Originally posted by BeamR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Reaktiotangon puslien vaihto osa 1
Collapse
X
-
-
-
Varmistetaan vielä että kai kirrasit puslat vasta kun olit ensin laskenut auton alas+vähän vielä heilutellut?
Leave a comment:
-
-
Kokeile heilutta rattiakselia joka suuntaa jos koluttaa, niin ohjausvaihdehan se tai lyö nyrkillä kuskinpuolen raidetankoon ja jos sama kolina niin...
Leave a comment:
-
-
Osa 2
Originally posted by zener View PostEi noita pelkkiä puslia kannata koskaan vaihtaa. Se jäykkä uusi pusla kuluttaa vanhan nivelen äkkiä.
Nyt on vaihdettu sitten myös matkustajan puolelle, ja kivuttomasti meni sekin. Positiivista on se että toiselta puolelta ei ruvennut kuulumaan mitään kolinoita, ja negatiivista että sitä kolinan aiheuttajaa ei löytynyt sitten millään ?!
Sieltä oli koiranluun ylemmästä nivelestä kumi hajalla, joten se vaihdettiin. Kahdella eri korjaamolla ravisteltiin ja väänneltiin eikä löysiä... Hiekkatiellä jossa on pientä kiharaa tai mukulatiellä järjetön kolina, ja kuskin puoli. Ei juma.....ta ymmärrä tätä bemarin paskaa. Kävin katsastusasemalla ja sovittiin että menen perjantaina ja etsitään se väljä sieltä. On se kumma jos ei löydy, vaikka en olisi yhtään yllättynyt jos ei sielläkään löydy. Ei olisi pitänyt koskea koko pusliin, olisi hiljainen auto !!!
Pusla kaivettu esiin.
Työntö isommalla levyllä ensin.
Sitten pyöreällä levyllä loput.
Uusi pusla paikallaan.
Leave a comment:
-
-
Ei noita pelkkiä puslia kannata koskaan vaihtaa. Se jäykkä uusi pusla kuluttaa vanhan nivelen äkkiä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by m5bimmeri View Post
Mutta sitten jotain negatiivista. Nyt kuuluu aivan järjetön kolina jostain kuskin puolelta. Jos asfaltissa on poikittain halkeama niin kolahtaa, isommissa kuopissa ei. Mukulatiellä kun ajaa niin kolina on aivan hirveä. En tiedä mitä kävi, katsastuksessa vähän aikaa sitten ei ollut löysää missään eikä ennen remonttia kolissut. Ainoastaan se pusla kolahti isommissa montuissa. Vääntöä ei mielestäni remontin aikana tullut iskarin luona olevaan palloniveleen niin että olisi löystynyt. Tänään en pääse enää tutkimaan, mutta jossain on joku nyt paskana. Ei voi muuta sanoa kun v....tun bemari :(
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tome View PostNo kait painoit sen uuden puslan keskikohdan silmukan keskikohtaan asti eli molemmilla puolilla näkyy puslasta saman verran. Tossa kolmoskuvassa vaan ei ollu pusla vielä tarpeeks syvällä..?
Leave a comment:
-
-
No kait painoit sen uuden puslan keskikohdan silmukan keskikohtaan asti eli molemmilla puolilla näkyy puslasta saman verran. Tossa kolmoskuvassa vaan ei ollu pusla vielä tarpeeks syvällä..?
Leave a comment:
-
-
Reaktiotangon puslien vaihto osa 1
Tulipa vaihdettua kuskin puolelle reaktiotangon pusla, ei ollut kummoinen homma. Ainoa mikä ihmetytti oli jarrujen jäähdytystunneli joka ei lähtenyt pois. Sisälokarin puolelta kaksi ruuvia, ja sumuvalon vierestä kaksi mutta jostain oli vielä kiinni minne ei näy. Se muovi heilui ja tuntui että jostain keskellä ylhäällä on vielä joku kiinnike/ruuvi mutta ei selvinnyt missä ? Se kääntyi sen verran pois tieltä että pultti mahtui juuri ja juuri tulemaan pois.
Olihan se pusla aika huonossa kunnossa, ja niin on matkustajankin puolella joka on seuraavana vuorossa.
Mutta sitten jotain negatiivista. Nyt kuuluu aivan järjetön kolina jostain kuskin puolelta. Jos asfaltissa on poikittain halkeama niin kolahtaa, isommissa kuopissa ei. Mukulatiellä kun ajaa niin kolina on aivan hirveä. En tiedä mitä kävi, katsastuksessa vähän aikaa sitten ei ollut löysää missään eikä ennen remonttia kolissut. Ainoastaan se pusla kolahti isommissa montuissa. Vääntöä ei mielestäni remontin aikana tullut iskarin luona olevaan palloniveleen niin että olisi löystynyt. Tänään en pääse enää tutkimaan, mutta jossain on joku nyt paskana. Ei voi muuta sanoa kun v....tun bemari :(
Tags: None
-
Leave a comment: