Announcement

Collapse
No announcement yet.

540i -99 Sammui eikä käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fooorumi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2010
    • 35
    • 03

    #16
    kiitoksia neuvoista, mutta en ymmärrä mitä tekemistä latauksella ja moottorin koolla on tekemistä tämän vian kanssa..

    jännite akussa irrallaan 14.45V. Autoon kytkettynä 13.35V ja sama lukema akulta ja konetilan nastoista. Tämän alemmas ei mene startatessankaan, koska ei anna edes pyörittää starttia avaimesta!

    Tänään jouduttiin hinausautolla hakea, alkaa kohta käydä kalliiksi...

    Niin ja ecu liittimineen tarkastettu, siistit puhtaat ja kuivat liitokset.
    wetracingcrew

    Comment

    • fooorumi
      Bimmer Rookie
      • Nov 2010
      • 35
      • 03

      #17
      Originally posted by peto2 View Post
      Mitä? Se on huoltovälinäyttö.

      Huoltovalikosta löytyy jännitenäyttö ja se näyttää ihan voltteja.
      Jaa niinkö, ei se edellinen omistajaakaan sit ollut ihan kartalla!
      wetracingcrew

      Comment

      • jakeluvesimies
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2010
        • 2726
        • On the road @ Laplandia

        #18
        Mtä nyt omia havaintoja tullut tässä omista 1998 - 1999 e38- ja e39-vessoista:

        1) kun pakkaset tulee, niin keltaisia vikavaloja syttyy --> akun jännite
        2) kun akku lähes tyhjä, niin ei starttaa mutta solenoidi tms. naksuttaa--> naksuttaako?
        3) Lataa akun, niin vikavalot häviää ja starttaa --> oletko ladannut?
        4) Eihän olisi niin, että joku sähkölaite nyt purkaa akkua tylii 1,5A/h?

        Eli virtaa voi hävitä tolkuttomasti yhdessä yössäkin. Uuden akun jälkeen tulee tunne, että kaikki pelaa... Lisäksi jos lataa satunnaisesti, niin voi sammua sitten ajossakin

        Comment

        • fooorumi
          Bimmer Rookie
          • Nov 2010
          • 35
          • 03

          #19
          Originally posted by jakeluvesimies View Post
          Mtä nyt omia havaintoja tullut tässä omista 1998 - 1999 e38- ja e39-vessoista:

          1) kun pakkaset tulee, niin keltaisia vikavaloja syttyy --> akun jännite
          2) kun akku lähes tyhjä, niin ei starttaa mutta solenoidi tms. naksuttaa--> naksuttaako?
          3) Lataa akun, niin vikavalot häviää ja starttaa --> oletko ladannut?
          4) Eihän olisi niin, että joku sähkölaite nyt purkaa akkua tylii 1,5A/h?

          Eli virtaa voi hävitä tolkuttomasti yhdessä yössäkin. Uuden akun jälkeen tulee tunne, että kaikki pelaa... Lisäksi jos lataa satunnaisesti, niin voi sammua sitten ajossakin
          No eihä täällä mitään pakkasta oo vielä ees kerinnyt tulla! Tosin muo alkaa epäilyttää mikä on KOSTEUDEN vaikutus auton sähkölaitteisiin, sillä tänään emäntä osti käytetyn volkkarin joka ei edellisen omistajan historian aikana ollut jättänyt koskaan tielle.. Paitsi sitten tänään 2 tuntia kaupanteon jälkeen!

          Muihin kysymyksiin viitaten akku on UUSI ja tarjoilee virrat käännettynä 14.35 volttia.

          Vahvin epäilys tällä hetkellä ajonestoon ja avaimeen liittyvät asiat.. Huomenna autosalpaan tsekkaamaan astetta stydimmällä vehkeellä koodeja. Ihan korjaukseen ei kyllä raaski jättämään, siinä vaiheessa mielummin myydään auto korjattavaksi ja jatketaan Chevroletilla PERILLE ASTI.
          wetracingcrew

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            #20
            Kirjoitit näin uuden akun laiton jälkeen:

            Originally posted by fooorumi View Post
            Eilisen jälkeen ollut auto ajossa, on sammuteltu käynnistelty ja jopa käytetty autopesussa ilman ongelmia, ennenkuin...
            vika uusiutui uudesta akusta ja tiukasta kaapelikengät liitoksesta huolimatta ja tällä kertaa ennenkuin päästiin edes liikkeelle...

            Mitähän sitä sitten lähtis arvuuttelemaan aiheuttajaksi? Huomenaamulla täytyy käydä koittamassa josko lähtis taas kaapeleilla...
            Ei lähde melko varmaan tuo mosa kaapeleilla käyntiin, jos autossa kiinnioleva akku on tyhjä. Ei ainakaan 1999 s62 lähde. Tiiedä sitten noista pienemmistä Tarvii oikeasti latingissaan olevan akun sinne kenkiin kiinni ja tiukasti.

            Originally posted by fooorumi View Post

            Muihin kysymyksiin viitaten akku on UUSI ja tarjoilee virrat käännettynä 14.35 volttia.

            Vahvin epäilys tällä hetkellä ajonestoon ja avaimeen liittyvät asiat..
            Oliko siinä nyt jännitteet tuon 14,35 volttia siellä kylän parkissa vai akkuässillä? Meinaan vaan jos uudella akulla taas hetken toimi. Isokin akku tyhjenee nopeasti...

            Eihän autossa ole jälkiasenteista ajonestoa? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=216572

            Comment

            • atte.o
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2009
              • 894
              • haukipudas

              #21
              Laturi mennyt oikoseen. Kokeileppa varsin kuumuuko akun +johdot kun virta on päällä.
              E61 M-sport

              Comment

              • fooorumi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2010
                • 35
                • 03

                #22
                Originally posted by atte.o View Post
                Laturi mennyt oikoseen. Kokeileppa varsin kuumuuko akun +johdot kun virta on päällä.
                Kiitän edelleen vaivannäöstä vinkkien muodossa mutta voisitteko mitenkään koittaa perustella noita ratkaisuja..? Nimittäin esim. tähän viimeisimpään viitaten...

                Eikös tässäkin autossa ole jokseenkin normaali 3-vaihelaturi, diodeilla suuntaus ja jonkinlaisen jännitteensäätimen kautta syöttö akulle.. Niin miten laturin oikosulku voisi aiheuttaa ongelmaan, kun koko vehje ei missään vaiheessa edes pääse pyörimään?? Jos olis säädössä oikaria eiköhän se näkyisi jännitelukemissa tai paukkuneissa sulakkeissa.. Niin ja piuha sinänsä ei kuumene. Paitsi akkuässällä kun lyötiin akkutesteriin, silloin oli kuumentunut.

                Muistetaan nyt vielä, että jännite pysyy hyvissä lukemissa (uuden akun voimin) useiden päivienkin jälkeen. Avainta käännettäessä ei pyöritä konetta. Ei naksuta relettä. Tilanne ei muutu miksikään apuvirralla.

                Tänään tsekattu moottoritilan 5x30A ja kontin sulakkeet, vaihdettu virtalukon pohja, tsekattu akku + kiinnitykset kymmenennen kerran, muuta tsekkausta ja edelleen vahvin epäilys olisi rikkoutunut avain, EWS (ajonestoboksi) hajalla tai virtalukon ympärillä oleva antenni. -Jonka vaihdan vielä ensi viikolla kun tätä ei löytynyt hyllystä. Tämän jälkeen lähtee merkkiliikkeen testeriin ja katotaan noi avaimen kunto ja ajonesto.

                offtopic ja kevennys - tiedättekö mitä se sulakkeeksi tarkoitettu +kaapelin alku (kaapelikenkä, 30cm kaapelia, kierrettävä liitin) maksaa merkkiliikkeessä? -Se on yli 400 euroo...
                wetracingcrew

                Comment

                • Fastpiksu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 1571
                  • Kajaani-Paltamo

                  #23
                  Originally posted by fooorumi View Post
                  offtopic ja kevennys - tiedättekö mitä se sulakkeeksi tarkoitettu +kaapelin alku (kaapelikenkä, 30cm kaapelia, kierrettävä liitin) maksaa merkkiliikkeessä? -Se on yli 400 euroo...
                  Eikös se ole juuri ns. paukku joka katkaisee kaapelin kolaritilanteessa?
                  Jospa vika löytyy pian.
                  Chevrolet Express van
                  Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                  E36 325i group F

                  Ex:
                  e34 525i
                  e34 525tds "superturbo"
                  e39 530d M-Sport

                  Comment

                  • Matula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1706

                    #24
                    Tarkasta maadotukset, enkä tarkoita että kaikki ruskeat johdot pitäisi käydä läpi mutta konehuoneessa taitaa olla pari isoa maattoa ja olisko auton alla laatikon tietämillä.
                    TISsistä varmaan löytyisi tarkat pisteet.

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      #25
                      Originally posted by fooorumi View Post
                      Muistetaan nyt vielä, että jännite pysyy hyvissä lukemissa (uuden akun voimin) useiden päivienkin jälkeen. Avainta käännettäessä ei pyöritä konetta. Ei naksuta relettä. Tilanne ei muutu miksikään apuvirralla....
                      jos ei releet naksu, niin vika syvemmällä. Kiitosta tiedosta Voipi olla ajonestokin...

                      Comment

                      • fooorumi
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2010
                        • 35
                        • 03

                        #26
                        Kävin vielä autoliikkeen pihalla tsekkaamassa maadoitukset konehuoneen molemmilta puolilta (mustat boksit täynnä ruskeita johtoja) sekä sen tuplajohdomaadoituksen raitisilimasuodatinkotelon luona ja akun miinuksen. Olivat kaikki kireät ja ok eikä muita näkynyt. Auton alle ei viittinyt lähteä ryömimään

                        Tajusin muuten vasta, että se P0700 koodihan on yleinen vaihteiston vikakoodi ja ilmeisesti tarkemman koodin saa selville ihan INPA:lla. Laitoinpa senkin kaapelin nyt EGaystä tilaukseen. Menee tosin vissiin ensi viikon jälkeen pari kuukautta työreissuissa, joten voipi olla että auto saa sen aikaa seistä toimimattomana parkissa. Huomenna vielä sen avainantennin korjaus mutulla
                        wetracingcrew

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #27
                          Originally posted by fooorumi View Post
                          se P0700 koodihan on yleinen vaihteiston vikakoodi
                          Koodin ilmestymisajankohtaa tietämättä, niin ei ole välttämättä ollenkaan ihmeellistä, jos laatikon muistiin jää joku koodi, kun esim. moottorilta ei tule pyörintätietoa, mutta laatikon omat tunnistimet löytää kyllä liikettä.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • atte.o
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2009
                            • 894
                            • haukipudas

                            #28
                            Omasta mielestä 14,35 akkujännite,auto sammuksissa on aivan liikaa..
                            E61 M-sport

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10057
                              • KVLA

                              #29
                              Originally posted by atte.o View Post
                              Omasta mielestä 14,35 akkujännite,auto sammuksissa on aivan liikaa..
                              Tavallisessa 12V lyijyakussa tuo ei ole edes mahdollista.Todellinen jännite täydessäkin akussa jää reilusti alle 14V:n.

                              Comment

                              • fooorumi
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2010
                                • 35
                                • 03

                                #30
                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Tavallisessa 12V lyijyakussa tuo ei ole edes mahdollista.Todellinen jännite täydessäkin akussa jää reilusti alle 14V:n.
                                Voi olla että katoin tai muistin päin persettä, kuulostaa kieltämättä hölmöiltä lukemilta..

                                Tänään kävin sen lukkoon tulevan rengasantennin vielä vaihtamassa, ei mitään vaikutusta ollut. Huomiseksi lupailivat koodeja autosalvasta. Niitä se nyt ooteltava, kyllä tossa niin monta paikkaa mikä voi vian aiheuttaa ettei oo järkee eikä lompsakaan kestä kaikkea kokeilla. Toivottavasti ne nyt uskovat ja vain lukevat vikakoodit eikä ala vaihtelemaan osia tuntitaksalla.... Painotin kyllä ettei mitään osaa saa vaihtaa ennenkun soittavat
                                wetracingcrew

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎