memebuy23buy

E39 k-väylän johdot!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #16
    moro vielä kysäsin esalta tuosta mittaristotestistä oli tehnyt mittaristotestin ja kaikki toimi siinä normaalisti.Mittaristolta lähtevä väylä(t)vain oli pimeänä.

    Comment

    • Smokend
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 172

      #17
      Okei, hyvä tietää. No koitan toisella mittaristolla tuota autoa.
      Nykyinen - F11 M550D `13

      Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

      Projektina - 66" Dart

      Comment

      • esa
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 48
        • pohjanmaa

        #18
        noniin. en ole tänne paljoa kerennyt päivittelemään kun olen melkein asunut tallissa!
        niinkuin ihu412 tuossa kertoi niin mittaritestissä kaikki kyllä toimi.
        veljeltäni sain ohjeeksi mitata rimalta johtojen jännitteitä jolla selkisi että mittarin jännitteet hukassa. sain lainaksi toista mittaria jolla kaikki muut toimi paitsi peruutusvalot ja siihen syyksi luulen että lainamittari oli manuaalivaihteisesta autosta!
        löysin samalla varaosanumerolla olevan mittarin kuin omani mutta se on myyjän mukaan ollut manuaskissa kiinni! kyseessä on purkaamo. ja nyt ihmetyttääkin että sopiiko sama mittari automaattiin ?
        onko kenelläkään parempaa tietoa??

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1195
          • Espoo

          #19
          Originally posted by esa View Post
          noniin.

          manuaskissa kiinni! kyseessä on purkaamo. ja nyt ihmetyttääkin että sopiiko sama mittari automaattiin ?
          onko kenelläkään parempaa tietoa??
          Osaluettelo ilmoittaa samaa mittaria automaateille ja manuaaleille, varmista sieltä:
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • esa
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 48
            • pohjanmaa

            #20
            sitten alkaakin murheet alusta! miksi ei peruutusvalot palaneet ? syynä voi tietysti olla se ettei testimittarin varaosanumero ollut sama kuin omani!
            nyt kun ruuvasin auton takaisin nippuun niin alkasi airbacin merkkivalo palamaan..:think
            Last edited by esa; 04-02-2014, 17:24.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by esa View Post
              noniin. en ole tänne paljoa kerennyt päivittelemään kun olen melkein asunut tallissa!
              niinkuin ihu412 tuossa kertoi niin mittaritestissä kaikki kyllä toimi.
              veljeltäni sain ohjeeksi mitata rimalta johtojen jännitteitä jolla selkisi että mittarin jännitteet hukassa. sain lainaksi toista mittaria jolla kaikki muut toimi paitsi peruutusvalot ja siihen syyksi luulen että lainamittari oli manuaalivaihteisesta autosta!
              löysin samalla varaosanumerolla olevan mittarin kuin omani mutta se on myyjän mukaan ollut manuaskissa kiinni! kyseessä on purkaamo. ja nyt ihmetyttääkin että sopiiko sama mittari automaattiin ?
              onko kenelläkään parempaa tietoa??

              Kuten edellä mainittu niin käy sama automaattiin ja manuaaliin. Nyt sitten koodaamaan se mittaristo omaan autoon. Kannattaa kysya joltakin foorumilaiselta niin ei tule kalliiksi.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Smokend
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 172

                #22
                Itsellä on tuo 530da mittaristo vuodelta 99 ja olisi 525d manuaali 2000 tarjolla. Mitä koodauksia tarvii mittaristolle tehdä? auto on jo valmiiksi muutettu automaatista manuaaliksi mittaristo on vain vanha automaattiversio
                Nykyinen - F11 M550D `13

                Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                Projektina - 66" Dart

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Smokend View Post
                  Itsellä on tuo 530da mittaristo vuodelta 99 ja olisi 525d manuaali 2000 tarjolla. Mitä koodauksia tarvii mittaristolle tehdä? auto on jo valmiiksi muutettu automaatista manuaaliksi mittaristo on vain vanha automaattiversio
                  Muistaakseni -99 on jo sellainen mittaristo, että pitää purkaa ja eeprom irroittaa, että saa kilometrit ja vin kohdalleen. Vanhemmissa onnistuisi esim bmw scannerilla. Ellei noita vaihda mittaristoon syttyy piste, joka kertoo mittariston peukaloinnista.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Smokend
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 172

                    #24
                    Mutta siis se toimii muuten?
                    Nykyinen - F11 M550D `13

                    Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                    Projektina - 66" Dart

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #25
                      VIN vaihto BMWscannerilla ja siten oikealla VIN:llä NCS:llä varsinainen koodaus. Kilsojen muuttaminen onkin toinen tarina.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Smokend
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 172

                        #26
                        Tarkoitin että jos vaihdan tuon mittariston niin toimiiko se muuten vaikka ilmoittaa että mittaristoa on roplattu. Mikäli ei niin sitten en hae uutta mittaristoa vielä.
                        Nykyinen - F11 M550D `13

                        Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                        Projektina - 66" Dart

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by Smokend View Post
                          Tarkoitin että jos vaihdan tuon mittariston niin toimiiko se muuten vaikka ilmoittaa että mittaristoa on roplattu. Mikäli ei niin sitten en hae uutta mittaristoa vielä.
                          Toimiihan se muuten, kunhan vaan koodaat kuten Clavurion sanoi. Ei siis onnistu pelkästää NCS Expertillä, koska BMW:n softat ei sitä VIN:iä vaihda.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • sosu
                            Newbiemmer
                            • Jun 2006
                            • 9
                            • Kuopio

                            #28
                            Purin omasta sen liitosriman esille ja vaikka rimassa ei ollut yhtään johtoa kiinni, antoi IKE herjaksi "Short circuit to Batt+". Eli onko tästä nyt mittaristo entinen vai onko mahdollista, että väylän johto on kuoriutunut jostain ja ottaa virtaa itteensä?
                            E39 523iA & A4 B8 3.0 TDI

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by sosu View Post
                              Purin omasta sen liitosriman esille ja vaikka rimassa ei ollut yhtään johtoa kiinni, antoi IKE herjaksi "Short circuit to Batt+". Eli onko tästä nyt mittaristo entinen vai onko mahdollista, että väylän johto on kuoriutunut jostain ja ottaa virtaa itteensä?
                              Irrota johdot mittaristolta ja yleismittarilla varmistan kyseisen johtimen eheyden ja varmistat, että ei ole oikosulussa maihin, eikä siinä irrotettuna ole jännitettä (maata vasten mitattuna).
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • sosu
                                Newbiemmer
                                • Jun 2006
                                • 9
                                • Kuopio

                                #30
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Irrota johdot mittaristolta ja yleismittarilla varmistan kyseisen johtimen eheyden ja varmistat, että ei ole oikosulussa maihin, eikä siinä irrotettuna ole jännitettä (maata vasten mitattuna).
                                Johto oli ehjä ja siinä ei ollut jännitettä eikä minun järjenjuoksun mukaan myöskään ollut oikosulussa maihin. Eli vika on siis mittaristossa?
                                E39 523iA & A4 B8 3.0 TDI

                                Comment

                                Working...
                                X