Noniin ei mennyt taas ihan putkeen merkkiliikkeessä... Vaikka tiskillä painotin että autosta luetaan vain vikakoodit ja sen jälkeen otetaan yhteyttä miten jatketaan.... Olivat 8 tuntia "diagnosoineet" autoa ja tsekanneet mm. akkua, sulakkeita ja muuta mitkä olin jo männä viikolla itse tehnyt ja tästä muistivat 300 euron laskulla. Vikakoodeja ei kuulema ollut mitään eikä sen puoleen syyn aiheuttajaakaan löytänyt. Ecu-liittimen irrottamisen ja takaisin laitoin jälkeen auto oli kuitenkin hörähtänyt käyntiin mutta mitään vikaa ei osattu nimetä. Vahvimpana ehdokkaana ews-yksikön vika tai starttirele (olivat koittaneet toisella releellä mutta ei poistanut ongelmaa).
Oikeastaan käynnin anti oli (sen lisäksi että tietää avaimen tunnistuksen olevan ok), jotta asentaja huomasi kojelaudassa pienen ledin, jota en ollut itse huomannut. Tästä jatketaan niin että lauantaina viedään auto omalle tallille ja etiään josko ledin perästä löytyis jälkiasennettu ajonesto tai jotain muita virityksiä. Tämän jälkeen on pakko varmaan koittaa se EWS-purkkia uusia, sillä se oli jo aiemmin epäilyksenä ja nyt merkkiliike epäili samaa.
Onneksi keskustelun päätteeksi suostuivat "vikakoodinluvun" hinnan laskemaan alle puoleen, kun tehtiin muuta kuin oli sovittu..
Huoltoinfossa merkinnät
- Startin ohjaus häviää
- Moottoriohjauslaite pimenee
- Tarkastettu kaikki isot sulakkeet - ok
- Tarkastettu kaikki pienet sulakkeet - ok
- Lisämaadoitus, ei apua
- Testattu toisella akulla, ei apua
- Avaimen ja ajoneston kytky ok
- Moottorinohjauslaitteen johtosarjan irrotuksen jälkeen auto lähti käyntiin. Ei varmaa syytä vikaan.
Kyselivät myös apuja muilta liikkeiltä mutta kukaan ei muistanut vastaava tapausta. Ja täytyy vielä loppuu todeta että olen kyllä tyytyväinen siinä mielessä merkkiliikkeen palveluun että tulivat hinnassa vastaan ja tehtyyn työhön nähden tunnit ihan ok. Kuitenkin puhe oli pelkästä vikakoodin luvasta ja varmistin sen vielä erikseen huoltoon jättäessä joten tästä pieni miinus..
Oikeastaan käynnin anti oli (sen lisäksi että tietää avaimen tunnistuksen olevan ok), jotta asentaja huomasi kojelaudassa pienen ledin, jota en ollut itse huomannut. Tästä jatketaan niin että lauantaina viedään auto omalle tallille ja etiään josko ledin perästä löytyis jälkiasennettu ajonesto tai jotain muita virityksiä. Tämän jälkeen on pakko varmaan koittaa se EWS-purkkia uusia, sillä se oli jo aiemmin epäilyksenä ja nyt merkkiliike epäili samaa.
Onneksi keskustelun päätteeksi suostuivat "vikakoodinluvun" hinnan laskemaan alle puoleen, kun tehtiin muuta kuin oli sovittu..
Huoltoinfossa merkinnät
- Startin ohjaus häviää
- Moottoriohjauslaite pimenee
- Tarkastettu kaikki isot sulakkeet - ok
- Tarkastettu kaikki pienet sulakkeet - ok
- Lisämaadoitus, ei apua
- Testattu toisella akulla, ei apua
- Avaimen ja ajoneston kytky ok
- Moottorinohjauslaitteen johtosarjan irrotuksen jälkeen auto lähti käyntiin. Ei varmaa syytä vikaan.
Kyselivät myös apuja muilta liikkeiltä mutta kukaan ei muistanut vastaava tapausta. Ja täytyy vielä loppuu todeta että olen kyllä tyytyväinen siinä mielessä merkkiliikkeen palveluun että tulivat hinnassa vastaan ja tehtyyn työhön nähden tunnit ihan ok. Kuitenkin puhe oli pelkästä vikakoodin luvasta ja varmistin sen vielä erikseen huoltoon jättäessä joten tästä pieni miinus..
Comment