikkua, niin eivät pyyhi kuivana. Tulee pestyä lasia vain reilulla vedellä. Ainoa mikä harmittaa on juuri tuo, että joka 5. Kerta ja aina eka auton käynnistyksen jälkeen menee vettä myös lampuille. Kesällä vedän yleensä sulakkeen 2 irti, mutta talvella pidän lamppujen pesurin käytössä.
                      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        #26
                        Oli mulla aluksi sitä ongelmaa ettei vettä tullut, takaiskussa jotain vikaa ja hain ad:ltä parin euron takaiskun, kyl sitä vettä tulee samantien... Mä vaan tykkään elää ilman automaattia
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #27
                          Ties kuinka mones keskustelu tämä on samasta aiheesta. Edelleen ehdotan yhtenä vaihtoehtona pientä modausta, jossa tehopesun napilla aktivoidaan valopesurit. Toki tuossa joutuu uhraamaan tehopesun, mutta ainakin itsellä se on täysin turha kapistus, kun normisäiliössä pitää riittävän tiukat nesteet.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • eiskalt
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 836
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Ties kuinka mones keskustelu tämä on samasta aiheesta. Edelleen ehdotan yhtenä vaihtoehtona pientä modausta, jossa tehopesun napilla aktivoidaan valopesurit. Toki tuossa joutuu uhraamaan tehopesun, mutta ainakin itsellä se on täysin turha kapistus, kun normisäiliössä pitää riittävän tiukat nesteet.
                            onko tästä jossain tarkempaa selostusta? koskaan kuullukkaan tollasesta, eikä googlekaan auta.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Ties kuinka mones keskustelu tämä on samasta aiheesta. Edelleen ehdotan yhtenä vaihtoehtona pientä modausta, jossa tehopesun napilla aktivoidaan valopesurit. Toki tuossa joutuu uhraamaan tehopesun, mutta ainakin itsellä se on täysin turha kapistus, kun normisäiliössä pitää riittävän tiukat nesteet.
                              Eli vaihtaa vaan pumpun piuhat GM:n liittimessä? Täytyypä katsella jos tulisi jossain sopiva viiksi vastaan, niin tekisi tuollaisen. (minulla siis ei ole tehopesua)
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                #30
                                Ihan pelkällä piuhan siirrolla tuo ei onnistu, jos ei halua tehopesun aiheuttamia "sivuvaikutuksia". Valopesurin ja tehopesun syöttö menee erillisen "Headlight washer module" kautta. Purkki sijaitsee GM:n yläpuolella. Siihen menee GM:ltä sekä valopesun että tehopesun osalta ohjausjännite. Jos pelkästään siirtää tehopesun ohjauksen (tai vaihtoehtoisesti syötön) valopesurille, valopesuri toimii kuten tehopesu. Eli ensin pesuri aktivoituu (x sekuntia), pyyhkijät aktivoituvat, normaali tuulilasipesu aktivoituu ja taas pyyhkimet aktivoituvat. Näin aina halutessaan käyttää valopesuria seuraa koko tuo proseduuri.

                                Sen sijaan viiksen tehopesunappia voisi käyttää ohjaamaan erillistä relettä, jolta menee suora syöttö valopesurille. Viiksen nappi yhdistää maayhteyden, tuo pinni (X332, pin 16, musta/harm.) irrotetaan GM:ltä ja käytetään releen aktivointimaana. Syöttö voidaan ottaa tuon washer modulen F2 sulakkeen kautta tulevalta syötöltä (X61, pin 4, pun./harm.). Samalta liittimeltä valopesurin syöttöjohto (X61, pin 5, musta/rusk.), jolle siis releen kautta ohjattu jännite.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎